Motorfejl v. udlæsning med VCDS

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Motorfejl v. udlæsning med VCDS

Indlæg af mtkn »

bilen kører efter min vurdering fint, men ved udlæsning melder den følgende fejl. Nogen der har et bud hvad det er og om det skal laves.

VIN: WVWZZZ6EZ4B000436 Mileage: 245660km-152646miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Part No: 045 906 019 BC
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 5208
Coding: 00102
Shop #: WSC 00046
VCID: 57B7AAF7B57DE0997F5-4A90
WVWZZZ6EZ4B000436 VWZ1Z0C2589015

3 Faults Found:
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
17056 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
P0672 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 - 35-10 - Electrical Fault - Intermittent
Readiness: 0 0 1 1 1

-------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Motorfejl v. udlæsning med VCDS

Indlæg af Rasbi »

Det er dine gløderør som skal skiftes. De bruges kun lige inden motoren startes (Du ved, man drejer først nøglen på en dieselbil når gløderørslampen slukker). Det er derfor du ikke mærker noget til det når først bilen kører og den starter sikkert fint her når det er varmt. Bliver værre til vinter.

Læs her:

viewtopic.php?f=22&t=10

viewtopic.php?f=13&t=5090
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorfejl v. udlæsning med VCDS

Indlæg af sussi »

Nok nærmere
Nyt ledningsnet til gløderør, eller relæet som sidder foran venstre forhjul.
Men start med at måle dem igennem, se vejledning i linkene ovenover.
Sussi
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Motorfejl v. udlæsning med VCDS

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


@Rasbi:
Intermittent = lejlighedsvis. Så alle 3 gløderør fejler lejlighedsvis, hvilket synes mindre sandsynligt....


@Sussi:
Forveksler du ikke PD- og gløderør-ledningsnet? "Ledningsnettet" til gløderørerne kan beskrives som en bro.


Jeg tror på elektriske fejl i forsyningsspændingen til gløderørene. Styreenheden som Sussi's Ejvind nævner er også et godt bud.



/Claus
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Motorfejl v. udlæsning med VCDS

Indlæg af 383CI »

Gløderør defekt er også mit bud.

Det er nemt at tjekke, mål om der er gennemgang eller uendelig modstand på de tre toppe der sidder under gummihætterne forest på motoren.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Motorfejl v. udlæsning med VCDS

Indlæg af ph. »

HamSjelv skrev:Hejsa,

@Sussi:
Forveksler du ikke PD- og gløderør-ledningsnet? "Ledningsnettet" til gløderørerne kan beskrives som en bro.


Jeg tror på elektriske fejl i forsyningsspændingen til gløderørene. Styreenheden som Sussi's Ejvind nævner er også et godt bud.



/Claus
der er vel også noget ledningsnet mellem gløderørsbro og styreenhed ? =fejlen kan ligge i styreenhed, i ledningsnet ...et eller andet sted mellem styring og gløderør, eller i selve gløderørene ..hvilket jeg også finder lidt usandsynligt at de alle skal fejle samtidig
Besvar