Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af HamSjelv »

.. Maja's osende Lupo 3L?

Admin?



/
Senest rettet af sussi tirs 3. feb 2015 20:37, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift uddybet
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Hvad skete der lige med tråden om...

Indlæg af Riis »

Hvis den er slettet er det "uncool", jeg kan sagtens forstå hvis den blev låst, men sletning er skidt. :(
Byt til Brugt.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad skete der lige med tråden om...

Indlæg af sussi »

Maja har ønsket at tråden blev slettet, (efter at Jesper havde givet sin forklaring) og det er efterkommet.
Hun skriver bl.a. citat:
alletiders :) er i fin kontakt med jesper nu..-- der bunder en masse misforståede ting,medarbejderne imellem.. der er ingen grund til mudderkast. .. pt kan jeg fortælle,-at bilen nu er adskildt igen,-med kamera ned i cylinderne.. og forsat indlagt,-nu på "intensiv".. han understregede at han på baggrund af det hele,- påtager sig regningen selv. så meget reelt på nuværende" citat slut.
Sussi
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af doktorfrank »

Respekt 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af HamSjelv »

Jeg tror ellers det ville have blevet en rigtig god og positiv historie om kanongod kundeservice hos Jesper, hvis tråden havde fået lov til at leve....

Maja kunne selv have slettet/redigeret det uønskede skrevne tekst væk....



/Claus
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af 3liter.dk »

Håber ikke det ender i mudder men Cylinder 1 er problemet, har haft kamera inde i dag og fundet at udstødningsventilstammen er fuldstændig sværtet til,(cyl2/3 er fuldstændig perfekt i forbrænding) plus den har forholdsvis meget underkompression, bilen er 100% ens på de 3 cylindere i kompressionstesten, jeg mistænker at den defekte dyse tidligere ejer har skiftet kan være årsag til sod, men har også tidligere set en ventil være "s" formet så den kunne holde kompression ved 200omdr men ikke ved 2500omdr og derfor sendte uforbrændt diesel ud, jeg har flere teorier men vi starter lige ud forsigtigt og har derfor efter aftale med kunden, renset stammen og sat den i blød natten over, så må vi se i morgen tidlig. Hvis ikke det ændrer noget må vi have toppen af og se om ventilerne er fine og hvis ja, så videre til stempelringe som jeg også har kraftigt under mistanke. Hvis nogen har spørgsmål så spørge endelig, men jeg GIDER ikke debattere andet end motor og teknik, og det i en ordentlig tone.
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af Mukker »

Skyldes tilsodningen at dysen ikke har forstøvet korrekt, men nærmest hæld det ind i cyl 1?
Kommer en defekt dyse med tiden, eller sker der "over night"?
Hvordan sætter man den i rens, natten over?

Hilsen Spørge-Jørgen
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jeg spørger (stadig):

Utæt dyse med stilstandsmærker omkring nålen, grundet langtidsopbevaring i tør tilstand?



/Claus
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af 3liter.dk »

Mukker skrev:Skyldes tilsodningen at dysen ikke har forstøvet korrekt, men nærmest hæld det ind i cyl 1?
Kommer en defekt dyse med tiden, eller sker der "over night"?
Hvordan sætter man den i rens, natten over?

Hilsen Spørge-Jørgen
Jeg _tror_ (det kan kun afsløres 100% sikkert i en bænk), ikke at den dyse som er monteret nu fejler noget, korrektions tal er i øvrigt også fine.

Jeg vil mene det kan være begge dele alt efter fejlen. Men den begynder nok ikke at forstøve dårligt over Night, men den kan også fejle flere andre ting.

Man sætter ikke en dyse i rens natten over. Det er ventil stammen man "sætter i rens", man lukker ventilen, og så gir man den skum, kradser lidt i soden og om igen mange gange....[SMILING FACE WITH SMILING EYES]
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af 3liter.dk »

HamSjelv skrev:Hejsa,

Jeg spørger (stadig):

Utæt dyse med stilstandsmærker omkring nålen, grundet langtidsopbevaring i tør tilstand?



/Claus
Det kan nok godt ske, omend jeg ALDRIG har set det, enda efter LANG tids opbevaring aldrig set problemer.

Dysen er højst sandsynligt ikke problemet her, det er ventilen og hvis ikke skal fejlen findes i bunden (stempel/olie ringe). Jeg brænder for at hive toppen af og finde den fejl, men kan godt forstå kunden. Som udgangspunkt ikke vil den vej, omvendt, hvis man skal til at lave ringe, lejer osv osv osv kan det ALDRIG svare sig økonomisk. Der skal man finde en anden motor, jeg er på kundens side, så jeg har samlet den op efter rens, kørt prøvetur, og i morgen tager jeg den endelige vurdering.
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af 3liter.dk »

sussi skrev:han understregede at han på baggrund af det hele,- påtager sig regningen selv. så meget reelt på nuværende" citat slut.
Sussi
Denne ser jeg først nu....(-;

Jeg må lige tilføje, jeg påtager mig ingen regning...(-; jeg har pga. Min nysgerrighed efter at finde fejlen, tilbudt de to fejlsøgningstimer som det løber op i, UB. Skal bilen laves udover dette er det naturligvis op til kunden om hun ønsker at betale for dette. Jeg vil gerne understrege at det er en lille misforståelse at jeg gør dette som en "undskyldning" for tidligere(jeg gør det for at yde en god service og havde også gjort det hvis ikke vi havde haft den kontrovers), Vi har fælles taget beslutninger, og udført dem til aftalt pris. Og der er pt. ingen anledning til at tro røgen den udviklede efter første gang hos mig, skyldes det vi har lavet. Jeg tror det hænger sammen med soden på cylinder et, som vi overhovedet ikke har rørt, eller jo vi gav den en ny knastaksel og løfter, men har ikke rørt dysen.


Dette er skrevet i forhold til reperationen/bilen. Jeg er enig i der er sket misforståelser i kommunikationen.

Ønsker på ingen måde at starte en ny diskussion men det er selvfølgelig vigtigt at understrege vi står 100% inde for fejlsøgningen ved besøg 1.

Man kan diskutere om vi skulle have flået toppen ved første besøg MEN diagnosen var jo: "min bil ryger og dysen (sandsynligvis cyl2) har været skiftet og har ikke fået skiftet pakningerne" jeg mener godt jeg kan forsvare at vi skiftede den og pakkede den om på korrekt vis.





Tilbage til mekanikken.....(-;
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Hvordan endte denne historie?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Hvad skete der lige med tråden om Maja's osende A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Havde været fint at høre hvad den endelige dom blev?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar