Servostyring sikringsboks

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Fitze
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors 9. jul 2015 07:08
Geografisk sted: Gilleleje

Servostyring sikringsboks

Indlæg af Fitze »

Hej Alle,

I dag hvor det er blevet lidt koldt igen, begyndte min servolampe af lyse og dermed ingen servostyring. Jeg har en ide om at det er en stel forbindelse eller sikring eller lign. hvor der er lidt dårlig forbindelse her i kulden, er der nogen der kan sige mig evt. med et billede hvor sikringen til servoen præcist sidder?

Hvis nogen har andre forslag til hvad der kan være galt er i meget velkommen.

Jeg har observeret de sidste par dage at der har været en svag lyd fra servoen når man drejede rattet, så jeg ved rent faktisk ikke om den er død.

Martin
Lupo 3L 2002, 305.000,
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Servostyring sikringsboks

Indlæg af Thore J »

Fitze skrev:Hej Alle,

I dag hvor det er blevet lidt koldt igen, begyndte min servolampe af lyse og dermed ingen servostyring. Jeg har en ide om at det er en stel forbindelse eller sikring eller lign. hvor der er lidt dårlig forbindelse her i kulden, er der nogen der kan sige mig evt. med et billede hvor sikringen til servoen præcist sidder?

Hvis nogen har andre forslag til hvad der kan være galt er i meget velkommen.

Jeg har observeret de sidste par dage at der har været en svag lyd fra servoen når man drejede rattet, så jeg ved rent faktisk ikke om den er død.

Martin
Jeg kan ikke huske nummeret på sikringen, men det står både i instruktionsbogen og bag på lågen der er foran sikringerne..

Men det kan også være ratpositionssensorene som er stået af - det er desværre langt fra ukendt. De gjorde det på min egen 3L'er med samme mønster, periodisk svigtende servo, hvor den så forsvandt helt til sidst.

De er ret billige (find dem på ebay), men de er s.... besværlige at skifte (omend Smeden1972 hævder nogen andet ;) )- der er skrevet lidt om det her inde..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Servostyring sikringsboks

Indlæg af Mukker »

Har haft samme problemer. I mit tilfælde blev relæerne skiftet hos Autopit.
Har en Fiat Panda der gjorde det samme. Her blev relæerne også skiftet.
smedenaf1972
Indlæg: 295
Tilmeldt: søn 25. mar 2012 19:51
Geografisk sted: Haslev

Re: Servostyring sikringsboks

Indlæg af smedenaf1972 »

Det er ikke det sværeste jeg har lavet på en Lupo så kom frisk så skal jeg nok fixe det!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Husk TDI hvis du vil forbi !
Besvar