Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Alt vedrørende teknikken på 3L
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Jeg har lige skifte motor og gearkasse på min Lupo, motor og gearkasse om fra en bilen hvor den virkede perfekt, efter at ha lagt den i startede den fint men gearkassen gider ingen ting der er fuld tryk på koblingen ifølge vcds og det er lige om man bremser eller ej og det gør heller ikke nogen forskel hvis jeg løsner kablet :-/ nogen der ved hvad der kan være galt ?
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af 383CI »

Definer "driller helt vidt" ?

Har du skiftet styring(er) også? motor/gearkassestyring?
Det burde kunne byttes rundt direkte, men der kan dog være noget der driller

Under forudsætnng af det hele er monteret korrekt vil jeg foreslå du synger "sangen" højt og klart og er du i tivlv om hvad sangen er kan du se det i FAQèn og det er i hvert fald første forudsætning for noget virker den kan synges rent.

Et andet skud kan være du har byttet rundt på stikkene til gangstelleren og/eller baklyskontakt og/eller G39 føler driller.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Vyffe »

Har du grundjusteret gearkassen? Hvis ikke, gør dette inden du gør andet

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Jo selvfølgelig :-)

Da den lige var lige i startede den uden noget,
Men den gad ikke rigtig vælge gear, så jeg satte computer på og så tjekkede jeg efter Fejl og det var en koblings fejl kode 01612, men prøvede så at sætte gearstyringen over fra den bil motor kommer fra og kunne den slet ikke finde ud af :-/
jeg satte så den anden boks på igen nu er der ingen fejl men den har hele tiden 4,20 v på koblingen og den ænder sig ikke om man bremser eller ej og nu gider den ikke at starter

Jeg ved virkelige ikke hvad der er galt
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Har prøvet og den kørte hele justeringen i gennem til den kom start motor som jeg så ikke kunne få lov til nu :-/
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

jeg overvejer så at flytte begge bokse over så de passer sammen os til motor og gearkasse men problemet er motoren og gearkasse kommer fra ny model Lupo og bilen er gammel model Lupo så har flyttet indsugningen over men jeg har læst mig frem til det ikke skulle være et problem :-)
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Og har ikke haft stikkene af Gangsteller har eller noget kun hovede stikkene på motor og gearkasse og kun sagtens kører den rundt i gearene og se den skifte i speedometeret så tror måske fejlen ligger i den koblings fuck op
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af alexey6260 »

starterde du ny motor med gl.nøglen?hvis du skifter ECU,der skal også skiftes nøglen og dash(instrumentbord) ell du skal gør KEYLEARNing.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Jeg startede den med gammel motor styring og der var ingen problem,

Tror fejlen ligger i gearkasse systemet men ved ikke hvorfor det virkede fint i den anden bil

Hvis jeg sætter den anden styring over hvor meget skal så flyttes ?
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Kan jeg fjerne startes spærren med vcds ?
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af 383CI »

Andersfriis skrev:Kan jeg fjerne startes spærren med vcds ?
Nej, det kræver VagCommandor
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Okay :-( ved du hvormeget jeg skal flytte med over før det spiller ?

Tænker os noget ledningsnet pga det spjæld det er ændret på ny og gammel motor
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af alexey6260 »

tror du skal glemme om ECUen fra "ny"model.Prøv at finde problemer med de originale dele. viewtopic.php?t=2683 ,tror BATMANN har haft samme problemet
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af alexey6260 »

prøv tjekke alle ledninger,næsten sikkert at nogle er knækket
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af 2a2 »

Er du sikker på at koblingsaktuatoren virker? Har du kontrolleret slangen til den?

Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Andersfriis
Indlæg: 77
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 16:22
Geografisk sted: Lolland

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Andersfriis »

Ellers må jeg jo flytte alt over der er forskellen på de to modeller,

Syns slet ikke mit problem virker som det samme

Det underlige er jo jeg kørte i den Lupo i går tog motor ud og lage den i en anden og så vil den ingen ting, men der burde jo ikke været noget der er gået i stykker af det


Er der forskel på nogen af de ting der styre gearkassen på den nye og den gamle ?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af sussi »

2. indlæg
"Indlæg af 383CI » i går 15:57

Har du skiftet styring(er) også? motor og gearkassestyring?
Det burde kunne byttes rundt direkte, men der kan dog være noget der driller"

Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Silver »

Ro på folkens...
Focus på dem koblingsfejl og den værdi der ligger på 4,20

Åben kobling...

Er den helt trukket/stram?

Hvis ikke kobling er trukket er der ingen tryk til gangsteller. Så vil den bare stå og tikke i ventiler og den vil ikke bevæge sig.

Har du haft en anden cylinder på?

Hvad siger værdi hvis stil ikke er på?

Send evt. Pm.
Eller skriv på 41520000
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Silver »

Det jeg mener er t du skriver at du kører igennem en grundjust der IKKE er fuldendt...

Det er der dit problem er..

Når den ikke er fuldendt går gearkasse styrebox ind og forhindrer starter indgreb.

Hvis du når til det sidste punkt og de siger start engine.. og su så ikle får lov skyldes dette udelukkende at din værdi i koblingen ligger uden for det foreskrevne område..
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Efter motor skifte driller gearkassen helt vildt ???

Indlæg af Silver »

Hvis dit tal på 4.20 volt er permanent.
Prøv at hive stik af hyd pumpe og deakumulere trykket i kuglen.
Derefter er din cylinder slap og nede i en værdi der ee under 2.0 som se lukket kobling. Her kan du så justere ind til 1,89 ca og gennemføre grundjusteeing.

Moe.
Besvar