motor olie i Lipo 3l

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Olsen-k
Indlæg: 51
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 03:03
Geografisk sted: arhus

motor olie i Lipo 3l

Indlæg af Olsen-k »

Min motorolie lyser, skal jeg så ikke bare hele noget 05/30 olie i ?
Og hvor mange liter motorolie kan der være i en Lupo ?

Er der noget andet jeg skal være opmærksom på?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af KMDTHY »

Hvor meget olie er der på den ?? Har du tjekket det ? Jo top du bare op med 5W30

Der kan være 3.8L i. Men fyld det aldrig mere end hvad den siger på "nålen". Det er ikke altid du kan få det hele ud når du skifter det.

Hvornår er det overhovedet skiftet ? Det skal skiftes for hver 15.000km, og det er skal 5W30 Castrol PowerFlow Long Life 3 på....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af VAGtech.dk »

Siger du din olielampe lyser, eller at SERVICE indikatoren kommer frem i KM displayet ??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Søren_BB
Indlæg: 48
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 19:53
Geografisk sted: Kolding

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af Søren_BB »

Det er ikke hviken som helst 5W/30 olie du kan hælde på, den skal overholde denne norm VW 504 00 / 507 00, og det er det langfra alle der gør
Hilsen Søren BB.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af yaknudsen »

Hvis det er din olielampe der lyser bør du ikke køre en eneste meter i bilen før du har sikret dig at der er olie på motoren.
Når olielampen tænder på grund af manglende olietryk bør bilen også afgive en akustisk alarm (pling lyd).

Hvis der ER olie på (og olietryk), kan det skyldes noget så simpelt som at olietrykskontakten er gået i stykker. Det har jeg oplevet på min Lupo da den var ret ny (under garantien). En ny kontakt koster omkring 200,- hos SMC og kan udskiftes på 10 minutter vha. en meget kort fastnøgle (såvidt jeg husker 17 mm.). Hvis man ikke har en meget kort fastnøgle er det næsten umuligt at skifte kontakten uden at pille hele fronten af bilen. Kontakten sidder såvidt jeg husker foran på motoren (i nærheden af oliefiltret).
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af VAGtech.dk »

Castrol Longlife III passer på VW normerne du omtaler 504 og 507
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Olsen-k
Indlæg: 51
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 03:03
Geografisk sted: arhus

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af Olsen-k »

Overvejer denne her olie fra castrol. http://www.billigbilpleje.dk/product/ca ... 4-ltr-518/
Olsen-k
Indlæg: 51
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 03:03
Geografisk sted: arhus

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af Olsen-k »

Olien lyser, så bibber den. Men kun en gang i mellem.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af yaknudsen »

Lyder som om den måske har samme sygdom som min havde. Det startede nogenlunde som det du beskriver.

Men se at få checket oliestanden øjeblikkeligt. Hvis der mangler olie (eller olietryk) kan det have særdeles alvorlige konsekvenser.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: motor olie i Lipo 3l

Indlæg af sussi »

Olsen-k skrev:Overvejer denne her olie fra castrol. http://www.billigbilpleje.dk/product/ca ... 4-ltr-518/
Hej olsen, prøv at læse dette:
viewtopic.php?f=22&t=14
Olsen-k skrev:Olien lyser, så bibber den. Men kun en gang i mellem.
Ingen olietryk = ny motor, hvis du kører med bilen.
Tjek ledningsforbindelserne til kontakten hvis de er Ok så skift kontakten.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar