Rust i undervogn på Lupo

Forummet hvor der snakkes biler
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Kboesen »

Jeg købte for et par måneder siden en nysynet lupo fra 07/2003.

Den havde lidt elefanthud som sad løst/boblet op, som jeg her i weekenden lige ville slibe ned og give engang lak, da det ikke så rigtigt kønt ud.

Da jeg så begynder at pille det af, kommer der er en lidt ubehagelig overraskelse til syn, i form af et næsten gennemtæret panel.

Er der andre der har oplevet det, i så fald, hvor gammel var bilen og hvad blev der gjort fra VWs side?

Startede med at tage fat i VW i Højbjerg, men der var deres pladeværkfører så mega arrogant(i øvrigt ikke første gang han er det), og afviste på forhånd at ville gøre noget grundet bilens alder/var sikker på VW intet ville gøre...

Kører så til VW i Skanderborg (hvor bilen oprindeligt er købt) og der går ikke mange minutter før den søde dame bag skranken havde fundet en lift og fik knipset nogle billeder og sendt videre til VW.

Den har også lidt i bagklappen, men det vælger jeg at ignorere, for ved jeg godt de ikke gør en skid ved alligevel.

Men hvad har i andre oplevet?

Her et par billeder af "skaden"
Lupo 1.jpg
Lupo 1.jpg (28.51 KiB) Vist 9200 gange
Lupo 2.jpg
Lupo 2.jpg (35.51 KiB) Vist 9200 gange
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Riis »

Jeg er lidt :?: :?: :?:

Hvad forventer du at opnå?
Regner du med at få lavet rust i den, på vw's regning?

Det er vel at forvente på en 10+ år gammel bil! nogle er gode andre er tæret op. Hvis du mangler pladedele, har jeg et flot karros fra en schweizer du kan købe billigt
Byt til Brugt.
tom1680
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons 19. mar 2014 21:36
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4930 maribo

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af tom1680 »

jeg har lige købt en lupo fra 99 og den har jeg lige skifte paneler på da de var meget værer end din
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Kboesen »

Riis skrev:Jeg er lidt :?: :?: :?:

Hvad forventer du at opnå?
Regner du med at få lavet rust i den, på vw's regning?

Det er vel at forvente på en 10+ år gammel bil! nogle er gode andre er tæret op. Hvis du mangler pladedele, har jeg et flot karros fra en schweizer du kan købe billigt
Den er mere rådden i bunden, end dengang jeg købte en 18 årige Golf 3, der har kørt det meste af sit liv ved vestkysten uden rustbeskyttelse. Det siger vel ikke så lidt?

De tilskriver sig 12 års garanti imod indefrakommende gennemtæringer og når en bil så er så rådden som min er nu, efter knapt 11 år, ja, så forventer jeg satme da, at VW er deres opgave voksen nok og giver den et nyt panel. Jeg har satme da aldrig set noget lignende på så "ung" en bil.
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af ph. »

er 99,99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999%
Sikker på at det er startet som stenslag i gummihud!
min gamle havde det samme bare uden at der var nået at gå hul
skiftede alligevel en stump og indvendigt var stadig dækket af det rustbeskyttelse som var i fra ny og havde ikke antydning af rust
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Andreasf »

Jeg er "desværre" lidt på ph's side..

Vores grå 99'er havde også godt med rust i panelerne.
Det er helt klart startet udefra; påkørsel, ridser, løftskader og stenslag.

Hvis det er helt ude i enderne af panelerne, skyldes det nok at der har samlet sig en mindre mose bag inderskærmene.
Så kan man vel teknisk set argumentere for det er kommet indefra, på en måde?

Held og lykke med VW - men det er nok nemmere at lære at svejse og fikse det selv, end at få VW til at skifte paneler U/B.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Kboesen »

Andreasf skrev:Jeg er "desværre" lidt på ph's side..

Vores grå 99'er havde også godt med rust i panelerne.
Det er helt klart startet udefra; påkørsel, ridser, løftskader og stenslag.

Hvis det er helt ude i enderne af panelerne, skyldes det nok at der har samlet sig en mindre mose bag inderskærmene.
Så kan man vel teknisk set argumentere for det er kommet indefra, på en måde?

Held og lykke med VW - men det er nok nemmere at lære at svejse og fikse det selv, end at få VW til at skifte paneler U/B.
Altså det sidder jo lidt i "dæksprøjtet", men det er måske kun 15-20%, der ca. rammer der hvor det kritiske stykke det er. Selve panelet, ser rigtigt fint ud, uden skader eller lignende. Så det er hverken fordi der har stået en halv meter våd jord og snask derinde eller andet. Derfor jeg fatter endnu mindre af at det kommet hvor det nu engang er.

Men jeg har allieret mig med en kammi der kan klistret et nyt stykke på, hvis det er VW løber fra deres ansvar. Synes bare stadig det er for dårligt, at man efter godt 12 år, skal påregne at vognbunden på en bil er "slidt op".
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af ph. »

Kboesen skrev:
Andreasf skrev:Jeg er "desværre" lidt på ph's side..

Vores grå 99'er havde også godt med rust i panelerne.
Det er helt klart startet udefra; påkørsel, ridser, løftskader og stenslag.

Hvis det er helt ude i enderne af panelerne, skyldes det nok at der har samlet sig en mindre mose bag inderskærmene.
Så kan man vel teknisk set argumentere for det er kommet indefra, på en måde?

Held og lykke med VW - men det er nok nemmere at lære at svejse og fikse det selv, end at få VW til at skifte paneler U/B.
Altså det sidder jo lidt i "dæksprøjtet", men det er måske kun 15-20%, der ca. rammer der hvor det kritiske stykke det er. Selve panelet, ser rigtigt fint ud, uden skader eller lignende. Så det er hverken fordi der har stået en halv meter våd jord og snask derinde eller andet. Derfor jeg fatter endnu mindre af at det kommet hvor det nu engang er.

Men jeg har allieret mig med en kammi der kan klistret et nyt stykke på, hvis det er VW løber fra deres ansvar. Synes bare stadig det er for dårligt, at man efter godt 12 år, skal påregne at vognbunden på en bil er "slidt op".
Forstår ikke det du skriver...!
Ubeskyttet jern ruster
Jern som er evigt fugtigt fordi der står (salt)vand imellem det og gymmihud ruster hurtigere
Havde bilen været til den årlige kontrol/rusteftersyn og vw havde overset det de sidste mange år så kunne du måske godt ha en pointe i at sige at vw løber fra deres ansvar
Men den har sikkert ikke set et vw værksted de sidste 7+ år
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Kboesen »

ph. skrev:
Kboesen skrev:
Andreasf skrev:Jeg er "desværre" lidt på ph's side..

Vores grå 99'er havde også godt med rust i panelerne.
Det er helt klart startet udefra; påkørsel, ridser, løftskader og stenslag.

Hvis det er helt ude i enderne af panelerne, skyldes det nok at der har samlet sig en mindre mose bag inderskærmene.
Så kan man vel teknisk set argumentere for det er kommet indefra, på en måde?

Held og lykke med VW - men det er nok nemmere at lære at svejse og fikse det selv, end at få VW til at skifte paneler U/B.
Altså det sidder jo lidt i "dæksprøjtet", men det er måske kun 15-20%, der ca. rammer der hvor det kritiske stykke det er. Selve panelet, ser rigtigt fint ud, uden skader eller lignende. Så det er hverken fordi der har stået en halv meter våd jord og snask derinde eller andet. Derfor jeg fatter endnu mindre af at det kommet hvor det nu engang er.

Men jeg har allieret mig med en kammi der kan klistret et nyt stykke på, hvis det er VW løber fra deres ansvar. Synes bare stadig det er for dårligt, at man efter godt 12 år, skal påregne at vognbunden på en bil er "slidt op".
Forstår ikke det du skriver...!
Ubeskyttet jern ruster
Jern som er evigt fugtigt fordi der står (salt)vand imellem det og gymmihud ruster hurtigere
Havde bilen været til den årlige kontrol/rusteftersyn og vw havde overset det de sidste mange år så kunne du måske godt ha en pointe i at sige at vw løber fra deres ansvar
Men den har sikkert ikke set et vw værksted de sidste 7+ år
Jamen lortet har jo ikke været ubeskyttet!! Der har jo siddet elefanthud udover, som så har boblet op / løsnet sig, pga rusten inden under!

Og der står INTET skrevet nogle steder, at bilen skal til et årligt rusteftersyn, ligesom en Seat, hvilket de heller ikke skal mere.

Den var sidst på et VW værksted i 2010...
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af ph. »

WRONG
Den er først begyndt at ruste efter der er kommet vand imellem gummihud og jernet
Sikkert pga. Stenslag
At den er mere rusten uden for det område hvor der er hul i gummihud er egentligt meget naturligt
Hvor der er hul har den meget lettere ved at tørre op
Hvorimod det kræver flere mdr's tørke at tørre op langt inde under gummihuden

Undrer mig hvis vw ikke mener at bil skal til rusteftersyn for at opretholde rustgaranti

Tror bare du må se i øjnene at du har købt en misligholdt bil
Og ikke selv har opdaget det da du handlede bil

Var den købt hos forhandler så burde de tage sig af det
Er den handlet privat så har du lært det på den hårde/dyre måde
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Kboesen »

ph. skrev: Undrer mig hvis vw ikke mener at bil skal til rusteftersyn for at opretholde rustgaranti

Tror bare du må se i øjnene at du har købt en misligholdt bil
Og ikke selv har opdaget det da du handlede bil

Var den købt hos forhandler så burde de tage sig af det
Er den handlet privat så har du lært det på den hårde/dyre måde
Det står ikke skrevet nogle steder!

Bilen i sig selv er ikke misligholdt. Den står næsten som ny i kabinen og overholdt alle serviceeftersyn, så det er ikke fordi det er en flok idioter der har haft den.

Og jeg går sku ikke ud fra, at der er huller i bunden af bilen, når den er nysynet uden en eneste anmærkning 3 dage forinden jeg overtager den.
Men igen, der var jo heller ikke til at se, for der var stort set intakt elefanthud ud over det hele.

Men ja, jeg skal nok opdatere tråden, når der kommer svar fra VW.
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af ph. »

Hvis de tager den på deres kappe så bliver de oversvømmet af L3l'erter som vil ha samme behandling
uden at være specielt pesimistisk så tror jeg at 3-4 ud a 10 har eller har haft så meget rust i panel og / eller det stykke bund der støder op til panel at det ikke er noget problem at presse et hammerskaft igennem
og INGEN af dem er rust der kommer indefra
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Kboesen »

ph. skrev:Hvis de tager den på deres kappe så bliver de oversvømmet af L3l'erter som vil ha samme behandling
uden at være specielt pesimistisk så tror jeg at 3-4 ud a 10 har eller har haft så meget rust i panel og / eller det stykke bund der støder op til panel at det ikke er noget problem at presse et hammerskaft igennem
og INGEN af dem er rust der kommer indefra
Hvorfor tror du det? Indtil videre er det jo kun folk med deres 99ere Lupoer der har meldt ind, at der har været rust i dem, og de er jo lidt ligesom mange år for mange gamle, til at være dækket af garantien. Men jeg hører som sagt gerne for folk med Lupoer, der er ædt op af rust, som IKKE er over 12 år gamle.
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Thore J »

Nu der tales om rust generelt..
Er der nogle som har set rust(alupest??) som dette før... Det er en 2005'er..

Det er galt i begge sider.. og det burde VW da dække..
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2014-03-28 kl. 10.13.25.jpg
Skærmbillede 2014-03-28 kl. 10.13.25.jpg (72.44 KiB) Vist 9059 gange
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Kboesen »

Thore J skrev:Nu der tales om rust generelt..
Er der nogle som har set rust(alupest??) som dette før... Det er en 2005'er..

Det er galt i begge sider.. og det burde VW da dække..
Kan være jeg husker helt galt, men efter faceliftet i til modelårgang 2002, kom der så ikke jern bagklap på Lupoen der? Og dermed er det med højst sandsynlighed zinkopkog.

Men tag fat i dem. Hellere en dag for tidligt end en dag for sent. Man kan jo være heldig, men det der tror jeg desværre går ind under lakgarantien og de kommer med alle mulige syge undskyldninger, at det er stenslag og din bagrude sikkert er skiftet og sat forkert i og hvad vi har....
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af sussi »

Der er intet at gøre, jeg har prøvet. Det er LAKFEJL, og den garanti er forlængst udløbrt. :twisted:
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af KMDTHY »

Thore J skrev:Nu der tales om rust generelt..
Er der nogle som har set rust(alupest??) som dette før... Det er en 2005'er..

Det er galt i begge sider.. og det burde VW da dække..
Begge mine døre har det samme.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Vyffe »

Har lavet rust i min 2001 model. Rundt omkring på begge paneler og ved forskærme, forrude, dørfalse og tagrender. Desuden skiftet smuldret bagklaphåndtag. Den har lidt pletter på den ene bagskærm.
Det er min lupo der er billeder af i faq under "Køb af brugt Lupo".

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Vyffe »

Min fars 2006 model har en lille plet ved den ene forskærm.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Rust i undervogn på Lupo

Indlæg af Søren »

Min har en meget LILLE plet på panelet ved døren, så lille at bilen når at være slidt op inden der sker mere ved den rust plet/ lakfejl
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Besvar