Vinduesvisker hopper af under brug.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Paulsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 6. feb 2011 15:37
Geografisk sted: Kolding

Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af Paulsen »

Hej

Jeg har været ude for at højre (passager sæde) vinduesvisker hopper af når jeg bruger efter ved høj hastighed (visker hastighed).
Efter at have kigget under hjælpen har jeg kunne se at den lille "sølv metal arm" man "knapper" på selve vinduesvisker foden er hoppet af. Jeg har forsøgt at klikke den på, rengøre den, og rense den men til ingen effekt. Faktisk et stort problem, da vinduesviskeren bliver siddende i den position den "gik i stykker" også tæsker venstre vinduesvisker den til ukendelighed hvis man ikke får den stoppet.

Er det en slid del som skal skiftes eller?

P.S. lækkert forum herinde :)
Hilsen
Paulsen
Glad 3L ejer :)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af ph. »

Jeg ville skifte viskertræk kompl. dog uden motor Det købes hos JP. i havdrup (han kan også montere det for dig) eller hos Vw som en samlet enhed hvor du bare skal montere din egen motor i
du kan også skifte stangen alene Den hvor plastikbøsning er blevet slidt men hvis kuglen også er slidt så hjælper det ik at skifte stang med bøsning og så har du smidt knap 100.kr. ud på ingenting
du kan også vælge GDS metoden nævnt her på siden ...noget med at bore hul og montere en bolt med møtrik til at holde sammen på lortet men helt ærligt...

Jeg kan ik finde den tråd via søgefunktionen men jeg er heller ikke særligt gode venner med den ;)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af yaknudsen »

På min faldt trækstangen af i venstre side ved ca. 140.000 km, og i højre side ved ca. 170.000. Jeg skiftede dem bare (kostede omkring 70 kr. stk). Da jeg solgte bilen ved 217.000 fungerede begge viskere perfekt. Og det tager ikke mange minutter at skifte. En stor polygriptang og velovervejet "vold" er alt hvad der kræves.

Det der med "skift til nyt" er altså ikke altid strengt nødvendigt. Men hvis man er mekaniker der ikke ønsker reklamationer så er strategien helt perfekt. Der er ingen tvivl om at reparationen holder længere hvis man skifter det hele.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af yaknudsen »

Evt. rep/modifikation af viskertrækket er beskrevet i FAQ'en her: viewtopic.php?f=22&t=157

Enig med PH, at søgefunktionen ikke er topklasse, men så er det altså heller ikke værre. Det tog mig max. 2 minutter at finde. Jeg indtastede bare "viskertræk", og FAQ'en dukkede op på side 2 af resultaterne.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af ph. »

Da Jeg søgte på viskertræk fik jeg std. svar intet svarer til søgte...

Nu prøvede jeg så igen og fik:
Søgningen gav 2 træffere

Det søgte emne: Vinduesvisker hopper af under brug.
Anvendt søgeord: viskertraek Søg i fundne træffere:


Søg Forfatter besked
Forum: Teknik Emne: Vinduesvisker hopper af under brug.

yaknudsen Titel: Re: Vinduesvisker hopper af under brug. : for 17 minutter siden


Svar: 3
Visninger: 17

Evt. rep/modifikation af viskertrækket er beskrevet i FAQ'en her: viewtopic.php?f=22&t=157

Enig med PH, at søgefunktionen ikke er topklasse, men så er det altså heller ikke værre. Det tog mig max. 2 minutter at finde. Jeg indtastede bare "viskertræk", og FAQ'en dukkede op på side 2 af resultaterne.


Forum: Teknik Emne: Vinduesvisker hopper af under brug.

ph. Titel: Re: Vinduesvisker hopper af under brug. : for 50 minutter siden


Svar: 3
Visninger: 17

Jeg ville skifte viskertræk kompl. dog uden motor Det købes hos JP. i havdrup (han kan også montere det for dig) eller hos Vw som en samlet enhed hvor du bare skal montere din egen motor i
du kan også skifte stangen alene Den hvor plastikbøsning er blevet slidt men hvis kuglen også er slidt så hjælper det ik at skifte stang med bøsning og så har du smidt knap 100.kr. ud på ingenting
du kan også vælge GDS metoden nævnt her på siden ...noget med at bore hul og montere en bolt med møtrik til at holde sammen på lortet men helt ærligt...

Jeg kan ik finde den tråd via søgefunktionen men jeg er heller ikke særligt gode venner med den


Sorter efter: ForfatterIndlæggets datoForumEmnetitelIndlæggets overskrift StigendeFaldende

Side 1 af 1 [ Søgningen gav 2 træffere ]
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af lotus »

Hvor finder i FAQ'en ???
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af yaknudsen »

Hmmm.

Jeg får 12 træffere når jeg søger på "viskertræk":

Kode: Vælg alt

Search found 12 matches
Search term used: viskertraek 	Search these results:

 Search 
Author 	Message

 Forum: Teknik   Topic: Vinduesvisker hopper af under brug.
ph. 	
 Post subject: Re: Vinduesvisker hopper af under brug.
Posted: 6 minutes ago 

Replies: 5
Views: 24

	
Da Jeg søgte på viskertræk fik jeg std. svar intet svarer til søgte... Nu prøvede jeg så igen og fik: Søgningen gav 2 træffere Det søgte emne: Vinduesvisker hopper af under brug. Anvendt søgeord: viskertraek Søg i fundne træffere: ...

 Forum: Teknik   Topic: Vinduesvisker hopper af under brug.
yaknudsen 	
 Post subject: Re: Vinduesvisker hopper af under brug.
Posted: 26 minutes ago 

Replies: 5
Views: 24

	
Evt. rep/modifikation af viskertrækket er beskrevet i FAQ'en her: http://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=157 Enig med PH, at søgefunktionen ikke er topklasse, men så er det altså heller ikke værre. Det tog mig max. 2 ...

 Forum: Teknik   Topic: Vinduesvisker hopper af under brug.
ph. 	
 Post subject: Re: Vinduesvisker hopper af under brug.
Posted: 59 minutes ago 

Replies: 5
Views: 24

	
Jeg ville skifte viskertræk kompl. dog uden motor Det købes hos JP. i havdrup (han kan også montere det for dig) eller hos Vw som en samlet enhed hvor du bare skal montere din egen motor i du kan også skifte stangen alene Den hvor ...

 Forum: Tech-info, guider og FAQ   Topic: Vinduesvisker forrude viskerdrev reparation af
ph. 	
 Post subject: Re: Vinduesvisker forrude viskerdrev reparation af
Posted: Tue 23. Nov 2010 00:54 

Replies: 8
Views: 214

	
martin h wrote:
ved sådan en renovering af viskertrækket, skal det købes i løs stumper eller findes der et repsæt eller komplet viskertræk uden motor..

du får et kompl. uden motor ...færdigtsamlet og lige til at montere

 Forum: Tech-info, guider og FAQ   Topic: Vinduesvisker forrude viskerdrev reparation af
martin h 	
 Post subject: Re: Vinduesvisker forrude viskerdrev reparation af
Posted: Tue 23. Nov 2010 00:49 

Replies: 8
Views: 214

	
ved sådan en renovering af viskertrækket, skal det købes i løs stumper eller findes der et repsæt eller komplet viskertræk uden motor..

 Forum: Tech-info, guider og FAQ   Topic: Vinduesvisker forrude viskerdrev reparation af
sussi 	
 Post subject: Re: Vinduesvisker forrude viskerdrev reparation af
Posted: Mon 22. Nov 2010 02:36 

Replies: 8
Views: 214

	
... alternativ da bilen var 2-4.år Gl. nu er der vist kun 2. måder at gøre noget ved problemet 1. Den her i tråden viste 2. Den Rigtige ...komplet Nyt viskertræk For 8 måneder siden skiftede jeg denne trækstang på en vens bil fra 2001, den holder stadigvæk (han var på rø... så det skulle være hurtigt ...

 Forum: Teknik   Topic: Visker stoppet
ph. 	
 Post subject: Re: Visker stoppet
Posted: Thu 11. Nov 2010 17:10 

Replies: 6
Views: 133

	
Viskertræk Dødt!!
komplet viskertræk Byt til NYT!!! Hellere igår end i Næste uge...

 Forum: Teknik   Topic: Castrol Olie ??
ph. 	
 Post subject: Re: Castrol Olie ??
Posted: Wed 10. Nov 2010 21:59 

Replies: 42
Views: 665

	
... man samtidigt tappe det gearolie af der er overfyldt i forhold til hvad Vw mener der skal være, lade vær med at undre sig over konstruktionen af viskertræk, forhjullejer, osv. osv. osv... Jeg siger ikke at jeg ved bedst Jeg har bare ikke fundet en olie der er bedre end Castrol 0W30 ...skulle ...

 Forum: Teknik   Topic: Visker stoppet
yaknudsen 	
 Post subject: Re: Visker stoppet
Posted: Wed 10. Nov 2010 19:57 

Replies: 6
Views: 133

	
Lige nemlig! Viskertrækket går fast i rust. Til sidst skal viskermotoren bruge så meget strøm for at trække hele molevitten rundt at sikringen brænder af. Nyt komplet viskertræk er nok den rigtige løsning (medmindre man har masser af tid og fingerfærdighed).

 Forum: Teknik   Topic: Visker stoppet
sussi 	
 Post subject: Re: Visker stoppet
Posted: Wed 10. Nov 2010 17:40 

Replies: 6
Views: 133

	
Umiddelbart lyder det som om dit viskertræk er rustet sammen.
Her er lidt om viskeren:
viewtopic.php?f=22&t=157
Her er sikringsboksen:
viewtopic.php?f=22&t=264&start=0&hilit=sikringer
Sikring 50 er nok gået.

 Forum: Teknik   Topic: Fejl på forrudevikser
ph. 	
 Post subject: Re: Fejl på forrudevikser
Posted: Fri 13. Aug 2010 14:49 

Replies: 3
Views: 110

	
... og klemmer på akslen/akslerne Med lidt held kan det skilles, renses og smøres og samles igen men ofte er vejen frem et nyt komplet (minus motor) viskertræk

 Forum: Teknik   Topic: Startbesvær/Manglende trækkraft - 5 fejlkoder
Jensby 	
 Post subject: Startbesvær/Manglende trækkraft - 5 fejlkoder
Posted: Fri 16. Jul 2010 08:32 

Replies: 9
Views: 340

	
... og ved 210.000 lavede jeg service eftersyn, grundjustering og udlæsning - her var der ingen fejlkoder lagret. Dog skiftede jeg i samme ombæring viskertræk og viskermotor, og bremsekontakten (så jeg kan evt ha' skubbet til noget, eller multistikket) Men i og med der er kommet 5 fejlkoder samtidigt, ...
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af yaknudsen »

lotus skrev:Hvor finder i FAQ'en ???
På forsiden af forummet:

Kode: Vælg alt

Værkstedet
	Tech-info, guider og FAQ:   Hyppigt stillede spørgsmål, guider og teknisk information om Lupo 3L. Kun for medlemmer!
Det er muligt at du skal "rulle" lidt ned på siden i din browser for at kunne se det. Men det er altså helt fremme på forsiden. Måske skulle vi overveje at flytte FAQ'en helt op i toppen, for det er åbenbart meget almindeligt at brugerne af Lupo3Lklub.dk helt overser denne vigtige kilde til alskens super dejlig information.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af m bonnichsen »

ved skift af trækarm til viskertræk så fyl plastik kappen op med fedt inden montering af ny stang, så trænger der ikke vand ned i ledet og det holder betydeligt længre ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af sussi »

Den originale fra VW er fyldt med fedt, lige til at montere ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Paulsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 6. feb 2011 15:37
Geografisk sted: Kolding

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af Paulsen »

Takker for de mange dejlige svar.
Pt kan jeg hermed se at det er plastik skålen der er blevet slidt, og derfor skal armen skiftes.

Jeg er fra kolding af, nogle der i nærheden ved hvor jeg kan få det lavet / kan lave det, og en evt pris? Er studerende, så lidt konkurrence må der gerne være :)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af ph. »

Hvis du er sikker på at kuglen ikke er slidt så er det nok at skifte armen
Jeg har bare været ude for at sige: Skift armen det tager under ½.time...
og mindre end 1.år (nok tættere på ½.år) efter kunne skifte det hele fordi armen faldt af igen ...pga. kuglen også var død og akslen til pass.sideviskeren gik trægt i holderen ...hvilket nok også har øget belastningen på plastikbøsningen
....Det er ikke sværere end at hvis du har en stjerneskruetrækker, en papegøjetang og et topnøglesæt så kan du også selv skifte armen og for så vidt også kompl. viskertræk

men gå resten af viskertrækket igennem for fejl inden du henter en ny stang
med mindre du er HEEELT vild efter at bruge ½.dag på at skille, rense, smøre og samle det gamle
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af m bonnichsen »

køb en ny arm til viskertræket ved vw så kan du jo komme forbi Middelfart og få den skifdet det tager ikke lang tid
Paulsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 6. feb 2011 15:37
Geografisk sted: Kolding

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af Paulsen »

Hvad koster et helt sæt ? Hvis det ikke kun er armen der skal skiftes.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Vinduesvisker hopper af under brug.

Indlæg af ph. »

må være dig svar skyldig fik den sikkert i en PB på det Gl. forum og sendt den som sms til min søster der har købt bilen... så væk og lykkeligt glemt for længe siden...
Men ring til JP eller Vw begge har prisen...
Besvar