Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg skulle hjælpe en A2 ejer med fejludlæsning og en grundjustering !
Jeg måtte sgu opgive at komme i kontakt med noget som helst :shock: :?
Der var ingen hul igennem nogle steder, jeg pillede radio ud og prøvede igen :(
Jeg tjekkede sikringer umiddelbart ingen sprungne, jeg har også en Delhi tester jeg prøvede med - heller ingen kontakt :?
Hvad fa'en kan der være galt ?
Han sagde andre også havde døjet med det, og de enesteder havde været i kontakt med den var Audi som efter hvad han sagde havde fundet noget helt gammelt grej som de havde fået til at virke :?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af 383CI »

Jeg så på en lige fornyligt.
Den ville heller ingenting indtil der kom lader på/motoren blev startet.
Helt banalt, jeg var ikke klar over de lukkede ned for kontakten med alt fordi/hvis spændingen er "lidt lav" men det har jeg prøvet 2 gange lige inden for kort tid.
Bilerne startede fint osv. men der var bare ikke spænding nok til at åbne når der ikke var forsyning fra lader/generator.,

Igen, helt banalt.

Det kan jo også være en Audi føler sig for fin til at snakke med en VW mand, omend den ikke burde have de tanker med 4 nuller på køleren.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Har jeg 7,9,13 aldrig oplevet, så lad os da endelig høre hvordan det ender :)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
HamSjelv
Indlæg: 1847
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Var opgaven min, ville jeg ganske sikkert starte med at afmontere "bekvemmeligheds"-boksen under føresædet. Jf. Doktor Frank er den dåse kendt for at fejle.

Alternativt prøve med KWP-1281 / KWP-2000 under VCDS\programindstillinger\bruger&ID....



/(
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af Kim B Olesen »

Takker for ideer :) det prøver jeg næste gang han kommer op :) han skulle lige have fat på et kødben før jeg ville gå i gang med en grundjustering alligevel, så jeg prøvede faktisk ikke så meget i går, da det jo ikke hastede :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af Kim B Olesen »

Bare lige for at lukke denne fik Hamsjelv fuldstændigt ret :) så snart central elektronik boksen blev afmonteret var der hul igennem til det hele ;) pånær den boks der blev afmonteret selvfølgelig :lol:
Så nu er den grundjusteret og kan køre lidt igen :)
HamSjelv
Indlæg: 1847
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jeg slår et kryds i kalenderen ved den 23. april 2016... :D

Vand i komfortboksen?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af doktorfrank »

Med komfortboxens placering i det tætte rum under førerpladsens gulv skal der nok ca. 50 liter til før boxen lider - og alt andet er stået af før det sker. Vi overser ofte, at sikringer og relæer på netop denne model kun delvis sidder deroppe, hvor vi plejer at finde dem - resten sidder nede i brønden under gulvet i førersiden. Og hvor vi efterhånden er godt trætte af Lupoernes ledningsfejl over generatoren og fejl ved de motorrumsplacerede sikringer, skal vi altså på A2 lede mere i brønden. Årgangene er jo de samme, kilometertallene ligeså og derfor er det oxiderede sikringer og forbrændte relæer, der er synderne - og så altså komforboxen, det latterlige ungarske l...skidt.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HamSjelv
Indlæg: 1847
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af HamSjelv »

Hm, Ok, godt så.

Så er det ikke vand der slår dåsen ihjel.

Ku' på et tidspunkt være interessant at kigge ind i sådan en enhed og se hvad den 'fejler'.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Manglende kontakt til samtlige styreenheder på A2

Indlæg af doktorfrank »

Lige præcis, og netop derfor har jeg jo gemt min defekte. Jeg overlader den meget gerne til én med ekspertise og analysemuligheder. Send mig en adresse, og den bliver leveret.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar