Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
tror jeg blev tabt der!
olieforbrug 2.L på X.km... igennem turbo og ind gennem indsug
_____-ll-___________..... igennem brændstofpumpe ned i tank ind gennem dyser
_____-ll-____________... ind gennem turbo ud via udstødning
_____-ll-____________... en kombination af overstående
uanset hvordan du vender og drejer det så er olieforbrug vel de samme 2.L på X-km ??
At røgudvikling så nok er forskellig alt efter hvor meget der trykkes direkte i udstødning kan vi godt blive enige om
Tror ikke du kan se forskel på om olie kommer ind med diesel eller med luft
At 2.L på X-km imho bliver svært at nå ...kun igennem brændstofpumpe skal jeg være den første til at medgi
vil tro at en stor del tager andre veje
her ude bag skærmene i de små hjem kan vi kun gisne om hvor fejlen(e) ligger.
Fejlfinding.dk
olieforbrug 2.L på X.km... igennem turbo og ind gennem indsug
_____-ll-___________..... igennem brændstofpumpe ned i tank ind gennem dyser
_____-ll-____________... ind gennem turbo ud via udstødning
_____-ll-____________... en kombination af overstående
uanset hvordan du vender og drejer det så er olieforbrug vel de samme 2.L på X-km ??
At røgudvikling så nok er forskellig alt efter hvor meget der trykkes direkte i udstødning kan vi godt blive enige om
Tror ikke du kan se forskel på om olie kommer ind med diesel eller med luft
At 2.L på X-km imho bliver svært at nå ...kun igennem brændstofpumpe skal jeg være den første til at medgi
vil tro at en stor del tager andre veje
her ude bag skærmene i de små hjem kan vi kun gisne om hvor fejlen(e) ligger.
Fejlfinding.dk
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Den skal køre ganske let rundt! En fin turbo skal køre 1-2 omgange når man med sin pege og langefinger lige snurre den rundt via den tynde aksel. Det tyder på at pakningen i turboen er gået, det kan den sagtens uden at der er slør i, så kokser olien turboen til og sen vil blive sej at dreje, og siden hen sidde fast. Hvis du ikke kan mærke den klassiske turbo tøven/ryk i 3. Gear i tiptronic ved 1750 o/min er den helt sikker.TLLM skrev:Der er ingen slør i Turbo, MEN den kører ikke ret nemt rundt. Skal den gå sejt? Tænker at den nok går lettere når der kommer olietryk. Eller er det en kugleleje turbo ?
Kunne se at der rent faktisk også lå olie inde i selve turboen. Nok fra udluftningen på ventildækslet. Jeg kan selvfølgelig godt se at der vil komme olie den vej igennem, da den jo suger.
Men kan det være årsagen til mit olieforbrug? Forsvinder det hele ud gennem udluftningshullet?
Jeg burde måske få lavet en kompressionstest.
Byt til ny turbo i så fald.
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
@ph:
Nej, du blev netop ikke tabt - og tak fordi du får skrevet det i fire letforståelige punkter. Så kan selv jeg følge med
Nej, du blev netop ikke tabt - og tak fordi du får skrevet det i fire letforståelige punkter. Så kan selv jeg følge med
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Motoren stod desværre af i bilen. Svage plejlstænger var årsagen. Ved 140 km/t på motorvejen sparkede den et ordentlig hul i siden af motoren, og tig i samme omgang gearkassen med sig. Hele gearhuset revnede.
Så nu er der monteret andet motor/gear med 129k km på bagen. Spinder som en mis nu.
Så nu er der monteret andet motor/gear med 129k km på bagen. Spinder som en mis nu.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Øv - men det var selvfølgelig nemt, så slap du for besværlig fejlfinding men træls den tog gearkassen med
Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Jeg vil gerne købe den gamle gearkasse...
31311146
31311146
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Den er rykket helt fra hinanden.runepost skrev:Jeg vil gerne købe den gamle gearkasse...
31311146
Men har også en anden gearkasse liggende der skal have nogle tandhjul skiftet.
Måske kan der samles en hel.
Har osse et komplet lejesæt med simmeringe.
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Overvejede at samle en ud af de stumper jeg har. 5 gears akslen med komplet 5 gear mangler jeg
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
500 kr for begge gear.runepost skrev:Overvejede at samle en ud af de stumper jeg har. 5 gears akslen med komplet 5 gear mangler jeg
1000 kr incl lejesættet.
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Giv et bip på 31311146
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
Re: Stort olieforbrug og MEGET olie i indsugningen.
Nu må jeg lige spørge.. Hvilken olie har den kørt på, og hvis det er castrol, har det så altid været denne med de rigtige service intervaller?TLLM skrev:Motoren stod desværre af i bilen. Svage plejlstænger var årsagen. Ved 140 km/t på motorvejen sparkede den et ordentlig hul i siden af motoren, og tig i samme omgang gearkassen med sig. Hele gearhuset revnede.
Så nu er der monteret andet motor/gear med 129k km på bagen. Spinder som en mis nu.
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S