Deaktivering af EGR ventil med VCDS

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
lupofyn
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 11. okt 2010 11:44
Geografisk sted: Odense

Deaktivering af EGR ventil med VCDS

Indlæg af lupofyn »

Er der nogen her inde, som har eksperimenteret med dette på deres lupo ??

og i det hele taget deaktiveret den.

Her tænker jeg på mærkbare fordele ??

Nogen der kender proceduren for deaktivering via VCDS??
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Deaktivering af EGR ventil med VCDS

Indlæg af KMDTHY »

Kan man ikke bare blænde lortet af, som jeg kender flere der har gjort på deres psassat ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
lupofyn
Indlæg: 78
Tilmeldt: man 11. okt 2010 11:44
Geografisk sted: Odense

Re: Deaktivering af EGR ventil med VCDS

Indlæg af lupofyn »

joo, men jeg har hørt den kan slåes fra, eller i hvert fald køres ned i 5 åben med VCDS ?
Lindberg
Indlæg: 90
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 17:54
Geografisk sted: Aalborg

Re: Deaktivering af EGR ventil med VCDS

Indlæg af Lindberg »

Landberg kan klare det :) Eller det vil sige at jeg ved ikke om han kan på Lupo'en, men mon ikke. Han kunne i hvert fald på min fars 1.9 TDI. Den blev ved at sode til, men det har ikke været et problem efter at EGR'en blev slukket. Desuden hakkede den lidt hver gang egr slog til eller fra - det er jo så også løst.

Iøvrigt kan det anbefales at lade Landberg omprogrammere Lupoen :) jeg er i hvert fald rigtigt godt tilfreds! Dejligt med lidt flere hk, betydeligt bedre moment, og bedre økonomi

www.landberg.dk
Solgt: Lupo 3L 2002 model
Jazz blå
D. F.
Indlæg: 92
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 18:31
Geografisk sted: Aalborg

Re: Deaktivering af EGR ventil med VCDS

Indlæg af D. F. »

Det kan Ifølge Ross-Tach ikke lade sige gøre, da Lupo'en er de PD (pump-nozzle) motor.

Special adaptations: Login code 12233:

These procedures do NOT apply to the PD engines, which use a completely different type of EGR system and for which there is no known modification. !
To perform the following adaptations (except idle) you need to use the Login function.
Enter 12233 as a Login code.
Misuse of some of the adaptations can lead to engine failure.
This is done at your own risk!
Note that the EGR setting is for off-road use only...
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 12233 to activate special adaptations,
[Do It!]

[Adaptation - 10]
Enter the "channel number" below to select each channel.
Put in the suggested value(s) in "new value".
[Test]
Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.
[Save]

Channel 3: EGR

To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road :-)
Again, this EGR setting is for off-road use only !!!
----------------------------------------------------------------------------

Taget fra:http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Besvar