Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
motosport
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 6. mar 2015 23:30
Geografisk sted: Glostrup

Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Indlæg af motosport »

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en meget fin lille A2'er, og jeg er lige i færd med at ordne lidt småting på den, men mangler lidt hjælp.. Bilen har klima anlæg og det fungerer som sådant fint, bortset fra at blæseren synes at leve sit eget liv.. Den kører op og ned i effekt, helt uafhængigt af hvad man stiller den til, og det er lige meget om den står på "auto" eller om jeg manuelt har indstillet blæser trin. Pludselig kører blæseren op på fuld blæs, og der kan den så blive i alt fra 5 sekunder til mange minutter. Selv om jeg skruer blæseren helt ned, fortsætter den sit eget liv indtil den på et tidspunkt går ned på det trin den er sat til. Nogle kører kører den så lidt op i tempo, lidt ned igen og så fremdeles.. Selve klima anlægget virker fint nok, den laver både varm og kold luft, og holder fint temperaturen, det er bare blæseren der fuldstændigt lever sit eget liv..

Er der nogen der har et bud på årsagen, eller som kan hjælpe med at fejludlæse med VDCS.?

Desuden virker sædevarmen ikke i førersædet, men fint i passagersædet.. Kan man fejludlæse på det, eller skal jeg gå ud fra at det er en ledning i sædet der er knækket.?

Mvh. Alex.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Indlæg af sussi »

Det hjælper jo ikke meget at spørge om VCDS hjælp, når du ikke har udfyldt din profil. med hvor du bor :(
Og ja den blæser drillede mig også i starten, da jeg fik en A2, men prøv at eksperimentere lidt med de forskellige knapper (til fra)
Sussi
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Indlæg af Riis »

Ang. Sædevarme:
Hvis det er lavet lige som i Lupo 3L, så er det 95% sikkert ledningen i sædet der er knækket. Det kan du lodde sammen igen. Der er heller ikke fejlmelding på det i vcds.

Ledningsførring:
Sort ledning fra tændingsstrøm -> sikringsboxen -> kontakten -> sædevarmen -> brun ledning til stel

Riis
Byt til Brugt.
motosport
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 6. mar 2015 23:30
Geografisk sted: Glostrup

Re: Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Indlæg af motosport »

Så er min lokalitet opdateret, og hvis det er en i det midt- og østlige sjælland som kan være behjælpelig med en fejludlæsning vil det være perfekt.. :)

Tak for gode råd, jeg prøver at lege lidt mere med knapperne på klimaanlægget.. Er der i øvrigt noget med at man kan foretage en grundjustering af klimaanlægget ved at påvirke nogle bestemte knapper på samme tid eller noget i den retning..? Det kan man i hvertfald på min Touran, så jeg tænkte at det samme måske er tilfældet på en A2'er..

Jeg må i gang med multimeteret og se om jeg kan finde fejlen på sædevarmen.. Hvis det er knækket en tråd i sædet, skal man så have hele sædebetrækket af, og er det i så fald et gør det selv projekt.?

På forhånd tak..
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Indlæg af doktorfrank »

Hvis Ringsted er tilstrækkelig midtsjællandsk til dig, skal du være hjertelig velkommen. 4011 2442 i forvejen. :geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
motosport
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 6. mar 2015 23:30
Geografisk sted: Glostrup

Re: Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Indlæg af motosport »

Mange tak Frank, det tilbud vil jeg meget gerne tage imod, og Ringsted er jo nærmest kun 4 gearskift væk.. ;)

Jeg ved ikke lige hvornår det kan blive, da jeg skal arbejde de næste 9-10 dage, men jeg skal nok ringe i forvejen..!

Alex.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ny A2 ejer søger lidt hjælp..

Indlæg af Qaxius »

Du kan også komme til Herfølge, hvis det er tættere på.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar