Ved at gå helt galt!!! Rådden bagbro

Forummet hvor der snakkes biler
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Ved at gå helt galt!!! Rådden bagbro

Indlæg af Mihail »

Hej mine kære Lupo venner.
Jeg må være den første der er så gal her på forummet. Vores dejlige lupo foldede sin bagbro sammen her i weekenden. Min kone og vores pige på 10 år plejer at køre i den. Venstre baghjul havde lagt sig på støddamperen og blokerede. Kan stadig ikke få ro, da tankerne om at det kunne gå helt galt kan ikke forlade mig! Jeg er rigtig gal! Hvad skal jeg gøre. Jeg er rettet til at kontakte det synshal, hvor bilen blev synet sidste gang. Synes jeg skal videre med dette, da det kunne koste liv! Hvad synes i?
mvh.


Tags:
Rådden bagbro
Rusten bagbro
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af 383CI »

Billeder?

Lyder sgu noget vildt erkenderjeg. Godt der ikke skete mere, trods alt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Godt der ikke skete personskade...

Knækket fjeder? Det er hørt før.

Nej, du skal ikke henvende dig til syningshallen. Det er FØRERENS og kun førerens ansvar at bilen er fejlfri og driftsmæssigt i orden. Ingen andre kan gøres ansvarlig for fejl og mangler på vognen.


/(
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Vyffe »

At gøre synshallen ansvarlig svarer vel til at bebrejde dit værksted for at du er punkteret.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Jamen, de tjekker jo alt for rust og svagheder osv. Det kan ikke passe at en bil kan folde en bagbro når denne er synet...
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Billeder kommer...
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

En bil er ikke en motorcykel og er ikke omfattet af reglerne at det er kun føreren der har ansvaret. Derfor er der pligtig eftersyn på biler hver anden år. Det der er sket her svarer lidt til at ens fødder forsvinder igennem hullet som resultatet af rust der burgte blive opdaget til eftersyn...
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

...
Vedhæftede filer
IMG_20151205_183353.jpg
IMG_20151205_183353.jpg (138.89 KiB) Vist 11729 gange
IMG_20151205_183343.jpg
IMG_20151205_183343.jpg (164.76 KiB) Vist 11729 gange
Senest rettet af Mihail tors 17. dec 2015 22:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af sussi »

Mihail skrev:Jamen, de tjekker jo alt for rust og svagheder osv. Det kan ikke passe at en bil kan folde en bagbro når denne er synet...
PLADDER, ja undskyld, men du kan ALDRIG skyde skylden på synsstedet. De hverken KAN eller SKAL tjekke alt, men hvis der er en speciel del på en biltype, der er kendt for at have en svaghed, står det i noterne til denne biltype, når de slår den op på deres PC, og dette skal de være opmærksom på. Jeg garanterer 112% på at der INTET står om bagbroen på en Lupo.
Læg mærke til at "HamSjelv" også skriver knækker fjeder, hvilket jeg har påpeget flere gange, fjederen har sandsynligvis ikke været knækket da bilen blev synet.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Fjederen er IKKE knækket...! Jeg må åbenbart være den første Lupo ejer med foldet bagbro... Er glad for at der er ikke sket mere! Som sagt, det er kones bil, og hun kører i den til hverdag med vores pige...
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af doktorfrank »

Træk vejret….med lettelse.
Dernæst: Hvad er vreden rettet imod? Bilen? Den tidligere ejer? VW? Vejrguderne? …Og er det meningsfuldt?
Skuffelse over at stå med en defekt bil, der potentielt var livsfarlig, kan vendes til noget positivt: Styrke til at få en sund og sikker bil ud af det. Spørg en af vore seriøse leverandører af gode brugte stumper - en god bagbro løber ikke op i store summer, og monteringen er overkommelig, meget overkommelig ;)
Således talte doktorfrank (sic).

…og lad os så se et par billeder af det defekte isenkram. Det er stadig mere spændende.
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Rasbi »

Mihail skrev:Fjederen er IKKE knækket...! Jeg må åbenbart være den første Lupo ejer med foldet bagbro... Er glad for at der er ikke sket mere! Som sagt, det er kones bil, og hun kører i den til hverdag med vores pige...
Meget meget underligt. Prøv lige at skyd et billede skråt op mod indersiden af baghjulet, op mod fjederen.

Godt det ikke gik værre!
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Tak for støtte... At skifte denne del er ingen problem. Jeg er endnu ikke kommet til ro, med tankerne om at mine to piger kunne miste livet pga dette lort. Jeg ved at de plejer at banke broen grundigt igennem til syn. Har set det... Det kan ikke passe at lortet som er foldet sammen lyd sundt for et år siden!
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Vyffe »

Kan måske være et træthedsbrud i en svejsning der er gået. Behøver ikke være rust. Kan være umuligt at konstatere inden det sker :|
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Jeg stopper ikke her... Det bliver en stor sag... Dette skulle ikke kunne lade sig gøre... Jeg vil have svaret og dette skal jeg nok få! Tak for jeres støtte...
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Vyffe skrev:Kan måske være et træthedsbrud i en svejsning der er gået. Behøver ikke være rust. Kan være umuligt at konstatere inden det sker :|
Ved ikke hvor træt broen er, men jeg kunne frit vride med det hjul frem og tilbage...
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Thore J »

Det lyder bestemt ikke rart det du har oplevet.
Men tak for advarslen, og jeg tror at jeg taler på alles vegne når jeg siger at vi meget gerne hører nærmere og meget gerne se billeder af hvad der er gået i stykker på din bil. Så vi kan kontrollere vores biler for tegn på samme defekt.

Et råd ang. din sag, er at tage en god snak med en advokat med speciale i erstatningsret. Ham vil dog nok ikke (modsat af hvad du er opsat på nu) anbefale dig et søgsmål mod den synshal du har brugt sidst, da det næppe vil være muligt at bebyrde synsvirksomheden ud fra den forsætningerne i den service man køber ved at almindeligt periodisk syn.

ang. din opfattelse med at banke på bagbroen har du generelt ret, men jeg har netop oplevet det modsatte når det drejer sig om Lupo 3L. At synsmanden ikke gider kigge på den fordi de siger at bagbroerne på Lupo 3L normalt ikke ruster.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Nej, jeg kommer ikke videre med denne sag. Selv trafikstyrelsen siger at det der står på papirer gælder ikke helt som det skal. Nu skal jeg bare klappe i og finde en anden bagbro... :|
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af sussi »

Vi "glæder" os til at se nogle billeder.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Mihail
Indlæg: 168
Tilmeldt: man 25. aug 2014 14:20
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Ved at gå helt galt!!!

Indlæg af Mihail »

Billeder kommer snart, sussi. Tak for en fantastisk klub. :)
Besvar