Mit Lupo batteri er hele tiden fladt.

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Cpmonster
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 2. mar 2011 16:12
Geografisk sted: Kbh NV

Mit Lupo batteri er hele tiden fladt.

Indlæg af Cpmonster »

Hej hej,

Jeg er den glade og stolte ejer af en postkasse rød Lupo, Benzin 1.4, 16V, fra 2000. Den har allerede stået mig bi i en del år,

men;

i de sidste to år, cirka, har jeg haft gentagne problemer med at holde på strømmen. faktum er kort og godt:

Batteriet altid er fladt hvis ikke jeg har brugt bilen i otte dage. :(

Indtil videre er følgende afprøvet:

Værksted: Den stod hos min mekaniker i en uge; han sagde at den aflader langsommere end gennemsnittet - men der stod den også indenfor.

Batteriet: Jeg skiftede batteriet for halvanden år siden og synes da også det var bedre i starten, men sådan skulle det ikke være.

Anlæg: Jeg har været uden musik anlæg i bilen i det meste af de sidste to år, grundet indbrud. hihi. de tog mit gamle defekte anlæg og så ikke GPS'en til 4,500 kr. lige ved siden af... :mrgreen:

Ellers har jeg købt den gule Jumpstarter hos T-Hansen; den vil jeg så i øvrigt aldrig anbefale. pt. har jeg testet denne på to forskellige biler og fulgt instruktionerne nøje. Ingen bil startet endnu; så kan man lære at købe det billigste på markedet.

Men jeg ved snart ikke hvad jeg skal prøve - måske få en anden vurdering fra en anden mekaniker. Jeg har stor tiltro til min egen mekaniker, hans regninger er altid lave og han er ret ærlig; så jeg har svært ved at tro han er idiot.
- Men han er også af den gamle skole så måske kan de ikke finde et specifik elektronik fejl?

Nu er jeg på vej ud for at købe en billader, for min bil bliver aldrig brugt og så er det sq dumt at have den stående.

Har i nogle forslag til hvad jeg kan afprøve?

Hilsen en frustreret Lupo ejer.
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Mit Lupo batteri er hele tiden fladt.

Indlæg af Clayton »

Du skal have måly hvor mange mA den aflader med.... hvad er det for et batt du har købt?? T-svandsen eller mærke vare???
Hader FB :roll:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Mit Lupo batteri er hele tiden fladt.

Indlæg af ph. »

nå man læser dit indlæg kunne man fristes til at spørge om problemet er opstået før eller efter du fik nakket dit anlæg?
har du efterfølgende haft et anlæg i bilen... ku evt. være ledninger/ stik der havde kontakt til stel
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Mit Lupo batteri er hele tiden fladt.

Indlæg af sussi »

Når bilen holder parkeret, med nøglen taget ud og loftlyset slukket.
Kan du afmontere en batteripol, sætte et amperemeter imellem batteripolen og polskoen, så skulle der gerne vises et forbrug, nu kan du så fjerne sikringerne en af gangen, hvis ikke forbruget stopper, sætter du den i igen og prøver med den næste.
Eller:
Måle forbruget gennem samtlige sikringer, en efter en.
Tag en sikring, fjern sikringstråden, lod en ledning på hvert ben, tilslut ledningerne til at multimeter
der kan måle = 1 Ampere, fjern den orginale sikring og isæt den "nye" o.s.v.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar