Preben Nygaards Lupo fryser

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Preben Nygaard
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 1. dec 2010 11:03
Geografisk sted: Jystrup
Kontakt:

Preben Nygaards Lupo fryser

Indlæg af Preben Nygaard »

Halløj :-)

Jeg har et problem i frostvejr, hvor min Lupo 3l 2002 fryser, hvilket indebærer at den skal grundindstilles efter hver gang det har været -10 grader. Jeg fragter den hver gang med Falck til et værksted, som jeg har tidlig til, men det ville da være smartere, hvis jeg selv kunne grundindstille gearene, når problemet viser sig.. Hvilket produkt skal man anskaffe sig?

NB: Jeg har en passat 1,9 tdi fra 2000 som anden bil :-)
Venligste hilsener fra Lupo ejer

Preben
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Preben Nygaards Lupo fryser

Indlæg af ph. »

Preben Nygaard skrev:Halløj :-)

Jeg har et problem i frostvejr, hvor min Lupo 3l 2002 fryser, hvilket indebærer at den skal grundindstilles efter hver gang det har været -10 grader. Jeg fragter den hver gang med Falck til et værksted, som jeg har tidlig til, men det ville da være smartere, hvis jeg selv kunne grundindstille gearene, når problemet viser sig.. Hvilket produkt skal man anskaffe sig?

NB: Jeg har en passat 1,9 tdi fra 2000 som anden bil :-)
Er det kun mig der undrer mig over at du går efter denne "nulstil fejl" løsning og ikke istedet vælger den RIGTIGE løsning. At få fundet og udbedret fejlen...!
Preben Nygaard
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 1. dec 2010 11:03
Geografisk sted: Jystrup
Kontakt:

Re: Preben Nygaards Lupo fryser

Indlæg af Preben Nygaard »

Du har helt ret i at fejlen bør findes, men Bosch service har ikke kunnet finde den, da komputeren ikke kan se hvad fejlen er. Jeg må nok prøve hos Jesper. Han har dog som regel lang ventetid :|
Venligste hilsener fra Lupo ejer

Preben
gearteknik.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 21:42
Geografisk sted: Hals/Hou-Nordjylland

Re: Preben Nygaards Lupo fryser

Indlæg af gearteknik.dk »

Per (jeg) har nøjagtig samme problem, så har haft tømt gangsteller, blæst den igennem, skiftet koblingscylinder, for hvis der skulle være en vanddråbe et eller andet sted, derefter satte jeg ¨bobslæden¨ på igen. (den har været af i 2 år) Tror måske at kulden fra jorden ¨trængte op idet at det kun var i hård frost og når den stod på sne/is at det skete, og kun når den havde stået natten over, siden har problemet ikke været der, men jeg er stadig ikke klar over hvor fejlen var.......
Men kører lige nu ingen steder uden pc og kabel... :D
HamSjelv
Indlæg: 1847
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Preben Nygaards Lupo fryser

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Jeg har en del gange gjort mig til talsmand for at den aktuelle opbygning af hydrauliksystemet på en Lupo 3L kan medføre vand i koblingsaktuatoren :geek:

Den påstand synes netop nu at være efter- og påvist af Per Gearteknik.


Så til Preben:
_ALT_ hydraulikolie at systemet, inklusive det der ligger i de laveste punkter og ny frisk hydraulikolie på... ;)



/Claus
Besvar