Trækaksel til min Lupo?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af hot_fifty »

Hej :)

Da min venstre trækaksel ikke har det så godt skal der en ny til :)

Tænkte på denne trækaksel http://www.thansen.dk/product.asp?n=147 ... 1274944915

Er den mon helt komplet med skål, tripodeled osv?

For den hos Vactech (ombytter) er uden tripodeled samt skål.


Mvh Lasse :)
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af Rasbi »

Det er jo et godt spørgsmål. Som det ser ud på billedet hos T-Hanne er det hele med i begge ender af akslen :)
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af Thore J »

Jeg ved godt at det her måske er et helt tosset langskud, men så alligevel... ;)

Kunne man måske ringe (eller skrive) til T. Hansens og spørge om det? :roll: :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af 383CI »

Uden at tage stilling til Svansen yderligere er det da bare at bestille den og få den sendt hjem.
Hvis ikke den passer køre du bare ned og aflevere den i nærmeste butik.

Ingen grund til at gætte eller tro, det er da bestemt det nemmeste, i min optik.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af hot_fifty »

Thore J skrev:Jeg ved godt at det her måske er et helt tosset langskud, men så alligevel... ;)

Kunne man måske ringe (eller skrive) til T. Hansens og spørge om det? :roll: :D
Tror ikke de aner en skid om det, men bestiller den hjem, og så kan den altid byttes:)
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af Kim B Olesen »

Er du sikker på de tager den retur hvis det er en du har bestilt hjem ?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af 383CI »

Kim B Olesen skrev:Er du sikker på de tager den retur hvis det er en du har bestilt hjem ?

Undskyld, læs hvad jeg skriver.
Hvis du bestiller på nettet har du returret, så aflevere du bare i butikken, så er den skid slået.
Man kan mene hvad man vil om Svansen, men de yder top service i den retning.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af Thore J »

hot_fifty skrev:
Tror ikke de aner en skid om det, men bestiller den hjem, og så kan den altid byttes:)
Nå, det tror du ikke at de gør.. .. :roll: :roll:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af hot_fifty »

Thansen skrev til følgende til mig :)

"Tak for din mail

Komplet drivaksel består af indvendig drivled, og udvendig drivled, samt manchetter og spændebånd."

Den er hermed bestilt.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af doktorfrank »

Jeg tror at vi kommer til at revurdere vores gamle vaneforestillinger om nævnte reservedelspusher. En snak med lederen i min lokale afdeling afslørede, at i forlængelse af mekonomens lukning har de set chancen for at overtage en stor gruppe amatører (som vi jo stadig er i værkstedernes/reservedelsbranchens terminologi). Og selv de yngste medarbejdere ved disken lader til at være opdraget til at dobbeltchecke og spørge ind til de nødvendige data på bilen - samt i sidste ende at spørge "på højere sted".
Målet er at være lige så dækkende i markedet, som det store, gamle spillere er/var. Og ja, de tager også tingene retur ved disken - også bestilte varer, hvis man husker at få det noteret ved købet (fik jeg oplyst! Der går nok ikke så langt tid, før erfaringerne bliver delt … her…og der)
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af ph. »

doktorfrank skrev:Jeg tror at vi kommer til at revurdere vores gamle vaneforestillinger om nævnte reservedelspusher. En snak med lederen i min lokale afdeling afslørede, at i forlængelse af mekonomens lukning har de set chancen for at overtage en stor gruppe amatører (som vi jo stadig er i værkstedernes/reservedelsbranchens terminologi). Og selv de yngste medarbejdere ved disken lader til at være opdraget til at dobbeltchecke og spørge ind til de nødvendige data på bilen - samt i sidste ende at spørge "på højere sted".
8-)
Jeg ved ikke hvor længe de selv mener at de har kørt efter det koncept! Men det er ikke mange mdr. siden at jeg var i en af deres afd. og fik udleveret klare blinklyspærer til de forreste blinklys på en lupo3l
måtte så fortælle manden bag disken at den bruger farvede pærer da lygten ikke har farvet glas eller indsats
det var mig umuligt at overbevise manden om at jeg havde ret
så endte med at sige at det så var ret ligegyldigt hvilken bil det var til, bare han gav mig nogle orange pærer og for at underbygge hvad jeg ønskede udleveret så pegede jeg på pakken der hang på væggen bag manden
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af Thore J »

ph. skrev:
doktorfrank skrev:Jeg tror at vi kommer til at revurdere vores gamle vaneforestillinger om nævnte reservedelspusher. En snak med lederen i min lokale afdeling afslørede, at i forlængelse af mekonomens lukning har de set chancen for at overtage en stor gruppe amatører (som vi jo stadig er i værkstedernes/reservedelsbranchens terminologi). Og selv de yngste medarbejdere ved disken lader til at være opdraget til at dobbeltchecke og spørge ind til de nødvendige data på bilen - samt i sidste ende at spørge "på højere sted".
8-)
Jeg ved ikke hvor længe de selv mener at de har kørt efter det koncept! Men det er ikke mange mdr. siden at jeg var i en af deres afd. og fik udleveret klare blinklyspærer til de forreste blinklys på en lupo3l
måtte så fortælle manden bag disken at den bruger farvede pærer da lygten ikke har farvet glas eller indsats
det var mig umuligt at overbevise manden om at jeg havde ret
så endte med at sige at det så var ret ligegyldigt hvilken bil det var til, bare han gav mig nogle orange pærer og for at underbygge hvad jeg ønskede udleveret så pegede jeg på pakken der hang på væggen bag manden
Det er nok netop det "koncept, som kimen til nogle af udfordringerne. Medarbejderne tror 100% på hvad der står i deres computersystemer og hvad de er blevet opdraget til at spørge om...
Jeg har været ude for at en sælger ved T. Hansen i Odense forsøgte at sælge mig et monteringssæt til bremseklodserne på 3L - da jeg havde god tid den dag, takkede jeg ja til tilbuddet - i nysgerrighed efter at se hvad de ville ende med ;). Det endte med at pågældende medarbejder - end ikke med et par kollegaers hjælp og en forespørgsel til højere sted kunne finde monteringskittet i computeren :lol: - smågrinende standsede jeg den accelererende panik ved at fortælle at der ikke findes monteringsdele til de pågældende bremseklodser... en oplysning de i øvrigt var noget skeptiske overfor :roll: :roll:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af doktorfrank »

Nåeh ja, …så har jeg vel bare været heldig her i Ringsted.
:mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvordan gik det med den trækaksel - var den komplet ?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Trækaksel til min Lupo?

Indlæg af sussi »

Gad vide om den passer på en A2, er der nogen der ved det :?:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar