VARME I SPEJLE

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
henriksonne
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 16:41
Geografisk sted: Odense

VARME I SPEJLE

Indlæg af henriksonne »

Jeg er blevet træt af frosne spejle, så nu vil jeg prøve DIY løsning med varme i mekaniske spejle! jeg har indkøbt kun spejlglasset m. varme til begge sider og regner bare med at trække nogle ledninger fra kontakten til el-bagruden og stel,og at stjæle spændingen der fra hvor den går til bagruden. Så jeg kan tænde og slutte efter behov.
Lyder det som en ok løsning, eller er der en bedre måde?
Hvilken ledning skal jeg evt bruge bag på kontakten?
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af lotus »

Hvor har du købt spejlglasset, og hvad kostede det

vh Lotus
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af Atjuh 3L »

A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af kumse »

Interessant projekt, jeg lytter lige med her!

Du bør måle strømforbruget for spejlene og sikre dig den sikring der sidder til varmen i bagruden tillader du trækker 2 spejle parallelt hen over. Hvis sikringen ikke er stor nok bør du se i diagrammet hvad kvadrat ledningen er, og herefter regne om de kan tåle det ekstra strømtræk der kommer hvis du skifter til en større sikring

Vh
Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af Atjuh 3L »

Ved ikke hvordan det er på en Lupo, men på A2 er ledningerne allerede trukket så man bare skal tilslutte ledningerne, så tror nok belastningen er medregnet.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
henriksonne
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 16:41
Geografisk sted: Odense

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af henriksonne »

kumse skrev:Interessant projekt, jeg lytter lige med her!

Du bør måle strømforbruget for spejlene og sikre dig den sikring der sidder til varmen i bagruden tillader du trækker 2 spejle parallelt hen over. Hvis sikringen ikke er stor nok bør du se i diagrammet hvad kvadrat ledningen er, og herefter regne om de kan tåle det ekstra strømtræk der kommer hvis du skifter til en større sikring

Vh
Thomas

Dette er også en af mine bekymringer! Overvejer at montere et arbejdsrelæ på signalet fra bagrudekontakten og lade relæet trække strømmen til spejlene direkte fra klemme 15. Så evt sætte en sikring mellem klemme 15 og relæet.




Spejlene er købt i Thansen
3L Pigen
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 24. jul 2015 18:46
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af 3L Pigen »

Har fået sat Sidespejle poser på (:
Hilsen Michelle :mrgreen:
Den stolte ejer af en Lupo 3L fra 2001 og en rigtig fin Golf MK 2 GTI 16V fra 1988
Udlært Motorcykelmekaniker 2015 - Nu Autoteknolog studerende
henriksonne
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 16:41
Geografisk sted: Odense

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af henriksonne »

3L Pigen skrev:Har fået sat Sidespejle poser på (:
Gider du lige uddybe det?
3L Pigen
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre 24. jul 2015 18:46
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af 3L Pigen »

henriksonne skrev:
3L Pigen skrev:Har fået sat Sidespejle poser på (:
Gider du lige uddybe det?
Har fået lavet en flecce pose med vandafvisende bævernylon på ydersiden med elastik i som jeg bare trækker ud over mine sidespejle om aftenen
Hilsen Michelle :mrgreen:
Den stolte ejer af en Lupo 3L fra 2001 og en rigtig fin Golf MK 2 GTI 16V fra 1988
Udlært Motorcykelmekaniker 2015 - Nu Autoteknolog studerende
henriksonne
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 16:41
Geografisk sted: Odense

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af henriksonne »

kumse skrev:Interessant projekt, jeg lytter lige med her!

Du bør måle strømforbruget for spejlene og sikre dig den sikring der sidder til varmen i bagruden tillader du trækker 2 spejle parallelt hen over. Hvis sikringen ikke er stor nok bør du se i diagrammet hvad kvadrat ledningen er, og herefter regne om de kan tåle det ekstra strømtræk der kommer hvis du skifter til en større sikring

Vh
Thomas

Jeg har målt ampere forbruget til knap 3A. Nu mangler jeg bare at finde et sted hvor jeg kan se hvilken ledning kvadrat der er brugt til bagruden og hvilken farve den har!
Al hjælp her, vil være meget påskyndet!
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af Qaxius »

3L Pigen.
Din pose, den fjerner bare ikke dug/vandperler løbende under kørsel.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af doktorfrank »

Hallo bessefar Q - kører du efterhånden så langsomt, at fartvinden ikke kan holde tårerne fra spejlene :?: :roll: :mrgreen: :twisted: :oops: :shock: :D
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
jp--
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 8. dec 2016 13:06
Geografisk sted: Slagelse

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af jp-- »

Hvordan gik det fandt du ud af hvor man kunne tag strøm fra?
Vh Jp
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: VARME I SPEJLE

Indlæg af CJohansen »

Jeg ville 100% tage det fra kl. 15, spænding på når tænding på, via sikringsboksen. Sæt en ny sikring i hvor der er plads. Mine biler har flere frie huller. Sæt så en termostat ned i fronten i serie, og kør vejen omkring et par opvarmede sprinklerdyser, og retur til stel.

HUSK sikring, enten i boksen, eller løst. Du skal jo helst ikke lave en brandbil
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Besvar