Det skam okay, tager det ikke så tungt. Det ikke mig der har lavet det, men sælgeren. Som også er Overmontør i mit firma, så regner ikke lige med at han lyver Så det derfor jeg går ud fra, at det fungere derinde og det ellers bare er koblingsaktuatoren... Men aner ikke hvordan man skifter den, eller finder den billigere som ny end på vagshop. For synes fandme det lyder dyrtSkipper skrev:Beklager hvis jeg kom til at lyde som en gammel sur mand. Det var bestemt ikke hensigten. Har blot før set ting der lige er skiftet, og derfor jo ikke kan fejle noget, som alligevel var synderen.
Som sagt, så håber jeg da også at det er aktuatoren, for den er jo noget nemmere at skifte. Glæder mig til at høre om det hjælper..............................
Hvordan tjekker man kobling for slid?
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Husker det ikke præcist, men mener den kan findes til omkring 350 EUR på nettet.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
FTZ handler nye aktuatorer for 2400kr så det nok det bedste jeg finder. EBay er ca samme priser. Er det sådan så der er en guide herinde hvordan man skifter sådan en satan? For synes ikke jeg kan finde noget i FAQSkipper skrev:Husker det ikke præcist, men mener den kan findes til omkring 350 EUR på nettet.
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Det tror jeg bestemt du kan finde i FAQ'en / verdens navle siden, eller i søgefunktionen.
Nej til den pris ville jeg også snuppe den hos FTZ.
Nej til den pris ville jeg også snuppe den hos FTZ.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Søger måske forkert? Kan finde ting om koblingsaktuatoren men ikke udskiftning.Skipper skrev:Det tror jeg bestemt du kan finde i FAQ'en / verdens navle siden, eller i søgefunktionen.
Nej til den pris ville jeg også snuppe den hos FTZ.
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Skru af - SKIFT OLIEN - skru på - fyld olie på - udluft- tjek oliestand - juster, skulle jeg mene
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Nu mente jeg sådan mere specifikt Men jeg klarer den.Skipper skrev:Skru af - SKIFT OLIEN - skru på - fyld olie på - udluft- tjek oliestand - juster, skulle jeg mene
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Hej igen, aktuatoren er udskiftet og bilen kører som en drøm igen! Og i måleblokken er den nede på 68% så synes det flot... MEN! Den filer i første gear ved lav fart foreksempel ved kø hvor man kun lige slipper bremsen, også skal man give gas også gasser den op og filer i nogle sekunder og ligepludselig slipper den... Men det sker ikke hver gang, men det stadig irriterende... Nogle ideer? Skal lige siges at den har fået udskiftet næsten alt nu. Aktuator, føringsrør, udrykkerleje, og renoveret gearkasse... Så tror altså vi kan udelukke de problemer...
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Du har selvfølgelig foretaget en grundjustering incl. justering af kobling og krybepunkt.
Sussi
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Sådan
Hvor længe har du kørt efter grundjustering ? De kan nogle gange være lidt mærkelige bagefter
Hvor længe har du kørt efter grundjustering ? De kan nogle gange være lidt mærkelige bagefter
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Præcis, op til et par hundrede km. lærer den din kørestilKim B Olesen skrev:Sådan
Hvor længe har du kørt efter grundjustering ? De kan nogle gange være lidt mærkelige bagefter
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Det du omtaler Mayzer lyder helt normalt. Altså at den filer ved lav hastighed i 1. gear. Det gør alle de Lupo'er jeg har kørt i.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Jeg spørger også ret ofte, hvorfor min A2 gør sådan...hidtil har den ikke svaret.
Vores Lupoer gør det ikke i samme grad, og jeg havde nok en forestilling om, at det kunne ligge ved tryklejets føringsrør - ligesom den ofte lidt bratte tilkobling til 2.gear, som de godt kan lide af, især når de er nystartet fra kold tlstand. Den teori om fileriet i køkørsel er så - med dine erfaringer - taget af bordet.
Jeg "løser" problemet ved at slå ECO fra i køkørsel.
Vores Lupoer gør det ikke i samme grad, og jeg havde nok en forestilling om, at det kunne ligge ved tryklejets føringsrør - ligesom den ofte lidt bratte tilkobling til 2.gear, som de godt kan lide af, især når de er nystartet fra kold tlstand. Den teori om fileriet i køkørsel er så - med dine erfaringer - taget af bordet.
Jeg "løser" problemet ved at slå ECO fra i køkørsel.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Hvordan tjekker man kobling for slid?
Den er grundjusteret, kobling indstillet, og creeppoint. Men har ikke kørt mere end 100-200 km tror jeg. Så det kan godt være den lige skal have lov til at blive normal. Jeg slår den altid i tiptronic spor ved kø, for at undgå start/stop ved ikke om det kan være grunden ?