Hvad må det koste?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Hvad må det koste?

Indlæg af Lupus »

Hejsa. Jeg har lige fået ulven grundjusteret, og der dukkede lige lidt fejl op, og sammen med listen af fejl som vw fandt ved deres særpreistjek, er konklusionen vel at jeg hellere må få kigget på det hele inden bilen skal til syn i oktober, men hvad vil i skyde på at det må koste for denne omgang:
(Er der nogen af jer der kan fixe det, skal i endelig ikke holde jer tilbage for at afgive et tilbud :D )

Brændstof temperaturføler defekt
ABS føler h.f. defekt (er slettet, så satser på, den måske er væk næste gang)
V.f pos. Pære
bremselys førerside
stødpuder i bag
gløderør cylinder 1-3
dyse for sprinkler for og bag
Bremseklodser og skiver i for

Vh Mette
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af m bonnichsen »

Der er stumper for ca 1200 kr (ikke vw) og ca 4-6 timers arbejde og vw tager 7oo i timen og det dobelte for stumper så det er vel 6600 kr. Men du kan jo kontakte mig så finder vi på noget ;)
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af magnussen »

er lidt i tvivl om den liste... kommer den fra VAG værksted, så skal du ikke regne med et der står..

"gløderør 1-3" Kan din bil køre og starte ?? vis ja, så er de da ikke defekte...
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af Lupus »

"gløderør 1-3" Kan din bil køre og starte ?? vis ja, så er de da ikke defekte...[/quote]

Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med VAG værksted :oops: Men fejlen er udlæst både ved vw og Classic Rebuild i Horsens, men jo bilen kører og starter fint, troede måske bare at det var bedst at få det skiftet inden det går så galt at bilen ikke kan starte...

Vh Mette
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af m bonnichsen »

bilen kan godt starte med defegt gløderør, hvis den ellers er ok, den har jo diregte insprøjtning som en lastbil.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvilken fejl kom i forbindelse med grundjustering??

Den med temperatur sensoren er garanteret bare en periodisk fejl.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af m bonnichsen »

temp sensoren var også perodisk på min, men den holdt op da den blev skifdet og den koster 135 kr
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af Lupus »

@ VAGtech:
Jeg mener helt bestemt at det var temperaturføleren, der kom frem under grundjusteringen og fejlen kom igen med det samme efterfølgende... Når nu man hører at det kan have indflydelse på brændstoføkonomien kan man jo ligeså godt få den skiftet, hvis den ikke koster mere end godt 100 kr ;)

@ m bonnichsen:
Bor du i Middelfart? Tror lige jeg vil have et tilbud fra Classic også, fik et godt indtryk af dem, da jeg var dernede i lørdags, men er de alt for dyre er det muligt at du hører fra mig :D

Mener i ikke at det er nødvendigt at få lavet gløderørene? og hvad med ABS føleren, når nu der ikke er en lampe der lyser :?:

Vh Mette
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af m bonnichsen »

ja Middelfart. Gløderørene skal da skifdes de er ikke så dyre. Og hvis der er en fejl på Abs bør den rettes
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af VAGtech.dk »

Abs sensoren burde få lampen til at lyse, kom fejlen igen, det kan jo også være en gammel fejl..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Lupus
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:44

Re: Hvad må det koste?

Indlæg af Lupus »

VAGtech.dk skrev:Abs sensoren burde få lampen til at lyse, kom fejlen igen, det kan jo også være en gammel fejl..
Lampen lyser ikke og har aldrig gjort det :?: Men Classic slettede fejlen og jeg tror ikke at den kom frem igen (mener at vi snakkede om at vente og se hvad den sagde næste gang ;) ) Hjullejerne er lige blevet skiftet og kan læse mig frem til herinde, at det måske kan have noget med det at gøre... Men jeg må jo lige have den fejludlæst igen inden jeg får det lavet... :roll:
i forhold til syn er det jo også vigtigst med stødpuderne, pærerne, sprinklersystemet og bremserne ;)
Besvar