lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
huber
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 17:41
Geografisk sted: skanderborg

lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af huber »

her til aften var jeg ude og besøge en ven da jeg skulle hjem 1 times tid senere var bilen helt død for strøm tænker jeg har nok glemt og slukke noget lys eller et eller andet så vi smider nogle startkabler på den der sker intet alt strøm i hele bilen er væk bilen har 12,8 v på batteriet men hverken positions lys katastrofe blink horn eller noget fungere alt er død !!! nogen forslag ?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af doktorfrank »

Polsko? - Primær sikring? - Stelforbindelse fra batteri?
Hvilken model? Batteri i motorrum eller bagagerum?
:?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
huber
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 17:41
Geografisk sted: skanderborg

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af huber »

mit batteri sidder i motorummet. stel er tjekket og forsøgt på både motorblok osv ingen sikringer fejer noget
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af Vyffe »

Klikker den i starter?
Kommer der strøm til starteren?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
huber
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 17:41
Geografisk sted: skanderborg

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af huber »

den hverken klikker eller noget det fungere som om du fjerner batteriet fra bilen intet dur alt strøm i bilen er død batteriet måler 12,8 v også efter hovedsikringerne der sidder oppe ved batteriet
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af Kim B Olesen »

Du er nødt til at måle dig videre frem, det må jo stoppe et sted, så mange ting mangler ikke strøm uden der er en manglende forbindelse :) kontroller på begge sider sikringer i motorrummet og der hvor det kommer ud, kontroller den store plus på starter og så videre, der er et sted der er dårligt ;) prøv at løsne og spænde de forskellige steder du kan det, så tror jeg du finder fejlen ;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af 383CI »

Dødt batteri, der kan godt være spænding på det alligevel.
Kunne bilen starte med startkabler på?

Gav i donerbilen gas da I startede/eller forsøgte på, at starte Lupoèn?

Det med gassen på donerbilen er, efter min erfaring, temmeligt vigtigt. Min skulle have starthjælp for nyligt, og ikke en gang en 308èr HDIèr kunne levere nok strøm til den døde Lupo ville noget som helst, Den skulle op på 2500 O/min så startede den lille omgående.

Din tekst er meget meget svær at læse, uden komma og punktum.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
huber
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 17:41
Geografisk sted: skanderborg

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af huber »

har nu fået liv i bilen igen ved og lukke døren og åbne den og lukke nogle gange pludselig kom der liv i den forsøgte mig frem ved og prøve nogle gange og kunne ikke få den til og gøre det igen kørte så derefter bilen ud af værkstedet da jeg så skulle hjem var der igen ingen liv åbnet og lukket døren en masse gange og pludselig var der liv sidder der som på en fransk bil en kontakt der afbryder alt strøm i tilfælde af kolision?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af KMDTHY »

huber skrev:har nu fået liv i bilen igen ved og lukke døren og åbne den og lukke nogle gange pludselig kom der liv i den forsøgte mig frem ved og prøve nogle gange og kunne ikke få den til og gøre det igen kørte så derefter bilen ud af værkstedet da jeg så skulle hjem var der igen ingen liv åbnet og lukket døren en masse gange og pludselig var der liv sidder der som på en fransk bil en kontakt der afbryder alt strøm i tilfælde af kolision?
Ja, det er sprængladningen der sidder på ledningen ved batteriet
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
mks
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 19:41

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af mks »

De t kan være dit gløderørs-relæ. Har oplevet det samme, da der var kommet vand i mit relæ.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af sussi »

mks skrev:De t kan være dit gløderørs-relæ. Har oplevet det samme, da der var kommet vand i mit relæ.
Godt nok en gammel tråd, men jeg har oplevet det samme, bare til orientering ;)
m.v.h. Sussi
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: lupo 3l ingen strøm til noget!!!!

Indlæg af doktorfrank »

Det er så yndigt at blive delagtiggjort i vennernes oplevelser ….. men hverken i den oprindelige trådstarters lidelseshistorie eller i "den forkerte sussi"s (se andetsteds) kommer vi en løsning eller en forklarings på oplevelserne nærmere. Så synes jeg for alvor, at der er grund til at spørge "hwa hulen skeer der heer?"
:?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar