Lyddæmpning af fordøre og omkring højtalere ved bagsæderne.

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lyddæmpning af fordøre og omkring højtalere ved bagsæder

Indlæg af Thore J »

Damn... Super, tak :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lyddæmpning af fordøre og omkring højtalere ved bagsæder

Indlæg af Qaxius »

Kan jeg ikke få dig til at tage en ven med ud på en køretur på en strækning, som du kender rigtigt godt og optage en video af vejstøjen omkring 80-90kmt.
Gør så det samme på motorvej med mindst 110kmt, gerne meget mere.

Det er støj fra især dæk og vej, som jeg er ude efter.
Når du har lyddæmpet bilen, så tag præcis sammd tur, med samme dæk i samme slags vejr.
Altså solskin den ene gang og våd vej den næste gang, det giver et forkert billede af lydforskellen.

Når du så er igang, så hent "Signal Gen" til iphone/ipod og brug det til at teste dørene for raslelyde ved ALLE frekvenser mellem 60-200Hz.
Du skruer bare stille og roligt på Hz knappen i den App og finder så raslelyde og stopper dem med lyddæmpningen.
Husk kun at teste en enkelt højtaler af gangen.

Forskellen i musikkvaliteten og især dybden af lyden er voldsom.
Lav først den ene side helt færdig og tag så en køretur.
Så tror du at nogle i al hemmelighed har smadret den anden dør......
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lyddæmpning af fordøre og omkring højtalere ved bagsæder

Indlæg af Thore J »

Qaxius skrev:Kan jeg ikke få dig til at tage en ven med ud på en køretur på en strækning, som du kender rigtigt godt og optage en video af vejstøjen omkring 80-90kmt.
Gør så det samme på motorvej med mindst 110kmt, gerne meget mere.

Det er støj fra især dæk og vej, som jeg er ude efter.
Når du har lyddæmpet bilen, så tag præcis sammd tur, med samme dæk i samme slags vejr.
Altså solskin den ene gang og våd vej den næste gang, det giver et forkert billede af lydforskellen.

Når du så er igang, så hent "Signal Gen" til iphone/ipod og brug det til at teste dørene for raslelyde ved ALLE frekvenser mellem 60-200Hz.
Du skruer bare stille og roligt på Hz knappen i den App og finder så raslelyde og stopper dem med lyddæmpningen.
Husk kun at teste en enkelt højtaler af gangen.

Forskellen i musikkvaliteten og især dybden af lyden er voldsom.
Lav først den ene side helt færdig og tag så en køretur.
Så tror du at nogle i al hemmelighed har smadret den anden dør......
:D :D .. Jo, det vil jeg godt.. Men det bliver først engang til vinter - pt. sidder jeg i Sydkorea og er ved at samle projekter sammen den sidste del til at ca. et halvt års fri startende fra november

Så indtil videre bliver der kun købt ind, så det ligger til mig når jeg kommer hjem - der er efterhånden også ved at være en fin stak af projekter både til bil og MC :roll:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar