Servostyring

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
ming1662
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 22. feb 2011 13:41
Geografisk sted: 9830 Tårs

Servostyring

Indlæg af ming1662 »

Vi har en Lupo fra 2005 ,Som vi vil have monteret servostyring på er der nogen der har noget el.ved noget.Evt.pris.Er selv mekaniker? V.h. Ming
Senest rettet af diskoboy tirs 22. feb 2011 14:42, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Flyttet til mere korrekt forum
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Servostyring

Indlæg af diskoboy »

Hvis du brugte søgefunktionen ville der dukke følgende op:

Eftermontering af servo - part liste

:)
Nu uden det grå lyn...
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Servostyring

Indlæg af lotus »

De partsnr. der er opgivet ifm servostyring forstår jeg ikke rigtigt.

Der er nævnt: Motor - 6E0 419 561

Jeg er blevet oplyst at man "kun" kan købe hele ratstammen med motor monteret som en helhed.
Hvorfor er der så reservedelsnr. på de enkelte dele ?.

Desuden har min servomotor nr: 6EO 963 117 (hvad skyldes dette ? er det forskellige årgange eller hvad ?)

Vh
Jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Servostyring

Indlæg af sussi »

Sælg din bil og køb en med servo, hvis du absolut vil have servo (det er det nemmeste og billigste).
Jeg forstår bare ikke hvorfor folk vil have servo på en Lupo, med mindre de er er handicappede, bare bilen bevæger sig den mindste smule, kan man dreje rattet med e'n finger.
Hvis man absolut skal sidde og dreje på rattet, medens man holder stille, burde man købe en cykel i stedet for en Lupo ;) ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Servostyring

Indlæg af lotus »

Med henvisning til Sussis svar

Ja der er så meget "man" ikke forstår. Servostyring er en hjælp til betjening og kørsel af bilen især ved parkering. Dette er behageligheder ligesom "oliefyr" "fartpilot" "fjernbetjent centrallåse" "el spejle og el ruder" "el soltag" "aircon"
alt dette er også "noget" man ikke behøver, men derfor er det komfortabelt at have og derfor får folk installeret dette eller køber bilen med dette.
Det har intet med at gøre hvad du (Sussi) eller os andre mener eller forstår om disse ting, blot kan det konstateres at der er interesse om disse. (jeg har selv at i el udstyr i min bil) og det er MEGET behageligt, og jeg ville ikke undvære dette.
Jeg valgte i sin tid selv at købe bilen i Tyskland netop fordi der kunne jeg få en bil med alt dette.

Det kan godt være at det er nemt at køre uden servostyring, men når det nu findes vil jeg ikke undvære den behagelighed.

Så lad være at betragte dem som spørger til eftermontering af servo m.m. på bilen som rene idioter, men kom med konkrete fakta (uden at gøre spørgeren til grin med henvisning til at køre cykel m.m.).
Oplys i stedet fakta som kunne være at det er betragtelig dyrt at eftermontere bl. a. servostyring, og at det måske ville være nemmere og billigere at købe en bil hvor det var monteret fra starten hvis man ønsker servostyring i sin Lupo.
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Servostyring

Indlæg af diskoboy »

Det har været oppe før... Jev (http://www.3liter.dk) har monteret det i en eller 2 biler og der fantes på det gamle forum et indlæg hvor der stod noget ligende "gør det aldrig igen" (beklager hvis citatet ikke var 100% korrekt)

Alene dele løber op i 12.000 - 15.000 med mindre du kan finde en hel donor bil og sælge resten af stumperne.

Det er fint med servostyring men jeg vil holde med sussie her.. I en bil der min. er 5-6 år gammel, har ejeren for mange penge hvis man vælger at eftermontere dette... For selvfølgelig kan det lade sig gøre... Just my 5 cents....
Nu uden det grå lyn...
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Servostyring

Indlæg af lotus »

Sussi, så synes jeg du burde have nøjes med at skrive at DU ikke ville anbefale at eftermontere servostyring, da dette tidligere havde været oppe og blive drøftet, og at det ville blive meget dyrt i forhold til at sælge bilen og købe en med servo.

Der blev "blot" spurgt om det var muligt og en evt. pris

Og så ikke al det andet med din mening og henvisning til at hvis man absolut skal sidde og dreje på rattet mens man holder stille og med at så burde man købe en cykel (det er ikke et sobert svar på spørgsmålet)
Derimod havde discoboy et sobert og klart svar
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Servostyring

Indlæg af lotus »

Re: Servostyring
Nu synes jeg du skal droppe din efter min mening dumme og usaglige kritik, den hører absolut ikke til i dette forum, og du skal ikke gøre dig til dommer over hvad jeg skriver.
Jeg skriver mange ting med et glimt i øjet, sagligt eller usagligt, men det er min måde at gøre det på, og det må du finde dig i
Hvis du har mere at brokke dig over, så hører det ikke til i dette forum, læs venligst:
viewtopic.php?f=10&t=21
M.v.h. Sussi

Ja så er det jo et spørgsmål om hvem der er saglig eller usaglig, der er vi jo nok flere om at bedømme, men så er det jo rart selv at have lavet reglerne
Vh
Lotus
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Servostyring

Indlæg af sussi »

3 af mine indlæg slettet da de bliver citeret i andre indlæg, af en der ikke kan finde ud af sende PB'er.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar