Nybagt ejer af aflagt Lupo ;-)

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
dennishest
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 7. feb 2011 18:53
Geografisk sted: århus

Nybagt ejer af aflagt Lupo ;-)

Indlæg af dennishest »

Så fik jeg købt svigerindens Lupo :-)

Reg første gang '01 - dog vist en '02 model, metallicgrøn, 206000 på tælleren og generelt rigtig fin.
Den er siden hun købte den i '04 blevet serviceret hos mercari i randers, det skulle jo være ok.
Regner med at der skal installeres:
oliefyr
fartpilot
evt justerbar interval visker
hattehylde så tyveknægtene ikke kan se hvad der ligger i bagagerummet. (som i iøvrigt ikke er stort nok til at hedde rum..? :D -kører normalt vw t4)
bagagebærer - thule cykelholder så jeg kan komme ud og køre på MTB'en
terning i forruden :lol:

Kæresten og jeg er bosiddende i Århus, så det mest nærliggende er vel at drøne op til randers ifm eftersyn og de nævnte opgraderinger..?
Eller har i erfarne Lupo-ejere andre forslag? Det må såmænd gerne være "perlegrusmekanikeren" der står for oliefyr osv... Sålæbge han er anbefalet 8-)

MVH dennis - som har det brede smil på om morgenen på vej til holstebro.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Nybagt ejer af aflagt Lupo ;-)

Indlæg af 383CI »

Prøv at søge lidt herinde mht. Mercari biler. I Langt de fleste tilfælde er tingene iorden derfra, er der vist bred enighed om, men der er absolut også tilfælde hvor det IKKE er.
Jeg har utallige eksembler derfra på makværk, udskiftning, eller forsøg på, af unødvendige dele og dermed kæmpe regninger, og besynderlige fejldiagnoser, helt uden dybere mening.
For mig at se lugter det voldsomt af de udnytter deres Gude status inden for Lupoèr, så jeg ville overveje at køre ned til Horsene classic rebuilt i stedet.'
Der er ikke eksembler på de har skiftet bagklap hvis ikke håndbremsen har virket, det er der eksembler på andetssteds.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nybagt ejer af aflagt Lupo ;-)

Indlæg af Kim B Olesen »

Tillykke med vognen - håber den vil tjene dig godt i mange km :D
dennishest
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 7. feb 2011 18:53
Geografisk sted: århus

Re: Nybagt ejer af aflagt Lupo ;-)

Indlæg af dennishest »

@ 383CI: Jeg kigger lige på det. Tak for heads-up. Tror næsten lige meget hvad, kan de ikke være ringere en vw selv... Her har jeg haft et par underlige oplevelser med min transporter. Men sådan er det vel alle steder, der er gode og mindre gode oplevelser.
Fra nu af får jeg kun de gode! :D

@ Kim: Takker - håber jeg dælme også! ;)

Dennis
Besvar