Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Cmilton
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 26. jan 2011 14:08
Geografisk sted: Fårup, Randers

Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af Cmilton »

Hey Alle.
Super fed hjemmeside... Der er bare svar på ALT!

Nå.. Jeg har kik på 2 forskellige 3L'er... vil i evt kikke på dem og give jeres besyv med?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/lup ... 3l/448652/

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/lup ... 3l/582588/

På forhånd tak!

Mvh
--------------ENDELIG! 1. gangs ejer ;o)--------------------
Rekord! 2,7 L/100km 12.05.2011
Lupo 3L AYZ - 2002 - 165K på klokken!
OE Fartpilot - Solfilm i bag - Parkeringssensor bag
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af sussi »

Min mening:
Så absolut den fra:
Forhandler: Euro Biler ApS
Her får du en bil fra en forhandler, der er pligtig til at overholde købelovens garantibestemmelser, og du kan måske oven i købet få en billig forsikring. Gennemgå bilen før køb, og forlang evt. fejl udbedret inden handel. Læs dette:
viewtopic.php?f=22&t=14
Den anden er et "maskeret privatsalg" uden garanti af nogen art.
Mon ikke du kunne finde en tilsvarende tættere på hvor du bor ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af magnussen »

som sussi skriver så er du lidt bedre sikret hos euro biler...

Men de har ikke det bedste ry.....søg lidt på nettet..

Du skal være opmærksom de er importeret ( kan være godt) Dog har mange af dem mange buler og en tvivlsom historie...så sørg for komplet historie /sericebog inden du handler hos eurobiler.

Men hold øjne åbne og brug de råd du kan finde på 3l klubben.. så går det nok ikke helt galt. ;-)
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af sussi »

magnussen skrev:som sussi skriver så er du lidt bedre sikret hos euro biler...
Nej ikke lidt, men meget bedre. Hvis f.eks. gearkassen ryger efter 500km, er der en forskel på ca. 25.000kr. ;)
Og jeg kan absolut heller ikke lide det firma, men i dette tilfælde da der spørges på 2 bestemte biler, så ville jeg uden tvivl købe den med garanti, frem for den der sælges "privat". ved et privatsalg burde den koste omkring 10.000 mindre.
Men selv om den sælges for kunde er der ca. 3.500kr. på leveringsomkostninger, gad vide om den holder i byretten :D :D
Sælges for kunde, betyder normalt en total fraskrivelse af alle rettigheder og garantier, på samme måde som "sælges kun til momsregistreret virksomhed".
Købeloven er jo således indrettet, at det kun er private der køber af en momsregistreret virksomhed, der er beskyttet af den..
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Cmilton
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 26. jan 2011 14:08
Geografisk sted: Fårup, Randers

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af Cmilton »

Nå... Var ude og prøve den sorte (den i kommision), og det var ikke særlig positivt, Bremserne bag var defekte, og der var ikke noget dokumentation for Tandrems-skift, andet end ved 60.000 og bilen havde gået 214.000!

Men nu har vi set en ny annonce:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/lup ... 3l/616122/

Vil i evt. kikke?
--------------ENDELIG! 1. gangs ejer ;o)--------------------
Rekord! 2,7 L/100km 12.05.2011
Lupo 3L AYZ - 2002 - 165K på klokken!
OE Fartpilot - Solfilm i bag - Parkeringssensor bag
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af lotus »

Det der stå i annoncen med 160 kr om året i miljøafgift holder ikke rigtigt mere (husk 1000 kr for manglende dieselfilter).

En professionel forhandler burde vide bedre -- dette lyder allerede til at der kan være problemer fra starten
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Nej lotus...,

Den grønne ejerafgift og strafafgiften for manglende partikelfilter er to helt selvstændige og adskilte afgifter. Af kostoptimale årsager vælges dog at opkræve disse to ½-årlige afgifter på samme girokort.

Hvis forhandleren skriver at den ½-årlige grønne ejergift er 580kr., SÅ fremstiller han uvidenhed og ukorrekte oplysninger.


/Claus
Cmilton
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 26. jan 2011 14:08
Geografisk sted: Fårup, Randers

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af Cmilton »

Jeg er udemærket klar over de forskellige afgifter osv, jeg arbejder som bilsagkyndig ved Applus+, så jeg kender en del til det ;o)

Men når det så er sagt, er mit kendskab til Lupo 3L ikke så stort, og det er derfor jeg vil blive glad, hvis i vil kikke annoncen igennem? (bilen!) ;o)
--------------ENDELIG! 1. gangs ejer ;o)--------------------
Rekord! 2,7 L/100km 12.05.2011
Lupo 3L AYZ - 2002 - 165K på klokken!
OE Fartpilot - Solfilm i bag - Parkeringssensor bag
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af KMDTHY »

Cmilton skrev:Jeg er udemærket klar over de forskellige afgifter osv, jeg arbejder som bilsagkyndig ved Applus+, så jeg kender en del til det ;o)

Men når det så er sagt, er mit kendskab til Lupo 3L ikke så stort, og det er derfor jeg vil blive glad, hvis i vil kikke annoncen igennem? (bilen!) ;o)
Undskyld - men jeg ved ikke helt hvad det er du forventer vi skal svare ? Der står jo intet om bilen, det er en standard annonce.... Farven er da fin :? Prisen ser fornuftig ud, hvis den ellers er passet. Men hvorfor ikke finde en der er lidt nærmere din bopæl ? Der er langt til køge hvis der skulle blive nogle småting på garantien, det er nærmest en dagsrejse....

Du må ud at tage en tur i den, og ellers følge den guide som du forhåbentlig har læst :-) Det er meget svært at bedømme noget ud fra et dødt billede....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
A2 3l
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 10. feb 2011 16:06
Geografisk sted: Thisted

Re: Snart ny ejer af 3L for første gang ;o)

Indlæg af A2 3l »

Overvej evt. om du vil investere lidt mere og købe en brugt audi a2-er. de er nu nede i knap 80.000 (med en kvart million km. og 9 år på bagen). Til gengæld får du også noget mere bil for dine penge
Audi A2 1,2 tdi 3l 2,9 l/100 km på alm. diesel

Fiat Scudo 1,9 tdi (autocamper) ca. 7 l/100 km på rapsolie
Besvar