dæk størelser

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Brugeravatar
tn3l
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 22. aug 2010 08:02
Geografisk sted: herning

dæk størelser

Indlæg af tn3l »

hej
er der nogle der ved,hvor små fælge og evt hvilke størrelser man kan sætte på lupo ´en..
jeg ville også gerne vide lidt om hvilken ET man kan gå med for at få størst mulig kant på fælgene
generelt noget info om fælg dimensioner,hvad der kan lade sig gøre..
påtænker at købe nogle 12" chrome fælge, men er i tvivl hvad ET og bredde skal være så,og om det idet hele taget kan lade sig gøre ,eller man må op i 13 ".
Tom 8-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: dæk størelser

Indlæg af KMDTHY »

minimum er 14" grundet bremsekaliber i for.

Så det kan du desværre godt glemme alt om :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2314
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: dæk størelser

Indlæg af doktorfrank »

Det kan næppe være for at køre i bilen, man vælger at sætte 12" fælge på den. Den skal bare stå i indkørslen eller foran den lokale burgerbar og se anderledes ud - og så er bremsecalipre og den slags petitesser helt uden betydning. Bare fjern bremserne helt både for og bag, så kan selv 10" fælge "sikkert " (sic!) monteres. Med en god dækdimension (fx 165/70R10) bliver det en rigtig low flyer…..fortil kommer den næsten til at stå på motorens bundkar - sænket 5 cm. Og hvis det ikke er tilstrækkeligt, kan man jo overveje en gevind-undervogn, så den evt. kan benyttes til snerydning :o
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
tn3l
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 22. aug 2010 08:02
Geografisk sted: herning

Re: dæk størelser

Indlæg af tn3l »

:D :D :D :D
ja okay det kan jeg så glemme ser jeg... ;)

jeg syntes bare jeg har set nogle køre rundt med 12-13 " men det passer måske ikke så..??

men hvad siger i så er det 14" man skal kikke efter...?? hvis man gerne vil have nogle små fælge,og hvad med ET hvad skal den så være for at få så bred en kant som muligt..???

Mvh
Tom
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: dæk størelser

Indlæg af ph. »

Bred kant er i høj grad mere et spørgsmål om design end om ET
absolut ingen kant.. http://www.carlab.dk/shop/faelg-1stk-24-325427p.html
ikke voldsomt men trods alt en kant.. http://www.carlab.dk/shop/faelg-1stk-in ... 6113p.html

begge 7x16 ET40
ikke at du kan bruge de fælge men blot et eksempel ud fra noget jeg lige kunne finde
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: dæk størelser

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er ikke alle 14" der kan være der for kaliberen, der er ikke meget plads :?
Besvar