Brændstoføkonomi - Olieskift?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Brændstoføkonomi - Olieskift?

Indlæg af vanquish99 »

jeg skiftede olie på lupo her for ca 2 uger siden... Til de dyre dråber 5/30 longlige Castrol VW. Mener at kunne se i servicebogen at de før har hældt noget Shell Helix sjask på hende, som jeg ikke tør sige hvad kan være. Men før jeg skiftede olien, smed jeg det her BellAdd motor rens i den gamle Olie, og lod den køre ca 25 min inden jeg tappede det af og hældte det nye på. Den fik også en gang Belladd i indsugningen og den har kørt de sidste 2 tanke med belladd i dieselen.

Når men til sagen... de sidste 2 uger er mit dieselforbrug steget til omkring 5.5L/km, som er noget mere end jeg plejer at se fra hende, også selvom jeg virkelig har forsøgt at være en fjerd på speederen og triller alle steder jeg kan. men omkring 4.3 her i vinteren og 3.7/3.8 i sommer er normalt forbruget. Mit spørgsmål er om det kan have noget med mit olieskift at gøre eller belladd produtkerne? Jeg syntes at kunne læse andre steder på forumet at folk der har brugt belladd i motorolien har klar olie flere mdr frem? Mit er sort som det var før jeg skiftede olien... var det allerede efter 1 tur. Synes også det virker utroligt tyndt, men er selvfølgelig ikke vant til at se på Olie fra biler, så i forhold til den 10/40 jeg har brugt på min gamle bil, er det måske meget normalt, men jeg er lidt bekymret for mit øget Dieselforbrug. Kan jeg ha gjort noget forkert, eller kan det være noget andet der bare tilfældigvis ramler sammen med det her, eller er jeg bare blevet paranoid efter nytårsaften? Kan os være den ikke har kunne klare alt det belladd både ind det ene og det andet sted? hun har gået 260.000 km, så kan være det simpelthen har været for stor en mundfuld.. har løsnet for meget? Har tjekket dæktryk, og det er normalt.
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Brændstoføkonomi - Olieskift?

Indlæg af 383CI »

Skulle da ikke kunne gøre så stor en forskel. Mange med Castrol olie ville jo så opleve det samme store forbrug.
Jeg køre også med Castrol efter en længere periode med ELF, det eneste jeg kan mærke forskel på, er at bilen gik en smule bedre med ELF, der også ser bedre ud når det har kørt 15k km.
Jeg vil skyde på din luft masse måler er færdig, derefter måske N75, 3. punkt katalysator eller stoppet erg ventil, men start med lmmèn, når "vi" skal skyde uden vagcom.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Brændstoføkonomi - Olieskift?

Indlæg af ph. »

He he #383 Sjovt nok havde jeg den modsatte oplevelse da jeg gik fra ELF 0W30 Kan ikke huske hva den hed men den eneste der var godkendt af Vw tilbage i 01'
og over til Castrol 0W30LL
Som endnu ikke var godkendt af Vw da jeg gik over til den i ??...Tror foråret 02'...
Meget sundere motorlyd, Blødere motorgang, Længere på literen og Olien føltes ikke længere som slibemiddel mellem fingrene...
felio
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 30. jan 2015 23:49
Geografisk sted: Århus

Re: Brændstoføkonomi - Olieskift?

Indlæg af felio »

Ved det er et gammelt indlæg, men mon du har sprayet Belladd ind FØR LMM? Og derved ødelagt den..
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brændstoføkonomi - Olieskift?

Indlæg af vanquish99 »

Godt nok efter LMM'en :)
felio
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 30. jan 2015 23:49
Geografisk sted: Århus

Re: Brændstoføkonomi - Olieskift?

Indlæg af felio »

Ok :)
Med det store forbrug er der nok noget galt. Har du du den stadig og hvordan er det nu?
Min kører knap 25/l. Selvom jeg kører pænt, så der skal også laves noget..
Skofter til Elf LLX nu snart og skifter og tætner insugningsslangen.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Brændstoføkonomi - Olieskift?

Indlæg af vanquish99 »

Det gik i sig selv igen, og forbruget er jeg sådan set tilfreds med nu. Ligger også på omkring de 25km/l, men jeg køre meget bykørsel for tiden, så det må forventes.
Besvar