Bare af nysgerrighed er der nogen i dk der har prøvet hvad man kan få ud af sådan en lille lupo ??
Tænker er der nogen der virkelig har voldtunet sådan en lille 3lèr
Hvad kan den give ? Hvad kræver det af dele ?
Ikke at jeg hverken har lyst eller økonomi til at gøre forsøget men bare af nysgerrighed ?
I de fleste forum`s er der som regel en ( Gal professor ) Der bare ofre alt på at nå det ultimative
Er jeg gået glip af noget ?????
vild lupo
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: vild lupo
Det er nogle der har ramt 96 hk, mener faktisk også der var en enkelt der ramte 112 hk.
Problemet var at koblingen slet ikke kunne klare det.
Om motoren kan klare det i længden skal jeg lade være usagt.
Problemet var at koblingen slet ikke kunne klare det.
Om motoren kan klare det i længden skal jeg lade være usagt.
Ulven kommer, ulven kommer
Re: vild lupo
Har ikke gjort det på TDI motorer, men har da pillet lidt i andre slags.
På motoren som den er, uden at skifte dele, men blot modificere alt hvad der er at pille i, vil jeg tippe på 110-120 hk og små 300 nm. Det er et rent gæt, for på et eller andet tidspunkt render du tør for enten luft eller diesel til at nå videre uden at skifte dele ud, og det er forudsat at der ikke er andre dele der når grænsen inden da.
Hvis vi snakker udskiftning af alt hvad hjertet begærer, så er 140 hk og +350 nm +- en sjat nok også muligt uden at motoren lider urealistisk meget, men så er gearkassen vist eksploderet for længe siden
Er man ligeglad med levetid osv, så vil tuning alla traktortræk jo kunne hive MEGET mere ud, men så er motoren jo hverken brugbar eller holdbar.
Men det kunne da være sjovt hvis nogen havde gjort forsøget
På motoren som den er, uden at skifte dele, men blot modificere alt hvad der er at pille i, vil jeg tippe på 110-120 hk og små 300 nm. Det er et rent gæt, for på et eller andet tidspunkt render du tør for enten luft eller diesel til at nå videre uden at skifte dele ud, og det er forudsat at der ikke er andre dele der når grænsen inden da.
Hvis vi snakker udskiftning af alt hvad hjertet begærer, så er 140 hk og +350 nm +- en sjat nok også muligt uden at motoren lider urealistisk meget, men så er gearkassen vist eksploderet for længe siden
Er man ligeglad med levetid osv, så vil tuning alla traktortræk jo kunne hive MEGET mere ud, men så er motoren jo hverken brugbar eller holdbar.
Men det kunne da være sjovt hvis nogen havde gjort forsøget
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
- KMDTHY
- Indlæg: 4989
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: vild lupo
Syntes at kan mindes en der søgte en motor til brug i en garden-puller
Kan ikke lige finde tråden nu
Skal der virkelig trækkes kræfter ud skal du have automatikken rykket af og installeret en koblingspedal. Så på med en forstærket kobling.
Kan ikke lige finde tråden nu
Skal der virkelig trækkes kræfter ud skal du have automatikken rykket af og installeret en koblingspedal. Så på med en forstærket kobling.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: vild lupo
viewtopic.php?t=5138KMDTHY skrev:Syntes at kan mindes en der søgte en motor til brug i en garden-puller
Kan ikke lige finde tråden nu
Skal der virkelig trækkes kræfter ud skal du have automatikken rykket af og installeret en koblingspedal. Så på med en forstærket kobling.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: vild lupo
Jeg mener at ham TuneKo - Ham finnen der går rigtig meget op i ØKO-kørsel han har tunet sin Lupo 3L til 120 hk uden videre bøvl..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17