Bagbremserne skure?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Bagbremserne skure?

Indlæg af vanquish99 »

lige siden jeg har fået lupoen, synes jeg der har været en skurene lyd fra bagbremserne. Jeg troede egentlig det var bakkerne der var ved at være færdige, men da jeg havde højre bremse skilt ad i forbindelse med en defekt hjulcylinder var der fint belægning tilbage. Så mistænkte venstre bremse, men har netop skiftet hjulcylinderen i den side også, og der er ligeledes fint belægning på og det har ikke fjernet lyden. Jeg havde en formodning om at de kunne skure i det at hjulcylinderne øjensynligt ikke havde det for godt, og dermed ikke lod bakkerne trykke nok ud mod tromlerne men jeg ved ik hva det kan være nu?

Jeg kan høre det sådan okay når jeg bremser, men hvis jeg bruger håndbremsen til at bremse med, ja så kan jeg høre det en del, så derved er jeg set sikker på at kan udelukke forbremserne. Men hvad kan det skyldes?
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af m bonnichsen »

er de korrekt justeret op, altså ved hjulet og ikke på kablet. Hvis bakkerne har lang vandring kan de skure, bremsestøv kan også give lidt. god arbejdslyst :D
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af ph. »

som regelt er det "std.fejl" legering på tromler eller noget i den stil der gør at de skurrer de første 3-mange opbremsninger efter den har holdt stille i mere end 5-8.timer men kan vel også være pga. støv, slidte tromler, dårligt justerede, forkerte bremsebakker...
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af vanquish99 »

ja men det hele har lige fået en ordenlig omgang bremserens, på hele pivtøjet, men de røre næsten når jeg køre trumlen rundt med hånden... kan høre den lige snitter lidt når jeg køre tromlen! Troede sådan set også at de justerede sig selv med den her fjedermekanisme der rykker den kile ned imellem den tværgående og den ene bakke, altså den der hedder nr 16 på illustartionen
Vedhæftede filer
brake2.jpg
brake2.jpg (136.94 KiB) Vist 5032 gange
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af ph. »

vanquish99 skrev:ja men det hele har lige fået en ordenlig omgang bremserens, på hele pivtøjet, men de røre næsten når jeg køre trumlen rundt med hånden... kan høre den lige snitter lidt når jeg køre tromlen! Troede sådan set også at de justerede sig selv med den her fjedermekanisme der rykker den kile ned imellem den tværgående og den ene bakke, altså den der hedder nr 16 på illustartionen
Den Burde være selvjust. men det er tysk når det er bedst...
Skurer de ALTID eller kun de første par opbremsninger...??
Hvad hvis du kører 40-50.km/t og trækker håndbremsen stille og roligt bliver de så ved med at skurre eller stopper det forholdsvis hurtigt??
og alt taget i betragtning så kan tromler jo godt være trætte selvom de er inden for mål..
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af vanquish99 »

ah ja okay, for synes nok at det variere lidt i "slemhed", alt efter hvor lang en tur jeg køre... så nej det er ikke ALTID... men troede egentlig ikke der fandes så meget andet end originale bremsebakker og tromler til den svend her? Tromlerne er nyere, uden nogen nævneværdig kant på... men jeg ved ikke hvordan man justere bremserne?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af ph. »

tromler mener jeg kun er OE men bakker findes der vidst rimeligt mange forskellige af...
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af vanquish99 »

okay, jeg tør ikke sige hvor bakkerne præcist er fra, for de er skiftet ved et stort eftersyn hos Macari i Randers sagde den tidligere ejer af bilen, men det fortæller jo intet...

Når men vil os bare lige høre om det var normalt for den bette, eller om jeg havde gjort i nælderne! :mrgreen:
D. F.
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 18:31
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af D. F. »

Har NØJAGTIG samme oplevelse med min.
Nye originale bakker, nyere pæne tromler, helt nye kabler.

Rengjort, og smurt. Det hjælper lige fedt.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af VAGtech.dk »

Det kan være håndbremse kablet der skraber på ved navet, hvis det er smuttet ud af gaflen, det oplevede jeg på min egen
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af vanquish99 »

D. F. skrev:Har NØJAGTIG samme oplevelse med min.
Nye originale bakker, nyere pæne tromler, helt nye kabler.

Rengjort, og smurt. Det hjælper lige fedt.
ja okay, mit er så ikke helt nyt, men ja synes det er lidt nederen, at de skal larme sådan... har dog ikke lige tjekket håndbremsekablet. Kan være jeg har samlet dem helt forkert, men jeg mener jo som sådan at de bremser udmærket, men de larmer bare... jeg har bare samlet dem som på tegningen, men det kan selvfølgelig være jeg har fejlfortolket den, og jeg har ikke justeret dem på nogen måde. Jeg har dog prøvet at bremse en del gange med håndbremsen alene for om det kunne afhjælpe det lidt, hvis de blev masseret lidt
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Bagbremserne skure?

Indlæg af KMDTHY »

De skal åbenbart bare larme lidt... mine gør det også, og er ej heller slidt ned.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar