3 alarm lyde når jeg holder stille i kryds i nogen tid

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Snotboble
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 15. nov 2015 08:53

3 alarm lyde når jeg holder stille i kryds i nogen tid

Indlæg af Snotboble »

Hej Alle
Min kære lupo 3L fra 2005 har en underlig opførsel jeg godt vil have vænnet den af med. :oops:
Jeg har fået lavet en service kontrol rapport igår som ikke viste noget som helst. Alt ok. Nysynet, Nyrenoveret gearkasse og bremser.

Scenario..
Jeg kører meget by kørsel og uden at der er nogen advarselslamper der lyser, så sker det nogen gange (et par gange om ugen) at når jeg har kørt et stykke tid og holder i et kryds med Eco slået til og derfor er motoren jo slukket mens jeg holder stille, så kommer der 3 alarm lyde hurtigt efter hinanden. Stadig ingen lamper der lyser.
Så kan der godt gå et par dage før alarmen gør det igen og det er kun når bilen er varm og jeg har kørt et stykke tid. Jeg kan ikke fremprovokere lydene.
Jeg har ledt herinde men kan ikke finde noget. Har snakket med VW mekaniker der ikke har nogen ide om hvad det kan være..
Jeg kunne virkeligt godt bruge et godt råd, om jeg bare skal ignorere det eller hvordan? vil jeg jo helst ikke

Beklager hvis jeg ikke er super teknisk i min beskrivelse, men jeg er bare en pige IT nørd uden tech viden om biler what so ever.
Håber i kan hjælpe

Vh
Sys
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: 3 alarm lyde når jeg holder stille i kryds i nogen tid

Indlæg af 383CI »

Hvordan alarm? DingDingDing eller?

Prøv evt. at åbne døren med bilen i "D" og hør om det er samme alarmtype, så, og det er et LANGSKUD kunne det være dørlåsen der er træls så bilen periodisk tror døren står åben.

Evt. fejludlæsning?

Den sidste at spørge er en VW mekaniker, han starter med at skifte bagklap og gangsteller for lige at komme igang, Hvis ikke det hjælper er det næste skridt sikkert skifte af gearkassen, så giver de op.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: 3 alarm lyde når jeg holder stille i kryds i nogen tid

Indlæg af Qaxius »

Opdater din profil med hvor du er fra.
Så er det nemmere at hjælpe.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar