ABS føler.

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

ABS føler.

Indlæg af Mihail »

Er der nogen der havde undret sig over at ABS front følere til 3L er så dyre? Hvad er det der er så specielt ved dem? Er der ingen andre muligheder. Denne her: 7H0-927-804 ser identisk ud, men koster noget mindre. Kan det være at 3L kører med en højere frekvens, der kræver en føler som kan taste hurtigere?
Vedhæftede filer
download.jpg
download.jpg (3.91 KiB) Vist 3488 gange
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS føler.

Indlæg af 383CI »

Fordi VW`s glasfacader ikke står af sig selv.

Definer dyr, lynhurtigt og uden at tjekke mere op.

http://www.ebay.com/itm/2-x-ABS-Sensor- ... SwJcZWcZPD

Lupoèn er jo en gammel bil så kunne bestemt ikke forestille mig den kørte med specielle følere, og den køre jo, i alt fald i std, trim. ikke hurtigere end andre. Nærmere tvært imod.

Men igen, det er kun gætværk. Hjullejer f.eks. koster jo langt mindre i udlandet, så måske det bare er fordi de danske forhandlere af reservedele skal tanke en Mercedes i stedet for en Lupo stumperne er dyre.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ABS føler.

Indlæg af Kim B Olesen »

http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-183

Jeg synes da bestemt ikke de er dyre :? Og jeg må ellers betegnes som rimelig nærig :lol: :lol:

Konen havde da jeg mødte hende en mitsubishi galant - der himlede en abs føler på - så vist jeg husker kostede den 1700-1900 kr og kunne ikke findes brugt fordi det var nogle lorte følere der døde ved det mindste slag :shock: :o :evil:

Prøv lige at vente på doktor frank - mener han købte en flok et sted hvor de ikke passede :?
Så pas lige på med at købe for billigt ;)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: ABS føler.

Indlæg af doktorfrank »

Og du skal ikke vente forgæves … men den lidt nedslående melding er, at de forskellige ebay sælgere hverken kender forskel på højre og venstre eller noget som helst andet i denne forbindelse. Ja, jeg har ad flere omgange købt nogle stykker, der så rigtige ud på papiret. Nogle har været brugbare (men altså fx i modsat side eller med en mellemlægsskive, fordi de er for lange.
Selv når jeg har søgt på det specifikke VAG nummer, som står i den defekte føler, just afmonteret (brækket, boret, fjernet) bliver tilbudene delt i tre grupper: 1) Helt tydeligt noget der sikkert passer til nogle andre biler og 2) Noget der ser ud til at passe, fordi længden ikke fremgår/kan vurderes udfra illustrationerne og 3) Følere der passer - såfremt man køber både højre og venstre og selv monterer den der passer.
Disse dyrekøbte erfaringer rigere bliver mit bud idag: VAG Shop. Når jeg medregner de følere jeg har liggende, og som måske en dag passer til en eller anden gammel Skoda el. lign. har jeg ikke sparet alverden ved at købe billigt i ebay-lotteriet. Og måske fortæller det en historie, at min bedste leverandør af bremsedele i lang tid klogeligt afholdt sig fra at tilbyde følerne. Men så vidt jeg husker var det sidste sæt, jeg købte der faktisk brugbare. (Autopartsonline)
:shock:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABS føler.

Indlæg af sussi »

+1 ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar