Problemer med min bil??

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Problemer med min bil??

Indlæg af 383CI »

Jeg takker da ydmygt for opmærksomheden omkring mig og de problemer med min bil, det har jeg slet ikke oplevet selv.
Jeg ved mange har problemer med bilerne, og som oftest har jeg bare forsøgt at hjælpe fordi jeg syntes det er sjovt og for at kunne lave min egen hvis jeg kom i problemer.
Problemer jeg ikke har haft før nu her, tæt på 400k km. og som jeg slet ikke selv havde opdaget.
Hvad fanden gør jeg nu? Jeg har problemer med min bil, jeg ikke engang er klar over. Den køre hver dag, starter og bremser som den skal, lyset virker, selerne er ok og bruges også hver dag og blev synet for 1/2 år siden. Den køre 23 km./l for nuværende med en del motorvejskørsel, på testvindende vinterdæk. Gearkassen havde kørt 360k km. da den fik nye lejer, ikke fordi der var noget galt overhovedet, men fordi koblingen skulle skiftes. Bilen blev tunet til 81 hk. ved 200k km. med bedre brandstof økonomi til følge. Der er aldrig rørt ved motor eller turbo.
Hvad er der glat? Håber I/du kan hjælpe??
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Det er en fejl 40 ;)



/Claus
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af yaknudsen »

Det er vist bare en 'fætter' til janteloven der er på spil. :roll:

Nogle gange bliver de ting man siger og skriver taget helt bogstaveligt. Og det gælder jo også en selv, det er de færreste der kan sige sig helt fri for den lille skønhedsfejl. :oops:

Jeg synes det er OK, sådan er vi mennesker vist bare. Og nogle dage er bedre end andre. Der må gerne være plads til at der ryger en finke af panden en gang imellem. 8-)
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af sussi »

Altså 383CI, du kan somme tider selv være lidt hård i din formulering, så må du også selv kunne tage "lidt gas"
Du skriver i din profil:
"20100925 +380k km. på tælleren, fortsætter helt uden vanskeligheder."
At du så skal efterlade bilen med nøglen i tændingen, eller vente +15 minutter inden du kan køre, kan jeg bare ikke få til at rime på "helt uden vanskeligheder" det var såmænd bare det jeg mente, men hvis du føler dig trådt over tæerne, af mit lille indspark, så må du virkelig meget undskylde, det var ikke skrevet i nogen ond mening.
Sorry sorry.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af VAGtech.dk »

Jeg vil egentlig godt bakke op om Sussis udtalelse, jeg synes tiltider også at 383 er rimelig hurtig med at få brændt lunten af, så den der må godt nok siges IKKE at være på sin plads...

Det er selvfølgelig et spørgsmål om definition på "Vanskeligheder" jeg vil umiddelbart kalde det vanskeligheder hvis jeg ikke kunne gå ud i mon bil om morgenen og den er 20-25 grader varm, motoren ca 70-80 grader varm, og så køre med det samme :)..
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af jesperaalborg »

Tja var kommentar som demme til andre medlemmer og internt på forrumet som kvaltet klubben sidste gang hvad angår energi så bliv bare ved alle sammen.
I det forum hvor jeg har mine gamel VW biler sker der af og til samme barnagtige ting som her, det sker altid om vinteren fordi folk har en kold garage, så har de tid til at fingerkneppe Internettet for små ting o.s.v. og så blvier folk sure over de mindste ting.
Sjovt nok så kommer det altid fra folk som ikke har mødt hinanden!!! det er sværer at nedgøre en person o.s.v. hvis man har siddet til et træf og drukket øl sammen med personen, så ville man finde ud af at ham tumlingen som er bag en profil ikke er så dum som man har opfattet ham på internettet.
Drop nu alt det internt og brug enegien på selve lupoklubben.
Godt nytår.
mvh jesper
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvad er konklusionen så...

FOR LIDT LUPO TRÆF til at begrave stridsøkser over kolde ODENSE pilsnere :)!
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af Clayton »

Jeg forstår overhovedet ikke dette indlæg!??
Hader FB :roll:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af yaknudsen »

Det handler vist bare om et par relativt uskyldige bemærkninger der blev taget lidt for bogstaveligt her: viewtopic.php?f=13&t=548
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af ph. »

He he kan kun gi sussi ret... #383 I en 3.die tråd skriver du også om problemet hvor jeg foreslår dig at undersøge for vand i skiftekulise / under gearstang gjorde du det eller mener du stadig at jeg er HELT GALT på den ...selvom jeg har stået i selv samme situation??
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af Thore J »

VAGtech.dk skrev:Hvad er konklusionen så...

FOR LIDT LUPO TRÆF til at begrave stridsøkser over kolde ODENSE pilsnere :)!
Det lyder ikke dumt...
Jeg har lige stedet på Fyn.... hvis der er interesse for det..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af VAGtech.dk »

Fortæl fortæl...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af Thore J »

Jeg er medlem af MC-klub som ligger lige uden for Odense ...

Vi har masser af plads ude og inde.. festlokale(r), bar (flere!), køkken osv, toilet og bad, masser af plads til telte og biler ... og det kan lånes helt gratis af undertegnede :-)

Egne mad og drikkevarer er naturligvis velkomne.. ellers kan drikkevarer købes til meget rimelige priser (10 kr for en alm. genstand osv)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af Clayton »

Thore J skrev:Jeg er medlem af MC-klub som ligger lige uden for Odense ...

Vi har masser af plads ude og inde.. festlokale(r), bar (flere!), køkken osv, toilet og bad, masser af plads til telte og biler ... og det kan lånes helt gratis af undertegnede :-)

Egne mad og drikkevarer er naturligvis velkomne.. ellers kan drikkevarer købes til meget rimelige priser (10 kr for en alm. genstand osv)
Haha et LUPO party.....jeg er sq klar!! så tager vi en total skade Lupo med som vi kan brænde af, til LUPO-GUDEN!! :-) kommer der nogel fra city girls!
Hader FB :roll:
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af SVK »

Vil gerne lige henlede opmærksomheden på et helt nyt og totalt ubrugt forum :mrgreen:
viewforum.php?f=29
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af VAGtech.dk »

Hvad er det for en mc klub :) ??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af sussi »

SVK skrev:Vil gerne lige henlede opmærksomheden på et helt nyt og totalt ubrugt forum :mrgreen:
viewforum.php?f=29
Hej Thore J
Hvad med at oprette en tråd i ovenstående forum, et træf har jo ikke rigtig nogen relation til overskriften "Problemer med min bil??" ;) ;) ;)
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af Thore J »

VAGtech.dk skrev:Hvad er det for en mc klub :) ??
Exterminators MC http://www.exterminators.dk ....

Og nej, vi er slet ikke så farlige som navnet lyder :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med min bil??

Indlæg af sussi »

Hvad med at læse:
viewtopic.php?f=6&t=21
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar