Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af msg1979 »

Jeg har desværre ikke kunne komme på
http://gammel.lupo3lklub.dk/search.php
og søge, og har intet kunne finde på det nye forum


Begge mine originale enheder i døren er gået.
Jeg vil have et par nye midbas i så der er lyd igen. Jeg har tjekket er der hul igennem fra radioen og ned til enhederne.. Det er fint hul

Det skal være plug and play, dvs beholder de originale diskanter, da jeg ikke vil til at trække ledninger til fx et komponentsæt osv..

Køber man originale enheder (de koster?) og smider i eller kan man købe noget andet som er ligeså godt eller bedre, og passer med de diskanter der sidder i?
Jeg går ud fra at der skal noget adapterværk til i fald der skal andre enheder i?

Nogen der lige forklarer hurtigt, så jeg kan få købt ind? :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Kim B Olesen »

Søg lidt mere herinde - det har været oppe og vende i en tråd kan jeg huske - måske i en salgstråd, hvis den ikke er slettet ;) Men så vidt jeg husker passer en ganske alm højttaler deri uden adapter hvis det bare er den rigtige størrelse ;)
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Andreasf »

Hep - hvis interesse haves er jeg 95% sikker på jeg har et par originale liggende i Langeskov, som jeg afmonterede fra min ulv sidste år..

Gi' end melding, så checker jeg gerne i morgen.. :)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af msg1979 »

Andreasf skrev:Hep - hvis interesse haves er jeg 95% sikker på jeg har et par originale liggende i Langeskov, som jeg afmonterede fra min ulv sidste år..

Gi' end melding, så checker jeg gerne i morgen.. :)
Du må gerne tjekke :)
Også om kantophængende er gode. De er smuldrede væk i min :)
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Andreasf »

msg1979 skrev:Du må gerne tjekke :)
Også om kantophængende er gode. De er smuldrede væk i min :)
Hep!

Jeg har dem - og sidst de sad i en Lupo spillede de som de skulle, hvilket faktisk slet ikke er skidt, hvis man bare har en fornuftig headunit på..

De ser ud som vedhæftet.
Skumkanten (der sidder mellem rammen og bildøren) er lidt løs, men ellers intakt.
Selve enhederne ser absolut fine ud - dog lidt støvede..

Du står til at være i Odense og jeg er i Langeskov hvor de kan hentes.. Smid en SMS på 21 75 46 28 eller gi' et kald - jeg er herude det meste af dagen :)
Vedhæftede filer
DSC_0041.jpg
DSC_0041.jpg (244.72 KiB) Vist 9065 gange
DSC_0040.jpg
DSC_0040.jpg (233.83 KiB) Vist 9065 gange
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Kim B Olesen »

Kim B Olesen skrev:Søg lidt mere herinde - det har været oppe og vende i en tråd kan jeg huske - måske i en salgstråd, hvis den ikke er slettet ;) Men så vidt jeg husker passer en ganske alm højttaler deri uden adapter hvis det bare er den rigtige størrelse ;)
Sorry - så huskede jeg forkert :oops:
Jeg synes også de originale spiller ganske udmærket med en anden radio på ;) Det hjælper faktisk helt vildt bare at smide en anden radio i :D
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Andreasf »

Kim B Olesen skrev:
Kim B Olesen skrev:Søg lidt mere herinde - det har været oppe og vende i en tråd kan jeg huske - måske i en salgstråd, hvis den ikke er slettet ;) Men så vidt jeg husker passer en ganske alm højttaler deri uden adapter hvis det bare er den rigtige størrelse ;)
Sorry - så huskede jeg forkert :oops:
Jeg synes også de originale spiller ganske udmærket med en anden radio på ;) Det hjælper faktisk helt vildt bare at smide en anden radio i :D
Jep, man kan godt få en til at passe i uden adapter, men den skal dæleme ikke være ret dyb før du får problemer med rudehejset...
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af reffub »

msg1979 skrev:
Andreasf skrev:Hep - hvis interesse haves er jeg 95% sikker på jeg har et par originale liggende i Langeskov, som jeg afmonterede fra min ulv sidste år..

Gi' end melding, så checker jeg gerne i morgen.. :)
Du må gerne tjekke :)
Også om kantophængende er gode. De er smuldrede væk i min :)
Ved godt det er en meget gammelt indlæg :lol:
Men jeg kan renovere disse højttalere, hvis nogle har kantophæng som er smuldret væk i deres højttalere.
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Mukker »

Pris?
Hvordan udføres det?
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af reffub »

Mukker skrev:Pris?
Hvordan udføres det?
Det udføres ved at de bliver målt igennem for kortslutning, derefter nyt skum.
Pris kender jeg ikke endnu da jeg skal have hentet pris hjem fra min leverandør.
Men jeg vil tro prisen ligger imellem 500-800kr for 2 stk. + evt. fragt.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Qaxius »

Hvorfor bruge så mange penge, på så gamle højtalere og ikke ane hvad man får.



Der findes jo alternativer, som taler for sig selv.

http://www.focal.com/en/dedicated-drive ... 65-vw.html
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af reffub »

Qaxius skrev:Hvorfor bruge så mange penge, på så gamle højtalere og ikke ane hvad man får.



Der findes jo alternativer, som taler for sig selv.

http://www.focal.com/en/dedicated-drive ... 65-vw.html
Det jo hvad man er til, original eller "pimp my ride" :lol:

Gider du at uddybe "og ikke ane hvad man får" ?
Fordi noget er gammelt er det så det samme som at de spiller dårligt?
Kan du få sådan et sæt Focal til omkring 500-800kr?
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Qaxius »

Hvad er der "pimp my ride" over nogle Tyske kvalitetshøjtalere, som passer perfekt i.
Det er jo Plug n Play.

Eneste forskel er forbedringen i lyden.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af reffub »

OK, trækker "pimp my ride" tilbage, giver dig ret, det er ikke helt det korrekte udtryk at bruge bare fordi man skifter højttalere.

Men har du en kommentar på de andre spørgsmål jeg har til dit tidligere indlæg?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Kim B Olesen »

Der er jo lige den detalje at de originale højttalere faktisk spiller pissegodt :)
meen, når det så er sagt ville jeg nok ikke bruge en 5-800 kr på 10-15 år gamle højttalere ;) jeg har sat Pioneer TS et eller andet i Hyundaien til ca 800 kr for alle fire døre, de spiller også rigtigt godt ;) 8-)
Men det er jo en smagssag :)
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af reffub »

Det er helt præcis om hvad man er til, som jeg også skrev i mit først indlæg 8-)
Det var også kun et tilbud for dem der gerne vil beholde de originale højttalere, som spiller rigtig godt.

Jeg tænker prisen er tættere på 500kr end 800kr, men altid træls at skrive 550kr hvis det så alligevel ender i 775kr fordi skummet er i en total ukurant dimension ;)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Nye højttalere? (adaptere? andet?)

Indlæg af Qaxius »

Skummet burde være i en standard VAG størrelse.
De originale Lupo 3L spiller faktisk pisse godt.
De spiller langt bedre end dem der sidder i en Seat Leon 1P 2,0 TFSI ( en røv dyr bil ).
Og de spiller også langt bedre end de originale fra en Golf 4 2,0 TDI.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar