Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-Årlig

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
ksor
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 14:15
Geografisk sted: Århus V

Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-Årlig

Indlæg af ksor »

I forbindelse med periodisk syn er der rejst tvivl om mit ekstraudstyr i form af

startspærre
fjernbetjent centrallås
el-ruder

Jeg købte i sin tid min LUPO af en, som dengang gjorde meget ud af, på klubbens vegne, at finde ud af, hvor meget der kunne monteres lovligt inden for den lave afgift 2 X kr. 80 årligt.

Der skulle dengang være fremkommet et skriv, som opremsede, hvad der kunne eftermonteres UDEN at de påvirkede den lave afgift.

Er der nogen af jer, som har en kopi af dette skriv ?
Mvh
KSor, Århus V
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af KMDTHY »

Nu må de satme da tage sig sammen..... jeg har da alt du nævner, og har aldrig hørt fra det, og hvorfor skulle man dog også det.....

Er det fabriksmonteret ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af ph. »

fabriksmonteret
startspærre
fjernbetjent centrallås
el-ruder
Har vist aldrig før været oppe til diskution ang. om det var inden for rammerne af hvad en 3l'ert måtte ha af udstyr
Men hvis det ALTID (fabriksmonteret) har været i bilen så skulle det vel ha været skrevet på det stykke papir man udfylder ved import og skVat skulle så ha taget stilling til det dengang ...og jeg er ret sikker på at det ikke påvirker brændstoføkonomien i så høj grad at det vil give en højere afg.sats

hvis det er EFTERMONTERET vil jeg mene at du må montere alt ...også servo, klima, osv.
men ellers ring til ham her i fstyr han har tidligere givet et positivt svar på samme spørgsmål...

http://gammel.lupo3lklub.dk/forum_viewtopic.php?2.10460
Du har ganske ret i at Lupo 3L bilen pga. det lave brændstofforbrug får nedslag i registreringsafgiften.

Det står dig dog frit for at eftermontere alufælge, tagboks mv. Du vil ikke blive opkrævet ekstra afgifter af den grund.

Bilens brændstofforbrug vil dog kunne blive forøget, så det kan koste dig noget ekstra i diesel.

Med venlig hilsen,

Martin Hellung-Larsen, Civilingeniør

Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
Road Safety and Transport Agency
Adelgade 13
DK-1304 København K

Tlf.: +45 33954353
Fax: +45 33381426
e-mail: mhl@fstyr.dk
http://www.fstyr.dk


og et indlæg af endnu ældre dato...
http://gammel.lupo3lklub.dk/forum_viewtopic.php?2.18598
dennis Sat Sep 03 2005, 09:00AM

Registreret medlem #4
Oprettet: Sat Nov 29 2003, 10:25AM
Indlæg 473
Dette er fra vores første hjemmeside hvor jeg fik et brev på min gamle arbejds plads måske du kan søge svar her !

Et brev fra færdselsstyrelsen:
....Færdselsstyrelsen agter at anlægge en adminstrativ praksis, hvorefter ejerafgift og registreringsafgift forbliver uændret, hvis en udstyrsmæssig ændring af en allerede registreret bil med et forbrug, som ligger tæt på en afgiftsgrænse, giver anledning til en mindre overskridelse af afgiftsgrænsen.
Der tænkes i den forbindelse på almindeligt forekomne ændringer som for eksempel eftermontering af aircondition, eftermontering af el-rdehejs mv.
Senest rettet af ph. ons 22. sep 2010 15:52, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af KMDTHY »

Fedt! Det skal jeg da huske....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
ksor
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 14:15
Geografisk sted: Århus V

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af ksor »

Tak for det - det var lige del jeg manglede !
Mvh
KSor, Århus V
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af sussi »

Den synsmand må ha "jord i hovedet" :twisted: :twisted:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Den synsmand må ha "jord i hovedet" :twisted: :twisted:
er vel derfor han blev synsmand... :lol: :lol:
Magtede ikke opgaverne på værkstedet... :roll: :roll:
og ser sig nu som skVat's højrehånd ...kan man ikke finde nogen fejl ved bilen kan man jo altid true med indberetning til skVat :evil: :twisted:
Det er nu skønt når de ikke magter opgaven :oops: :oops:

Kan godt være at jeg bare ikke er Gl. nok til at have oplevet SBI når den var værst men umiddelbart så virker det som om at kompetencerne hos de ansatte stille og roligt er forsvundet i takt med at de Gl. i faget er gået på pension
under SBI's virke har jeg vist kun oplevet En synsmedarbejder som ikke havde styr på en skid
Nej!! Jeg siger ikke at jeg ønsker SBI tilbage mht. åbningstid, skrankepaveindstilling til kunderne ...mest åbentlyst på motorkontoret men vel også en del af SBI.
og ja der gik en kegle i Kvistgård og vist et par stykker i Avedøre som branchen godt kunne undvære
Og ja det er blevet langt nemmere (lempeligere krav fra synsmedarbejder der godt ved at hvis det rygtes at de kasserer alt der burde kasseres så kører folk et andet sted hen og får synet biler??) at få synet en bil og %vis er der nok færre der har en spidset hammer til at hænge løst i bæltet

men de gange jeg havde spørgsmål ang. rep. eller ombygning af bil eller mc har jeg Altid fået et brugbart svar ...Ikke altid det svar jeg gerne ville ha.. men brugbart
idag er der stort set ingen tilbage som selv kender svaret på noget som helst og man skal sgu være mere end heldig for at finde en der kan henvise til en anden off. instans som måske kan svare på mine spørgsmål
Det er Godt nok blevet ringe!!!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af sussi »

ph. skrev:Kan godt være at jeg bare ikke er Gl. nok til at have oplevet SBI når den var værst
Det behøver man ikke at være gammel for at have oplevet :mrgreen: (deres inkompetence)
For 8 år siden blev jeg i Nyk. F. synshal tvunget til at skifte tandstangen på en Citroen BX 16, (af en af de ældre garvede bilinspektører) da jeg kom til omsyn, forlangte han (den samme bilinspektør) "gudhjælpe mig" tandstangen skiftet e'n gang til, men efter en meget lang argumentering, tilkaldte han dog en Bilinspektør mere, denne fandt hurtigt fejlen, nemlig en anelse slør i en bærekugle. :twisted: :twisted: :twisted:
Det skal så siges, at jeg denne gang slap med en betinget godkendelse.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af ph. »

He he
Der er vel en grund til at han blev deporteret til Nyk.F. ;)
...er vel ikke værre end ham der bankede hul i en NY forbro på en Vw 130?
og mente at den måtte være slemt tærret når han kunne slå hul i den...
eller ham i kvistgård der gennemtæskede bunden i en Corvette for at tjekke for rust ...i en Glasfiberkarross. :shock: :shock:
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af arj9k »

sussi skrev:
ph. skrev:Kan godt være at jeg bare ikke er Gl. nok til at have oplevet SBI når den var værst
Det behøver man ikke at være gammel for at have oplevet :mrgreen: (deres inkompetence)
For 8 år siden blev jeg i Nyk. F. synshal tvunget til at skifte tandstangen på en Citroen BX 16, (af en af de ældre garvede bilinspektører) da jeg kom til omsyn, forlangte han (den samme bilinspektør) "gudhjælpe mig" tandstangen skiftet e'n gang til, men efter en meget lang argumentering, tilkaldte han dog en Bilinspektør mere, denne fandt hurtigt fejlen, nemlig en anelse slør i en bærekugle. :twisted: :twisted: :twisted:
Det skal så siges, at jeg denne gang slap med en betinget godkendelse.
Mon ikke det var en styrekugle?

Har selv oplevet nøjagtig det samme hos vestsjællands bilsyn i Slagelse. Utroligt man ikke har mere kompetente folk den slags opgaver.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af sussi »

arj9k skrev:Mon ikke det var en styrekugle?
NIX det VAR bærekuglen.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
maxziqqi
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 30. aug 2010 11:47
Geografisk sted: København

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af maxziqqi »

Hvad med at få afskaffet de 1000kr. for partikel filter, altså så vidt jeg ved er det ikke muligt at få partikel filter til lupo og desuden forurener bilen mindre end EU's euro 4 regel om co2 udslip forlanger..så det giver slet ingen mening vi skal betale partikelfilter afgift..åndssvage lorte land - det er jo bare ikke fair, troede Danmark ville være grøn, jamen så gør øko biler og el-biler billigere at have!!!!

de forkerte mennesker sidder på toppen
ksor
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 14:15
Geografisk sted: Århus V

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af ksor »

Jamen gå du bare videre med det - du må gerne sige jeg også går ind for set !
Mvh
KSor, Århus V
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af sussi »

maxziqqi skrev:Hvad med at få afskaffet de 1000kr. for partikel filter, altså så vidt jeg ved er det ikke muligt at få partikel filter til lupo og desuden forurener bilen mindre end EU's euro 4 regel om co2 udslip forlanger..så det giver slet ingen mening vi skal betale partikelfilter afgift..åndssvage lorte land - det er jo bare ikke fair, troede Danmark ville være grøn, jamen så gør øko biler og el-biler billigere at have!!!!de forkerte mennesker sidder på toppen
Dette har været diskuteret til hudløshed, både i det gamle og i dette forum.
Vores bil overskrider Euro 5 normen for partikeludslip med 500%, og det er denne norm vi betaler afgift efter, så der er ikke noget at gøre.
Senest rettet af sussi ons 9. feb 2011 18:34, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: opdateret
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Den lave afgift kr. 160 + kr. 1000 for partikelfilter-År

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Og hertil skal nævnes at det intet har med emmisionen af CO2 at gøre, men i stedet partikler.

Euro 5 angiver under 5 milligram pr. km. Vores Lupoer udstøder ca. 25milligram pr. km.


-Til gengæld kan Lupo 3L og Audi A2 3L stadig de to biler der udleder mindst CO2 pr. kilometer, nemlig 81gram/km.


/Claus
Besvar