Kliklyd fra kobling.. LØST

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Atjuh 3L »

Qaxi, det er lige den jeg mener.

På mine tre smutter den nemt ud, så det er sådan jeg har gjort det.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Kim B Olesen »

Det har jeg aldrig oplevet, aktuatoren er jo plastic agtig - så det er kun splitten der kan ruste, og den plejer at være lige til at slå ud ;)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Qaxius »

Studsen ruster/irrer ganske fint.
Så vokser den og gror fast.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af VAGtech.dk »

Qaxius skrev:Studsen ruster/irrer ganske fint.
Så vokser den og gror fast.
Hvad skal man også pille ved det for ? - På en ny aktuator følger der en ny slange, der passer til bilen med - hvis man altså har bestilt den rigtige...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Thore J »

Hermed en ny udlæsning af måleblok 25.. og det er noget overraskende. Jeg er HELT sikker på at koblingsværdien er udlæst til 84,6% med den gamle aktuator.. og her er så samme udlæst efter montering og prøvekørsel. Jeg har udlæst den flere gange med samme resultat. Så konklusionen må være at ikke skal være sikker på at aktuatoren er i orden for at kunne stole på dette tal!
Søren skrev:Hvor lang tid tager det at skifte sådan en satan ;)
Jeg vil tro at det kan gøres på knap en halv time incl grundjustering, hvis der ikke er noget som driller..
Det tog mig godt en time, men det var også incl at skifte en ledningerne (adskille ledningsnet, lodde ny stykke ind og samle igen!) som jeg ikke syntes så for godt ud ...og incl at drikke øl med en kammerat som kom forbi :P

og jeg kan slet ikke forstå hvor man nogle piller slangen af aktuatoren :shock: Det tager da (næsten) ingen tid at skrue den ene blot ud ved hyd-blokken og dreje de 3stk torx 20 en kvart omgang, så er slangen fri..


en tredje ting er i øvrigt at min bil holder tryk MEGET bedre nu.. før tabte den trykket helt på et par timer, nu kan stå natten over uden at pumpen starter når jeg åbner døren næste dag :D
Vedhæftede filer
kobling.jpg
kobling.jpg (41.97 KiB) Vist 6482 gange
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Qaxius »

Det forbedrede tryk kan måske komme fra at væsken nu er skiftet i hele systemet.

Måske har viskositeten ændret sig på det gamle hydraulikvæske.

Tillykke med at den nu vil kunne starte i Stop i laaang tid, inden den rammer 85%.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Thore J »

Qaxius skrev:Det forbedrede tryk kan måske komme fra at væsken nu er skiftet i hele systemet..
Næppe... jeg har kun toppet den op .. og forskellen er så markant at jeg har meget svært ved tro andet end at aktuatoren ikke har været tæt nok..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Atjuh 3L »

Fra en utæt aktuator er der - nøjagtig - TO 1/2 sted væsken kan "forsvinde" hen:

1. Via kablet der teækker koblingen.

2. Ved bagenden af koblingsaktuatoren, hvor der en en lille orangefarvet plastic tylle, som vil dryppe med væske såfremt det er der den er utæt.

2 1/2. Udluftningsskruen.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Qaxius »

Lige netop Atjuh.
I så fald, så ville den konstant miste væske.
Så du skiftede din aktuator, men tænkte ikke på at skifte væsken, nu hvor du var igang?
Og løb der slet ikke noget ud, da du fjernede den gamle aktuator?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Thore J »

og det er jo netop det som også undrer mig.. for der har ikke været behov for at efterfylde hyd-væske på hele tiden! og jeg kan også godt se at der kun er en slange på aktuatoren, så det er ikke kan løbe igennem så at sige.. Men faktum er at systemet holder tryk meget bedre nu..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Atjuh 3L »

Måske har du fået fjernet en lille utæthed da du havde trykkuglen løsnet, da der ved dens fæste godt kan være en utæthed uden væsketab.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Thore J »

Den køber jeg heller ikke rigtig, for jeg har haft trykkuglen af flere gange mens jeg har haft "problemer" med hurtigt tryktab.
Desuden havde jeg både trykkugle og slange af da jeg testede aktuatoren - og det var også galt bagefter, lige indtil den nye aktuator kom på.

Jeg kan ikke selv gennemskue hvad der har forsaget det, medmindre at det er signalet fra potentiometeret som har skabt problemer - men det undrer mig lidt når bilen er slukket.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Atjuh 3L »

Jeg har jo selv haft uforklarlige problemer med aktuatoren, så lad os blot være tilfredse med at du fandt en løsning :)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Thore J »

Atjuh 3L skrev:Jeg har jo selv haft uforklarlige problemer med aktuatoren, så lad os blot være tilfredse med at du fandt en løsning :)
Så sandt :D .... Men alligevel er vi jo drevet af en stærk trang til at forstå bilerne bedre :mrgreen:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Kliklyd fra kobling.. LØST

Indlæg af Qaxius »

Det må være potentiometeret, som den var galt med.
Måske at styringen ville opnå et eller andet, når du slukkede motoren.
Og dette er nemmere for den at nå, med den nye aktuator.

Det lyder ikke helt tosset.


Vi må nok hellere vende os til at der kommer flere uforklarlige fejl på bilerne, med deres stigende alder og at fejlene oftere kommer i flertal på samme tid.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar