ABS fejl. Løst
ABS fejl. Løst
Hej
ABS på Lupoen går i fejl (lampen lyser) når jeg bremser hårdt, men lige så snart jeg slipper bremsen går lampen ud, og Vag-com viser ingen fejl.
Når jeg med Vag-com laver en output test, starter pumpen fint i første trin, men i det trin hvor man skal træde på pedalen, og hjulet skal køre frit rundt, starter pumpen ikke, og ved skift til næste trin vises "Error funtion not avalible",
nu er der så gemt en fejl "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent"
Jeg har testet både 12 V og stel, og der er ingen tegn på fejl.
Jeg har købt en brugt ABS-blok ved en hugger, den kommer med samme fejl.
Jeg har skilt den gamle ad og loddet alle stik forbindelser, og loddet ledninger på 12 V og stel.
Når jeg monterer den, kan jeg stadig ikke gennemføre testen uden fejl, heller ikke selvom jeg tilslutter 12 V og stel direkte.
Er der nogen der har nogen gode ideer, eller en ABS boks, som med garanti virker
ABS på Lupoen går i fejl (lampen lyser) når jeg bremser hårdt, men lige så snart jeg slipper bremsen går lampen ud, og Vag-com viser ingen fejl.
Når jeg med Vag-com laver en output test, starter pumpen fint i første trin, men i det trin hvor man skal træde på pedalen, og hjulet skal køre frit rundt, starter pumpen ikke, og ved skift til næste trin vises "Error funtion not avalible",
nu er der så gemt en fejl "01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent"
Jeg har testet både 12 V og stel, og der er ingen tegn på fejl.
Jeg har købt en brugt ABS-blok ved en hugger, den kommer med samme fejl.
Jeg har skilt den gamle ad og loddet alle stik forbindelser, og loddet ledninger på 12 V og stel.
Når jeg monterer den, kan jeg stadig ikke gennemføre testen uden fejl, heller ikke selvom jeg tilslutter 12 V og stel direkte.
Er der nogen der har nogen gode ideer, eller en ABS boks, som med garanti virker
Senest rettet af Søren_BB søn 6. jul 2014 19:34, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Søren BB.
Re: ABS fejl
Har du set:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01276
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=211776.0
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01276
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=211776.0
Nu uden det grå lyn...
Re: ABS fejl
Hej
Ja de sider har jeg også kigget på og jeg har loddet alle stik forbindelser på den ABS boks der sad i bilen uden at det har ændret noget.
Jeg har også målt 12 V og stel med belastning på uden at finde nogen fejl.
Ja de sider har jeg også kigget på og jeg har loddet alle stik forbindelser på den ABS boks der sad i bilen uden at det har ændret noget.
Jeg har også målt 12 V og stel med belastning på uden at finde nogen fejl.
Hilsen Søren BB.
Re: ABS fejl
Hejsa,
To grønne 30A sikringer i kassen ovenpå startbatteriet. Én af dem har små brændmærker på kontaktfladerne.....
/Claus
To grønne 30A sikringer i kassen ovenpå startbatteriet. Én af dem har små brændmærker på kontaktfladerne.....
/Claus
Re: ABS fejl. Løst
Så fik jeg ABS,en til at virke igen.
Det viste sig være elektrisk støj. Jeg har endnu ikke fundet kilden.
Når jeg målte på ABS sikringerne, med et oscilloskop var der spændingsspidser op til 15 V og ned til 8,5 V, så snart der var tænding på, der var ingen forskel om motoren var startet eller ej. Når jeg målte på batteriet i bagagerummet var der ingen spidser.
Så monterende jeg en kondensator på 470 uF og så var spidserne væk og ABS'en virkede igen. Jeg har mistanke til spændingsstabilisatoren, men er der nogen der ved hvor den sidder.
Det viste sig være elektrisk støj. Jeg har endnu ikke fundet kilden.
Når jeg målte på ABS sikringerne, med et oscilloskop var der spændingsspidser op til 15 V og ned til 8,5 V, så snart der var tænding på, der var ingen forskel om motoren var startet eller ej. Når jeg målte på batteriet i bagagerummet var der ingen spidser.
Så monterende jeg en kondensator på 470 uF og så var spidserne væk og ABS'en virkede igen. Jeg har mistanke til spændingsstabilisatoren, men er der nogen der ved hvor den sidder.
Hilsen Søren BB.
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: ABS fejl. Løst
Bag afdækningen hvor bagdøren i førersiden ville have siddet.Søren_BB skrev:Jeg har mistanke til spændingsstabilisatoren, men er der nogen der ved hvor den sidder.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: ABS fejl. Løst
Lige præcis der hvor vandet "pisser ud" af slangen, når dysen til bagruden er stoppet.
M.v.h. Sussi
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: ABS fejl. Løst
Mange tak til Andreas og Sussi, for hurtigt svar.
Så vil jeg måle på den en af de næste dage.
Så vil jeg måle på den en af de næste dage.
Hilsen Søren BB.
Re: ABS fejl. Løst
Hej. Jeg har engang haft lignende fejl. Mit problem viste sig at være lidt mere lavpraktisk. I mit tilfælde var det en dårlig forbindelse fra sikringsholderen (den på dit billede) og ned til stikket. Prøv evt og pille sikringsholderen ud, skil den ad, og mål den igennem. Problemet blev løst med en ny(brugt) sikringsholder. vh Mads
Re: ABS fejl. Løst
Hejsa,
Jeg vil godt vædde en del på at den der uF-kondensator kun er symptom-behandling.......
/Claus
Jeg vil godt vædde en del på at den der uF-kondensator kun er symptom-behandling.......
/Claus
Re: ABS fejl. Løst
Hej Mads
Jeg har prøvet med en plus udenom sikringsholderen, uden at det gjorde noget forskel.
Derfor har jeg udelukket sikringsholderen.
Til Claus
Helt enig, jeg har bare haft tid til at finde ud af hvor pulserne kommer fra.
Men når det lykkedes skal jeg nok skrive det her.
Mvh. Søren
Jeg har prøvet med en plus udenom sikringsholderen, uden at det gjorde noget forskel.
Derfor har jeg udelukket sikringsholderen.
Til Claus
Helt enig, jeg har bare haft tid til at finde ud af hvor pulserne kommer fra.
Men når det lykkedes skal jeg nok skrive det her.
Mvh. Søren
Hilsen Søren BB.
Re: ABS fejl. Løst
Hejsa,
Du ka' lige få lidt af mine teser omkring dine OSC-målinger:
* Du har glemt at nulstille peak-hold mellem de enkelte målinger
* Du har anvendt singleended probe med pigtail, loopareal og alle mulige andre fejl; Singleended prober samler hvad som helst op, også russisk radio
* Spændingsspidserne på målebillede 2 er (fejlmålt), loopopsamlede pumpedysee-strømme (20A i åbnestrøm, 10A i holdestrøm, ca.)
* Du har haft de to 30A sikringer ude, og har fået skrabt lidt i brændemærket på siden af stikbenet på den ene af sikringerne. Det holder, på en god dag, et par måneder
* Efter din roden rundt og montering af en kabelsko nede sikringsboksen har du 'skubbet' lidt til en dårlig forbindelse. Den viser igen. (Den dårlige forbindelse, altså)....
* Du har valgt at montere en ledning på en usikret hovedfordelingsskinne og trække denne uisoleret tæt på stel med en flyvende kondensator. Har du overvejet hvad der sker nå den ledning knækker og får elektrisk kontakt med bilens stel? (Kortslutningsstrømmen på et startbatteri er ca. 650A).
/Claus
Du ka' lige få lidt af mine teser omkring dine OSC-målinger:
* Du har glemt at nulstille peak-hold mellem de enkelte målinger
* Du har anvendt singleended probe med pigtail, loopareal og alle mulige andre fejl; Singleended prober samler hvad som helst op, også russisk radio
* Spændingsspidserne på målebillede 2 er (fejlmålt), loopopsamlede pumpedysee-strømme (20A i åbnestrøm, 10A i holdestrøm, ca.)
* Du har haft de to 30A sikringer ude, og har fået skrabt lidt i brændemærket på siden af stikbenet på den ene af sikringerne. Det holder, på en god dag, et par måneder
* Efter din roden rundt og montering af en kabelsko nede sikringsboksen har du 'skubbet' lidt til en dårlig forbindelse. Den viser igen. (Den dårlige forbindelse, altså)....
* Du har valgt at montere en ledning på en usikret hovedfordelingsskinne og trække denne uisoleret tæt på stel med en flyvende kondensator. Har du overvejet hvad der sker nå den ledning knækker og får elektrisk kontakt med bilens stel? (Kortslutningsstrømmen på et startbatteri er ca. 650A).
/Claus
Re: ABS fejl. Løst
Hej
Ja ingen tvivl om at ocs samler støj op ude fra også, men målingen er lavet med motoren stoppet, så der burde ikke være noget fra pumpedyserne
Men hvis jeg piller kondensatoren fra, kommer fejlen omgående, derfor kan jeg godt udelukket dårlige forbindelser.
Og ja ingen sikring foran kondensatoren, men mon ikke 660 A kan brænde en 0,75 mm2 ledning over i løbet af ret kort tid.
Mvh. Søren
Ja ingen tvivl om at ocs samler støj op ude fra også, men målingen er lavet med motoren stoppet, så der burde ikke være noget fra pumpedyserne
Men hvis jeg piller kondensatoren fra, kommer fejlen omgående, derfor kan jeg godt udelukket dårlige forbindelser.
Og ja ingen sikring foran kondensatoren, men mon ikke 660 A kan brænde en 0,75 mm2 ledning over i løbet af ret kort tid.
Mvh. Søren
Hilsen Søren BB.
Re: ABS fejl. Løst
Hep, samler lige op på den her.
Nu er det nemlig Lupo2 der er begyndt at døje med den V64, dog ikke helt som beskrevet her.
Ved start lyser alle lamper som de skal, går ud og bilen startes. Helt normalt.
Efter Alm. acceleration begynder ABS lampen at lyse når bilen når ca. 40 km./t
Lampen går ud igen når motoren har været stoppet.
Seancen gentager sig næste gang bilen startes.
Det startede som en periodisk fejl, den kom en enkelt gang eller 2 uden yderligere sammenhæng.
Nu er det gået over til at være næsten hver gang.
Nogle bud på en start? Hæfter mig ved bilen skal køre for fejlen kommer/lampen begynder at lyse.
Har tjekket link her til Rostech
Eneste fejl
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Nu er det nemlig Lupo2 der er begyndt at døje med den V64, dog ikke helt som beskrevet her.
Ved start lyser alle lamper som de skal, går ud og bilen startes. Helt normalt.
Efter Alm. acceleration begynder ABS lampen at lyse når bilen når ca. 40 km./t
Lampen går ud igen når motoren har været stoppet.
Seancen gentager sig næste gang bilen startes.
Det startede som en periodisk fejl, den kom en enkelt gang eller 2 uden yderligere sammenhæng.
Nu er det gået over til at være næsten hver gang.
Nogle bud på en start? Hæfter mig ved bilen skal køre for fejlen kommer/lampen begynder at lyse.
Har tjekket link her til Rostech
Eneste fejl
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Re: ABS fejl. Løst
Som der er beskrevet ovenover så ville jeg også skift de to sikringer jeg oplevede præcis det samme på min, dog ikke den samme fejlkode. En udskiftning løste det ved mig383CI skrev:Hep, samler lige op på den her.
Nu er det nemlig Lupo2 der er begyndt at døje med den V64, dog ikke helt som beskrevet her.
Ved start lyser alle lamper som de skal, går ud og bilen startes. Helt normalt.
Efter Alm. acceleration begynder ABS lampen at lyse når bilen når ca. 40 km./t
Lampen går ud igen når motoren har været stoppet.
Seancen gentager sig næste gang bilen startes.
Det startede som en periodisk fejl, den kom en enkelt gang eller 2 uden yderligere sammenhæng.
Nu er det gået over til at være næsten hver gang.
Nogle bud på en start? Hæfter mig ved bilen skal køre for fejlen kommer/lampen begynder at lyse.
Har tjekket link her til Rostech
Eneste fejl
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
viewtopic.php?f=13&t=4996
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.
270.000 km på uret
270.000 km på uret
Re: ABS fejl. Løst
Jeg mente det var den fejl jeg beskrev i linket... Men jeg har peøvet præcis det samme og med den samme fejlkode som din.. Der sleb jeg på sikringerne i motorrummet.. Og det løste problemet. Mekanikeren var ellers overbevist om at abs pumpen skulle skiftes..
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.
270.000 km på uret
270.000 km på uret
Re: ABS fejl. Løst
TANX, jeg tjekker lige op på det imorgen, men det undrede mig at bilen skulle køre for fejlen kom igen, men har også haft Lupo længe nok til at vide de selv bestemmer.
Jeg vender tilbage med rapport.
Udskiftning af pumpe som det første lyder jo som ren VW logik, efter de har skiftet bagklappen selvfølgelig.
Jeg vender tilbage med rapport.
Udskiftning af pumpe som det første lyder jo som ren VW logik, efter de har skiftet bagklappen selvfølgelig.
Re: ABS fejl. Løst
Det har du helt ret i383CI skrev:TANX, jeg tjekker lige op på det imorgen, men det undrede mig at bilen skulle køre for fejlen kom igen, men har også haft Lupo længe nok til at vide de selv bestemmer.
Jeg vender tilbage med rapport.
Udskiftning af pumpe som det første lyder jo som ren VW logik, efter de har skiftet bagklappen selvfølgelig.
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.
270.000 km på uret
270.000 km på uret
Re: ABS fejl. Løst
Opsamling:
Så fik jeg skøvlet mig sammen til at kigge på de 2 sikringer, og ganske rigtigt.
Snaskede, ikke meget, men dog snaskede/brændte.
Pussede og sleb kontaktfladerne rene, og WUPTI, ingen ABS lampe der lyser efter 10m kørsel.
PERFEKT.
Når det så er sagt fik jeg lige kontant afregning for mit sløvsind for et par dage siden.
Lokal snestorm med tøsne, så ringe sigt jeg, end ikke med nye lygter, kunne se +50m 10cm brun sæbe på vejen mindst 40 km. og en tur på motorvejen hvor farten aldrig var over 60km/t
Krydret med en ABS lampe der lyste, men det betød faktisk ikke så meget alligevel. Selv med Conti TS850 vinterdæk var det kun muligt at have en hensigt om at bremse/styre.
Med 22års dagligt kørsel og + 1/2mill kilometer i foden, ryger den tur direkte ind på top 5 over det værste jeg har oplevet bag et rat
Så fik jeg skøvlet mig sammen til at kigge på de 2 sikringer, og ganske rigtigt.
Snaskede, ikke meget, men dog snaskede/brændte.
Pussede og sleb kontaktfladerne rene, og WUPTI, ingen ABS lampe der lyser efter 10m kørsel.
PERFEKT.
Når det så er sagt fik jeg lige kontant afregning for mit sløvsind for et par dage siden.
Lokal snestorm med tøsne, så ringe sigt jeg, end ikke med nye lygter, kunne se +50m 10cm brun sæbe på vejen mindst 40 km. og en tur på motorvejen hvor farten aldrig var over 60km/t
Krydret med en ABS lampe der lyste, men det betød faktisk ikke så meget alligevel. Selv med Conti TS850 vinterdæk var det kun muligt at have en hensigt om at bremse/styre.
Med 22års dagligt kørsel og + 1/2mill kilometer i foden, ryger den tur direkte ind på top 5 over det værste jeg har oplevet bag et rat
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.