Gratis sænkning. Kan ringene skæres?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Gratis sænkning. Kan ringene skæres?

Indlæg af Qaxius »

Jeg varmer ikke noget som helst.
Hvis jeg gør noget, så skærer jeg en enkelt ring af og bliver det lort, så skifter jeg dem bare.
Om synsmanden opdager det, betyder ikke noget, der er mere sikkerheden nu de er koniske, om de så vrider sig skæve, hvis de ikke sidder lodret på støddæmperen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Gratis sænkning. Kan ringene skæres?

Indlæg af David Walbum »

Nogle gange må man virkelig stoppe op og tænke hvor satan er din dømmekraft quaxius :) no disrespect!

Men for satan altså... Du har lige lavet et link viewtopic.php?f=14&t=4570 til en udemærket undervogn til 1500kr

Hvis du ikke gider ofre de 4-5000 det koster for en ny original undervogn så den bliver behagelig at køre igen og du vil have den sænket så brug dog de penge der skal til.. Der kommer ikke noget godt ud af at lave noget ulovligt.

Du risikere at hvis en fjeder af en eller anden årsag knækker og du køre galt og slår et andet menneske ihjel og de finder ud af du har rodet med den undervogn er der ingen forsikring der dækker.. Er det 1500kr værd ??eller 5000kr ??

Bil koster penge.. Og det er dit og mit helbred du tilsidesætter ved at lave de små fiduser .. I stedet for at gøre det ordentligt..

Så jeg vil sige at hvis din økonomi ikke holder til det du gerne vil opnå på korrekt vis med din bil... Så lad være og vær glad for den..
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Gratis sænkning. Kan ringene skæres?

Indlæg af Qaxius »

David.
Hvorfor tror du at jeg spørger løs herinde først?
Det er jo netop for ikke at rode mig ud i noget lort.

Hvis ringene er koniske så går den ikke, for så skævvrider fjederen sig.
Er ringene lige, så kan man sagtens skære en enkelt af.

Den gevind til 1500 er som en gokart og det vil jeg ikke ud i.
Dem til 5000 kan man justere hårdheden på, men det er for dyrt for min pengepung.

Hvis jeg ender med at kaste mig ud i at skære en ring, så skal jeg nok tage en masse billeder og lægge dem herind og så kan i selv bedømme hvor godt/galt det er gået.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Gratis sænkning. Kan ringene skæres?

Indlæg af David Walbum »

Det er også helt cool at du spørger :)

Jeg pointere bare at Har du ikke råd til at gøre det rigtigt så lad være Og lev med hvad du har.

At begynde og skære i de fjedre om det så kan lade sig gøre eller ej er ikke lovligt lige meget hvor mange billeder du tager 8-)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Gratis sænkning. Kan ringene skæres?

Indlæg af Qaxius »

Det er jeg udemærket godt klar over.
Til syn går det under "knækket fjeder".

Det er mere om de ikke var koniske for så gør jeg det, da det ikke indebære nogen sikkerhedsrisiko.

Den bår også længere på literen når den er tættere på jorden.
Det er ihvert fald min teori.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Gratis sænkning. Kan ringene skæres?

Indlæg af Riis »

Det er ikke en gammel Saab 99' eller en Volvo 142, hvad angår fjedrene på en lupo 3L. :D

Fjedrene er koniske i begge ender både for og bag. Dette troede jeg du vidste, hvilket var grunden til jeg udledte at du ville fjerne lidt af vindingerne midt på fjedren og derefter igen svejse dem sammen. Derfor...

Din tanke har ingen gang på denne jord 8-)
Byt til Brugt.
Besvar