hjælp til service m.m.

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Brugeravatar
tn3l
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 22. aug 2010 08:02
Geografisk sted: herning

hjælp til service m.m.

Indlæg af tn3l »

Hej Hej
er der nogle inde her på lupo klubben der foretager service/olieskift til en god pris... :D :D :D
Mvh
Tom
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af 383CI »

Med en smule søgen kan du selv købe olie, filter og prop for langt under 500 penge, så det kan nærmest ikke svare sig at gøre noget nummer ud af det.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
tn3l
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 22. aug 2010 08:02
Geografisk sted: herning

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af tn3l »

hej
jo men det jeg søger er en der ved lidt mere om det end mig og har pladsen til at gøre det.. 8-)
evt. få lidt erfaring og gode råd m.m.

ja det er vel egentlig en med styr på hvordan en lupo skal behandles,og som vil hjælpe med div. ting for lidt penge selvfølgelig :D :D
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af 383CI »

Hep og ok, modigt at købe en Lupo uden at have erfaring i so meget som at skifte olie, men respekt.

Det bedste du kan gøre på en søndag er at sørge for der er kaffe nok når du har lavet den første kande og ellers bare gå igang med at læse her.
Der er samlet AL viden om de små gamle biler og deres særheder.
Start i FAQèn så du undgår at stiller spørgsmål der er besvaret til hudløshed før, og der kommer styr på de grundlæggende begreber. Det er en kande kaffe ikke nok til , og hvis det ikke havde været søndag havde je anbefalet en six pack også,.

Men for lige at vise den gode vilje her, "folk" er meget hjælpsomme, men det forventes med en smule vilje til selv at "gøre noget"

Start med at løfte bilen så højt som muligt i forneden på løftepunkterne bag forhjulene og sæt bukke under.
Pil bobslæden af. Den plasticbakke under maskinen driller og dasker lidt.
Olieproppen sidder med en 17èr som jeg husker det, pil den ud så den gamle olie løber i en spand eller en kloark hvis du parkerer over en sådan.
Pil skjold af maskinen og løsn oliefilteret foran på motoren. Helvedes stor plastic møtrik, 36 eller i den stil. Alternativt kan den tages med en svensknøgle.
Skift filter og skrue den tilbage igen.
Fjern spanden og skrue EN NY bundprop i med jysk moment. Ikke for meget, den drejer over i aluèn og så er fanden løs.
Fulm lidt med bobslæden til den er på plads og ja det er lort foran, og de små metalholdere i siden er kedelige men det kan lade sig gøre.

Hæv bilen fri af bukke og sænk den.

Hæld 3,8L olie på. Typen kan du finde i FAQèn det store jubelkor her siger Castrol 5/30 LL og det er også det jeg bruger selvom jeg kørte bedre på Sunoco, men mit forhold til det svindelforetagende er ikke for godt mere.

PÅ med dækslet i toppen og du er kørende igen.

Indikatoren slukkes med en kuglepen på den lille sorte knap i ringen rundt om speedometeret.

Fordi det er søndag er der nok basis for en i sixpacken nu. Skal du ikke ud og køre småske 2

God fornøjelse og læsning her, det kræver kaffe og tændstikker til øjnene inden du er opdateret med nødvendig LupoViden


/ 383CI med over 500k Lupo3L km. i højrefoden.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af doktorfrank »

Det er bare så dejligt, når der endelig er én, der er så tilpas politisk ukorrekt…og så på en søndag :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af 383CI »

Korrektion. Efter en halv time på ladegulvet er det en 19èr bundproppen skal tages med.

Politisk ukorekt? Du mener den med olien? Jamen det er da noget forbandet svineri at lade det løbe ud på jorden?

Iøvrigt udåndede min meget slidte bobslæde ved påmontering, eller rettere, forsøg på det igen.
LORT, så må jeg se om jeg kan finde en et sted.
Brugeravatar
tn3l
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 22. aug 2010 08:02
Geografisk sted: herning

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af tn3l »

tænk hvis i kunne holde jer til det faktiske i emnet,hvilket er at jeg spørger om der er nogle der har udstyr-plads og ekspertise m.m.
jeg er udemærket klar over hvordan man skifter olie .....
men jeg har stadig ikke fået et klart svar fra nogle der har mulighed for at hjælpe....
og jeg er da glad for at i kunne få et godt grin på mine vegne...
tom
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af 383CI »

På DINE vejne?

Jeg skriver hvad jeg gør for at hjælpe, med et glimt i øjet. Det skal jeg dog undlade i dit tilfælde fremover, den insdstilling er fandeme for selvhøjtidlig til min stil!
Men jeg har sgu respekt for at komme ind og irettesætte i de første indlæg på denne side hvor der er samlet AL viden om Lupo. I mit tilfælde gemmen mere end 10 år og en halv million kilometer.

Der er et skide godt sammenhold her på siden, mange hjælper hinanden, også praktisk så nogle positive relationer og bidrag kunne være et råd du ikke har bedt om, og forhåbentligt det sidste herfra.

God fornøjelse og held og lykke med Lupoèn. Du risikere at få brug for det, eller en kæmpe tegnebog, der er knap så kæmpe efter kontakt med de forkerte mekanikere.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af doktorfrank »

Så, så … nu ikke så nærtagende.
Se nu her hvor imødekommende man kan være:
Kære tom
Du skal være hjertelig velkommen, både til snak, kaffe, olieskift og hvad der evt. følger efter. Adressen er Englerupvej 40 i Ringsted. Men ring lige i forvejen (4011 2442).
;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
tn3l
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 22. aug 2010 08:02
Geografisk sted: herning

Re: hjælp til service m.m.

Indlæg af tn3l »

tak dr. frank
det var noget i den stil jeg savnede siden at jeg ikke selv har pladsen til at rode for meget med lupoen...
og til 383ci...
ja det er muligt jeg har misforstået dit glimt i øjet ,men det jeg sad tilbage med efter dit indlæg var en følelse af nedladenhed ,og det var ikke det jeg manglede....
men nettop et tilbud som Dr.Franks ,men nu er der lidt langt til ringsted fra mig...
selv om jeg ikke har 383ci ´s mange årige erfaring ,har jeg da haft min lupo i en del år nu ,og har da lært lidt ,men stadigvæk kan man ikke meget uden div. computer udstyr m.m. hvilket jeg ikke har,derfor spørger jeg efter en der har det ,og ved hvordan lupoen fungerer, hvilket jeg ved at der er mange inde her der har styr over..
men ingen sure miner ,jeg undskylder da hvis jeg har trådt nogen over tæerne...
mvh
tom
Besvar