Knækket ABSsensor

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

Knækket ABSsensor

Indlæg af 1000holmes »

Ved afmontering af forreste ABS sensor knækkede selve sensoren, hvilket jeg kan læse forekommer ofte. Unbraco skruen kom fint af, men selve sensoren knækkede og sidder nu plant med fladen dvs. der stikker i noget op man kan få fat i.

Spørgsmålet er så hvordan man nemmest/mest korrekt for resten af sensoren ud, så en ny kan monteres?
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Knækket ABSsensor

Indlæg af Riis »

To måder..

1.
Bor den ud med 5-6mm bor.

2.
Hvis din trækaksel er løs, kan du løsne centermøtrikken, presse trækakslen lidt ind. Tage en ligekærvet stuetrækker og komme til undersiden af ABS-føleren imellem nav og trakaksel. Vrid skruetrækkeren og din ABS-føler hopper op.
Byt til Brugt.
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Knækket ABSsensor

Indlæg af 1000holmes »

Hvis man vælger at bore den ud risikerer man så ikke at der drysser noget ned til trækakslen?
Er det rent plastic med nogle tråde i eller er det mere metallisk? (tænker på hvor ment det er at bore i, så må ikke ødelægger selve navet)
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Knækket ABSsensor

Indlæg af kvist93 »

Jeg borede bare min. Der havde jeg kun afmonteret hjulet. Ingen problemer i det :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Knækket ABSsensor

Indlæg af Riis »

1000holmes skrev:Hvis man vælger at bore den ud risikerer man så ikke at der drysser noget ned til trækakslen?
Er det rent plastic med nogle tråde i eller er det mere metallisk? (tænker på hvor ment det er at bore i, så må ikke ødelægger selve navet)
selve sensoren er plast med nogle kobbertråde i. (blødt som snot) hvis du IKKE er en "knokkelrøv" kan du ikke ødelægge noget... :D :D

forsigtighed når du "bryder" igennem så er det fint.
Byt til Brugt.
1000holmes
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 20:04
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Knækket ABSsensor

Indlæg af 1000holmes »

Tak for rådene. Jeg valgte at bore den ud. Den havde virkelig groet sig sammen med jernklumpen. Det sidste stykke plast faldt nedad og forsvandt, men håber det går. Ingen problemer under testkørslen,
Besvar