Omlakering af en Lupo

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
Muddi55
Indlæg: 24
Tilmeldt: lør 7. feb 2015 15:33
Geografisk sted: Næstved

Omlakering af en Lupo

Indlæg af Muddi55 »

Jeg har for nylig købt mig en fin lupo som kører fantastisk.:) Men den grønne farve, som bilen har kunne jeg godt tænke og lave om.
Er der nogle der ved hvad det koster og få den omlakeret eller måske folie?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Vyffe »

Folie... prøv Aarhus Skilte. Kan ikke se hvor du er fra.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Muddi55
Indlæg: 24
Tilmeldt: lør 7. feb 2015 15:33
Geografisk sted: Næstved

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Muddi55 »

Jeg er fra Næstved, så det er en længere tur.. ellers tak.
Men ved du hvad de tager for, at montere folie på Lupo?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Vyffe »

Ejeren har selv en 3L med folie; en god ven af mig. Ring og hør.

Fuld omlakering koster ca 1000 euro i Litauen :-)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af kvist93 »

Jeg gav 14 kg for en omlarkering herhjemme.. Det var kun udenpå selvfølgelig.

Men med perlemors hvide spejle og tag :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
kvist93 skrev:Jeg gav 14 kg....
Hvilket materiale brugte du til at betalte de 14 KiloGram?

- Jordnødder?
- Græstørv?
- Gåsefjer?



/Claus
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af kvist93 »

HamSjelv skrev:Hejsa,
kvist93 skrev:Jeg gav 14 kg....
Hvilket materiale brugte du til at betalte de 14 KiloGram?

- Jordnødder?
- Græstørv?
- Gåsefjer?



/Claus
14 kg magnesium :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af HamSjelv »

H,
kvist93 skrev:14 kg magnesium :)

Hmm, lyder umiddelbart _RIGTIG_ billigt...

Magnesium ligger på ca. $2.4/kg. Så lakeringen har kostet i omegnen af 238 kr.... :o D r billigt...



/C
Muddi55
Indlæg: 24
Tilmeldt: lør 7. feb 2015 15:33
Geografisk sted: Næstved

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Muddi55 »

Tak for svaret.. Om det er magnesium eller jordnødder, så synes jeg godt nok det er mange - når vi taler om en lille bitte bil..

Jeg må prøve og se hvad der ellers er muligheder..
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Mdo227 »

14.000 er ikke galt, lakering er et omstændigt arbejde, der ligger så meget mere end bare klatte maling på. Jeg har selv arbejdet som autolakør, der er så meget forarbejde i en fuld omlakering at man næsten syntes 20.000 for en komplet bil er tyveri.

Hvis det skal gøres billigt, så brug folie, ellers får du lavet noget værre klatværk som du bliver træt af, eller send bilen til øst europa for at spare penge.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af doktorfrank »

Kan hænde, at der nu er oplæg til en specialgruppe af sprognørder - og nej, jeg vil ikke være formand (selvom det sikkert ville være en solid parkeringsplads for mine frustrationer på dette område).
Der findes to slags mennesker: 1) teknisk kyndige, der ved at kilo betyder "tusind" og altså nødvendigvis skal efterfølges af noget, der angiver tusinder af noget specifikt. … og 2) mennesker, der ifølge almindelig sprogbrug (oh rædsel) bare siger kilo, når de mener kg (kilogram) og i øvrigt er helt og aldeles ligeglade med definitioner m.m. bare vi forstår hinanden og ved, hvad der menes.
Mellem de respektive grupper er det bydende nødvendigt med overordentlig stor overbærenhed. Og endda ender det gerne i noget ubehageligt mundhuggeri. Humoristisk sans rækker langt, meget langt - men ikke SÅ langt!

Apropos 10 slags mennesker: Tag lige denne:

Forestil dig at holde et foredrag der begynder således:

Der er 10 slags mennesker i denne verden: De, der forstår det binære udtryk - og de, der ikke forstår det!

:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af ph. »

vil mene at "problemet/udfordringen" opstår når folk sætter et g efter føromtale K da det så får en betydning der vist ikke kan tolkes anderledes end KiloGram
skrives der blot (14)K så vil langt hovedparten læse og forstå det som 14.000(og i og med at der er tale om en betaling så underforstået Kr ...men) ...så vil man stadig kunne hævde at det er "forkert" da man ikke har skrevet 14.000 HVAD man har betalt med ...men alligevel langt bedre end at skrive Kg da man må forventes IKKE at ha betalt med 14.000 KiloGram og igen har man ihvertfald ikke skrevet med hvilket materiale man har betalt blot angivet vægten af...

Skal bilen bare være ensfarvet og til at holde ud at se på (hvilket den ikke er i frøgrøn) så kunne autodip være en mulighed ...sikkert billigere end både folie og autolakering hos en maler
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Andreasf »

doktorfrank skrev:Der er 10 slags mennesker i denne verden: De, der forstår det binære udtryk - og de, der ikke forstår det!
Sådan en tshirt har jeg! :P
Og også en "Any fool can use a computer. Many do.".

For lige at holde emnet, så tar' vores lakerer her i Langeskov ca. 11-12k inkl. moms for gerningen på en Lupo.
Betingelserne er, at man selv skiller, lapper evt. rust og samler igen.
Han står inde for sit arbejde - og det er i orden det han laver.

Alle skruer, clips mv. skal være fjernet, helst ingen forrude i, løsnet kølerhjelm og bagklap så de er lige til at tage af (dvs. kabler skal være afmonteret også), forskærme ligeledes afmonteret.

Så kan han nemlig ha' en Lupo inkl. alle løsdele i kabinen ad en omgang ;-)
Ideen med at tage skærmene er, af at han kan køre bilen helt frem til endevæggen og stadig komme til.

Det gode for mit vedkommende er, at jeg har ca. en kilometer hen til ham, så jeg tar' gerne turen turen i amputeret bil, uden forrude :P
(Med for- og baglygter og nummerplader, dog!)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Kim B Olesen »

Det var fandme billigt - så kører jeg sgu til Fyn hvis jeg engang skal have malet bil :D
Hvis det så samtidigt er en dygtig mand, så er det sgu turen værd ;)
Muddi55
Indlæg: 24
Tilmeldt: lør 7. feb 2015 15:33
Geografisk sted: Næstved

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Muddi55 »

Hold nu op denne tråd kom lidt på vild spor..:) Men ellers ret underholdene og høre på jeres vægt snak og ikke mindst ordkløveri..:)

For ca. 10 år siden fik jeg omlakeret et pr. biler for ca. 10-12.000 kr.
Derfor synes jeg at det måske var lidt dyrt og betale 20.000 kr for engang maling på mikro bil.

Men jeg kan godt høre at de priser også er steget en del mere...

Jeg vil nu synes, at det er en lang tur og køre i en adskilt bil og ikke mindst uden forrude.. :shock:
Problemmet med folie er at det kun er det udenvendig der får en ´color makeover´ Så vil man stadigvæk kunne se den lækre frø grønne farve, når resten er en anden farve.
OG nej Hr. PH. der er ikke noget galt med en frøgrøn Lupo.. :mrgreen:
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Vyffe »

Muddi55 skrev: ikke mindst uden forrude.. :shock:
Bare fordi den er skåret fri af rammen, kan den stadig monteres med gaffa under kørsel.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Omlakering af en Lupo

Indlæg af Andreasf »

Muddi55 skrev:Jeg vil nu synes, at det er en lang tur og køre i en adskilt bil og ikke mindst uden forrude.. :shock:
Problemmet med folie er at det kun er det udenvendig der får en ´color makeover´ Så vil man stadigvæk kunne se den lækre frø grønne farve, når resten er en anden farve.
Hehe, ja, det vil nok trække lidt tårer - plus jeg håber det er en dag uden insekter i luften, ellers bliver det en voldsom proteinkur :P

Det skal lige siges, at det jeg betaler for, kun er udvendig lakering (inkl. dørrammer og bagagerumsramme).

Der er en tråd under Medlemmernes biler med en stickerbombet bil (nederst på side 1).
Det var også en mulighed - jeg synes faktisk så ret fedt ud indvendigt det han havde lavet, hvor al indvendig lak var plastret til med stickers.
Desværre virker ingen af billederne i tråden længere :-(
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Besvar