hydraulik kugle

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

hydraulik kugle

Indlæg af galva »

Nogle der ved om man kan eftrfylde hydraulik-kuglen med kvælstof, og i så fald, hvor mange bar?
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4988
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: hydraulik kugle

Indlæg af KMDTHY »

Øøøøh kvælstof ?? Tror der er noget du har misforstået ? Eller har jeg?

Kuglen bruges som akkumulator, altså pumpen trykker olie op i klokken, som så kan bruges. Sådan jeg jeg forstået det i hvert fald.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: hydraulik kugle

Indlæg af galva »

der sidder en ballon inden i kuglen, som på de grønne kugler der sidder på citroen. Jeg kender en citroen-mekaniker som efterfylder disse kugler med kvælstof. Nitrogen. Dette aparatur lavede han dengang de grønne hydraulikkugler til citroener kostede en bondegård, han har siden efterfyldt flere hundrede styks for sine kunder (deriblandt jeg) med stor succes, så tanken slog mig om der var nogle der var med på ideen?? en ny koster immervæk 1200 kr. Men måske jeg tager helt fejl mht kvælstoffet? Derfor jeg hendvender mig herinde, men måske vi skal finde et andet forum?
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: hydraulik kugle

Indlæg af magnussen »

en ny kugle koster ca 450kr hos vag tech
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: hydraulik kugle

Indlæg af VAGtech.dk »

Ideen er god nok, men det kræver bare, at man har 100 % styr på hvad den er fyldt med, og hvor meget tryk den er fyldt med..

Set i forhold til prisen ved jeg nu ikke om det kan betale sig.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 09:27
Geografisk sted: 3200 Nordsjælland
Kontakt:

Re: hydraulik kugle

Indlæg af olesj »

Men inden man begynder på alt dette skal man jo først finde ud af om det er kuglen som er defekt ...


Er der så en som kan forklare symptomerne på en defekt kugle for jeg har selv overvejet at skifte min men er ikke sikker på om den fejler noget eller om det er min kobling .
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
galva
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 17:28
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Sindal

Re: hydraulik kugle

Indlæg af galva »

Det har intet at gøre med din kobling, nærmere koblingscylinderen. Hvis hydraulik-kuglen er defekt, mærkes det ved at hver morgen man starter bil, er den længe om at skabe tryk i hydraulisystemet til gearskiftet. Jeg havde det problem men skiftede min kugle i går, førhen gik der 10-30 sekunder, nu går der MAX 3 sek. Lækkert skal der hilses og siges. Er der nogle der ligger inde med defekte kugler, er jeg den rette aftager til forsøg på dette område.
golf ii 1,6 d 1989 - enklere bliver det ikke vel..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: hydraulik kugle

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvis bilen er længe om at blive frigivet til start, længere end 5-10 sekunder fra døren åbner til du kan starte bilen, så er den ved at blive træt, med en ny kugle går der typisk ikke mere end 3-4 sek.

IKKE AT FORVEKSLE MED AT PUMPEN STOPPER EFTER 3-4 SEKUNDER, BILEN ER BARE FRI TIL START..

Hvis den lige pludselig ikke kan koble ud og skifte ned fra 5 gear. På motorvejen f.eks.. og du herefter lige skal tage tændING fra, og herefter starte igen..

Når du løsner kuglen for at kontrollere olie skal olien helst løbe retur hurtigt, så du kan høre at der er et fornuftigt modtryk i systemet..

Kører pumpen konstant eller ofte, uden at kobling / gear bliver aktiveret..

Det var et par eksempler på hvornår den er træk


Sent from my Desire HD using Tapatalk
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar