Salg som hel eller som dele eller noget helt tredje?

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
simros
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 8. sep 2016 10:38
Geografisk sted: Aarhus

Salg som hel eller som dele eller noget helt tredje?

Indlæg af simros »

Hej.

I gearkassen på min Lupo 3L er gangstelleren og to tandhjul røget. Mekanikeren siger det koster omkring 12.000kr at få det lavet.
Den er nysynet for under 14 dage siden, samtidig har den lige fået nye skiver og klodser på begge forbremser samt 4 helt nye sommerdæk.
Bilen har kørt ca. 392.000km og er, bortset fra gearkassen, i rigtig god stand.

Hvad vil I anbefale mig at gøre?
Få det fikset? Sælge den som hel med defekt gearkasse? Eller sælge den som dele? Noget helt andet?

Mvh. Simon
Senest rettet af simros tirs 13. sep 2016 06:42, rettet i alt 1 gang.
Lupo 3L, årgang 2002. Sort. Nysynet og 4 spritnye sommerdæk + nye skiver og klodser på forbremserne.
Bor i Aarhus.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Salg som hel eller som dele eller noget helt tredje?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvor er du fra i landet ?
12000 lyder voldsomt :( synes også det lyder meget mærkeligt at både gangsteller og noget i gearkassen er gået på samme tid :?
Det kan gøres billigere ;)
simros
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 8. sep 2016 10:38
Geografisk sted: Aarhus

Re: Salg som hel eller som dele eller noget helt tredje?

Indlæg af simros »

Jeg er fra Aarhus :-)

Jeg fik at vide, at reservedelene er dyre.
Hvor vil jeg kunne gøre det billigere tænker du?

Mvh. Simon
Lupo 3L, årgang 2002. Sort. Nysynet og 4 spritnye sommerdæk + nye skiver og klodser på forbremserne.
Bor i Aarhus.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Salg som hel eller som dele eller noget helt tredje?

Indlæg af Vyffe »

NS Auto i Horsens har styr på Lupo 3L. Dog ikke sikkert at det bliver billigere af den grund - men din biler kan køre bagefter.
Alternativt, find en brugt eller renoveret gearkasse. Skift den selv, eller spørg pænt her på forum om der er en som har tid og lyst til at hjælpe :-)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Salg som hel eller som dele eller noget helt tredje?

Indlæg af alexey6260 »

Hvem har skildt ad gearkassen?( "to tandhjul røget").Hvis den er pilledt ned så alligevel du skal betale for det job er allerede gjort.Din bil nu koster ikke mere end 5000kr.Jeg vil anbefale at lave den i stand.3L biler SKAL IKKE køre til bare "almindelige" automekanikere,de vil skifte alle dele de TÆNKER er galt med,mand skal har kendeskab i de specifikt biler.Spørg her,jeg 100% sikkert at nogen af os har gearkasse(eller dele) og tid til at hjælpe dig.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Salg som hel eller som dele eller noget helt tredje?

Indlæg af Skipper »

Jeg har muligvis en gangsteller, men find nu lige ud af om det er kassen eller gangstelleren først. Smid noget mere info på bordet ;) Har ikke før hørt om at begge ting er gået i stykker samtidigt, på nær hvis bilen er kørt over af et tog.

En renoveret gearkasse kan du købe for omkring de 5.000.-, og måske kan du overtale en til at hjælpe dig med at renovere din egen, så er det selvfølgelig en hel del billigere. En hugger (brugt) gearkasse er også en mulighed, også typisk til rimelige penge. Det tager en dags tid at skifte den, så kan du selv regne mekanikerlønnen ud. Der er en fin guide her på siden, og kan du bruge værktøj, har lidt teknisk forståelse, og en weekend i overskud, så burde du kunne være kørende for en pris LANGT under 12.000.-

Men fortæl lige om den er skilt ad, osv. .............info info info. jo bedre kan du blive hjulpet.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar