nye radio og højtalere.

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
jsp81
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 9. feb 2012 10:03
Geografisk sted: næstved

nye radio og højtalere.

Indlæg af jsp81 »

Hej alle.
Jeg er igang med at skifte radio og højtalere men er ikke sikker på om mit valg er godt og vil gerne høres jeres mening

Radio. Pioneer deh 9500bt eller den nye model som hedder x9500bt

Højtalere er som følger.
http://autohifi.dk/index.php?route=prod ... uct_id=655

Så det til sammen bliver 2500kr ca.

Kunne jeg få noget andet som er beder for de samme penge. Dog skal radioen være med bluetooth.

En anden ting er hvad med højtalere ledninger kan man bruge alm forlængerledning da den har 1, 5m2 mm. Eller hvad det hedder ellers er jeg åben for forslag ???
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: nye radio og højtalere.

Indlæg af Vyffe »

1.5 m^2 - voldsomme kabler alligevel :-D

Aner i øvrigt intet om hifi, sorry for ot :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: nye radio og højtalere.

Indlæg af Bandit »

Vil nok foretrække billigt højtaler kabel i stedet en alm. forlængerledning.
Mener at modstanden er anderledes og ex. THansen tager altså ikke mange penge for højtaler kabel.
Ulven kommer, ulven kommer
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: nye radio og højtalere.

Indlæg af Qaxius »

Både Hu og højtalere er et udemærket valg, men er du overhoved klar over hvad dine originale højtalere kan?
Det lyder ihvert fald ikke sådan.

Når du engang har monteret det hele og dine døre rasler af helvedes til, så sig lige til.
Du bør montere dine nye højtalere ved bagsæderne og ændre på panelerne ved bagsæderne, så der er et stort hul i dem, med lydfilt over dem.

Jeg har endnu dyrer højtalere ved mine bagsæder og det lyder skide godt, selv med de originale foran.
Jeg har Focal PS165 til 1350,- i min.

Med 4 højtalere har du altså dobbelt lydtryk og de ændre rigtig meget i dybden af lyden.
Du undlader at bruge den diskant der følger med, for der er rigelig med lyd fra de originale, som heller ikke er dårlige.

Se de emner, som jeg har lavet omkring dette.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Chrid-51
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 16:44
Geografisk sted: 9500 hobro

Re: nye radio og højtalere.

Indlæg af Chrid-51 »

jeg ved det er pris missægt lidt højere en du har sat dig for men jeg er den lykkeligt ejer af dette kendwood http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=8859 for 2 år. det spiller bare super dog er der det minus af den håndfrie ikke er volgsomt god af snakket, skal lige siges jeg har heller ikke forsøgt meget med min montering af mikrofon :)
det fede syntes jeg er af det er extremt avanceret bla. kan man tids forsinke højtalere sådan det giver en mere nøjagtig lyd. ps intet poblem i en lup self, :P jeg ville nok også starte med af lade være med af skifte de originale foran ud, da de spiller rimligt godt og man altså skal ud og spendere en del på nogle andre højtalere som måske kun afligevel spiller op med dem. :) jeg ville nok heller ikke skifte de oginale højtaler ledninger ud. har aldrig fundet det nøvedigt. :)
Chrid-51
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 16:44
Geografisk sted: 9500 hobro

Re: nye radio og højtalere.

Indlæg af Chrid-51 »

ville rigrig gerne havet lagt nogle billder op af mint gamle setup med billederne fylder alt for meget. men hade en af de store Ground Zero Hydrogen mono block og hvad der ellers skulle til :) 2 10" pioneer sups der bare kunde tage nået hovl :)
fruen har sagt god for bagsæderne skal ud af luppen sådan der bliver plads til der igen :) overbeviste hende om der heller ikke var plads til hunden hvis jeg ikke gjorde det :)
Besvar