Problemer med bakgear

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Problemer med bakgear

Indlæg af Lupus »

Jeg må vist erkende at jeg har en bil der er kommet i reparationsalderen :roll: Jeg har haft problemer med at få bilen i bakgear -Ikke om morgenen, når bilen er kold -men når den har kørt 20 km og har stået stille i 4,5 timer, står den og blinker i "R" og der går ca. ½ min. inden den kommer i bakgear. Jeg fik den grundjusteret for knap 3 uger siden og det hjalp også den første uges tid, men nu er det altså galt igen -Nogen der har nogle bud på hvad der kan være galt :?:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af VAGtech.dk »

Den trænger nok lige til at få justeret armen på gearvælgeren (gangstelleren) det gør man normalt ved en grundjustering.. hvor er den justeret henne ?
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af Lupus »

VAGtech.dk skrev:Den trænger nok lige til at få justeret armen på gearvælgeren (gangstelleren) det gør man normalt ved en grundjustering.. hvor er den justeret henne ?
Dejligt hvis det bare er dét :D Den blev grundjusteret ved CR i Horsens, jeg ved ikke lige om han har justeret gangstelleren, men jeg skal derned igen på lørdag, for at få lavet nogle andre ting :roll: så vil jeg lige spørge :)
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvis der er LIDT slør i de forbindelser på gearvælgeren kan det også godt gøre udfaldet..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
HamSjelv
Indlæg: 1846
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
VAGtech.dk skrev:Hvis der er LIDT slør i de forbindelser på gearvælgeren kan det også godt gøre udfaldet..
Er du helt sikker på det?
Eventuelt mindre slør i kuglekoblingerne plejer kun at give de største problemer i forbindelse med en grundindstilling, ikke under normal drift.

Lupus:
* Rustne kuglekoblinger på den der gangstelleraksel
* Fejljusteret længde på kuglekoblingsakslen

* Worst case: bukkede skiftegafler eller andet træls dyrt internt i gearkassen (det tror jeg dog ikke umiddelbart på)

VAGtech lister kuglekoblingsstangen til 419 kr. Det tager vel en ½ time at montere den. Dertil en grundjustering.


/Claus
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af VAGtech.dk »

Helt sikker og helt sikker, slør må vel et eller andet sted være det samme som forkert indstiling, og forkert indstilling giver både RTMF 12 og i nogle tilfælde problemer med at finde gearene..

Det afhænger jo også af hvordan de gør når de grundjusterer ved C-R, for så bude den jo være justeret korrekt...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af Lupus »

Mange tak for svar :D Jeg tror umiddelbart ikke at den er grundjusteret forkert, for det var jo også galt inden den blev justeret, og var væk i en god uges tid efter justeringen, men er nu kommet igen... Det er jo ikke fordi det betyder det helt store, lige at vente på at den slår i bak, men vil jo godt finde ud af hvad det er, så jeg ikke pludselig står med en bil der slet ikke kan bakke :evil: Må lige snakke med dem ved CR på lørdag, om de har nogle gode bud på hvad det kan være
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af VAGtech.dk »

Jeg tvivler nu heller ikke på om den er justeret korrekt :)

;) men lidt skidt og møg kan gøre en del ved de der kugler der :)!
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
HamSjelv
Indlæg: 1846
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Ja, jeg fastholder altså stadig MIN erfaring med at justere kuglekoblingsstang efter VAG's anvisninger som værende principielt forkert.

Og med alt det Lupus har beskrevet lyder det for mig som om C-R har anvendt denne (potentielt forkerte) fremgangsmåde.



/Claus
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af VAGtech.dk »

Den måde du du beskriver i den guide svarer jo meget godt til måden det normalt gøres på.. umiddelbart kan jeg ikke se forskellen på de to måder, udover at det ene gøres før grundjustering og det andet gøres når der grundjusteres ...

Tilstanden på gearvælgeren er jo umiddelbart den samme...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af ph. »

Det lyder som min da kontaktsæt ved gearvælger gik sig en tur... Er din med stop lige frem eller til venstre?
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Re: Problemer med bakgear

Indlæg af Lupus »

ph. skrev:Det lyder som min da kontaktsæt ved gearvælger gik sig en tur... Er din med stop lige frem eller til venstre?
Den er med stop til venstre ;)
Besvar