Knap til triptæller virker ikke

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Turbotryk
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 23. aug 2016 18:46
Geografisk sted: Holbæk

Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af Turbotryk »

Hej i forumet :)
Jeg er blevet den glade ejer af en lupo 3l for første gang, og er utroligt glad for den ! Dog er den grumt misvedligeholdt og fyldt med fejl så i hører nok en del fra mig herinde ;) jeres forum har dog hjulpet mig allerede fik løst mit 0-100 på 55 sek problem ved at læse om sikring 23 herinde , hov det var en større smørre :)
Mit problem ligger nu i at hver gang jeg slukker bilen reseter den trip og ur, det er muligvis sikring 11 eller den spændingsting i siden, så langt så godt. Men jeg prøver så at resette oil service som man skal, men den vil ingen ting kan ikke engang nulstille trip. Tror i det hænger sammen med det andet eller er min knap i udu? Har ikke læst om nogen der ikke kunne resette oil service før :)
Lupo 3L 1.2TDI 319.00km
Turbotryk
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 23. aug 2016 18:46
Geografisk sted: Holbæk

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af Turbotryk »

Det virker ikke som om nogen har prøvet en triptæller/olie service knap der ikke virker? Hehe kan man nulstille via vagcom? Og er der en på sjælland der kunne have lyst til at gøre det for en skilling eller nogle pils? :)
Lupo 3L 1.2TDI 319.00km
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af 383CI »

Forsøger du på den rigtige måde?

Tændingen fra, pind i knappen og tryk, tænding på og hold pinden inde til displayet blinker lidt rundt i det.

Ellers kan nulstilles og/eller ændres med VCDS

Iøvrigt er det vist nok et almindeligt kendt problem at instrumentet nulstiller, men jeg husker ikke hvad den almindelige løsning er.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af sussi »

383CI skrev:Tændingen fra, knappen trykkes ind og holdes, tænding på og hold pinden inde til displayet blinker lidt rundt i det.
Den skal holdes inde, til den viser 3 eller 4 vandrette streger, husker ikke antallet :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af Kim B Olesen »

Manden skriver jo den ikke engang vil nulstille trip ;) så mon ikke knappen er i udu :?
Det har jeg aldrig hørt før, så vidt jeg lige husker :?
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af Rasbi »

Jeg nulstiller gerne din service reminder med vcds. Hvis ikke du allerede har fået adskillige tilbud ;)
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Turbotryk
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 23. aug 2016 18:46
Geografisk sted: Holbæk

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af Turbotryk »

Sorry min sene tilbagemelding :)
Jeg gør præcis hvad i fortæller der skal gøres, men der sker ingenting, så om mit andet problem med at den sletter det hele ved slukket bil også er det der driller her eller om knappen er i stykker er en gåde, kan man måle på et eller andet for at tjekke om det er knappen?

Rasbi tror gerne jeg vil takke ja til dit tilbud, kan du smide en Pb om hvad du skal have for det ? :)
Lupo 3L 1.2TDI 319.00km
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af Rasbi »

Skal ikke koste dig noget. Det kræver bare du kommer til Roskilde.

Fang mig på 28 2xniogfyrre 08
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
jasuanlu
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 15. jul 2010 07:34
Geografisk sted: Aalborg

Re: Knap til triptæller virker ikke

Indlæg af jasuanlu »

Jeg er meget nysgerrig om i fandt ud af hvad der drillede din trip tæller knap.
Fordi jeg har samme problem nu :-(
MVH
Jacob Johansen
Lupo 1,2TDI med 316xxxkm på tælleren.
Besvar