udskiftning af luftfilter....hvordan????

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
orla.poulsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 29. dec 2010 13:09
Geografisk sted: Danmark

udskiftning af luftfilter....hvordan????

Indlæg af orla.poulsen »

Hej

jeg er ikke ligefrem en handyman, jeg kan simpelthen ikke finde hvor luftfilteret sidder på min Lupo 3L tdi årgang 2000. Er jeg virkelig dum eller blot synshandicappet? please hjælp mig med en udførlig forklaring på mit problem.

orla.poulsen
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: udskiftning af luftfilter....hvordan????

Indlæg af 383CI »

Hep, det sidder i modsatte side end bilens rat. Helt fremme i forskærmen, i en sort boks/rør der hvor bunden skal afmonteres nedefra med en skruetrækker. Mener der er 3 skruer. Det kan godt skulle lirkes lidt for at komme op og ned.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Re: udskiftning af luftfilter....hvordan????

Indlæg af jesperaalborg »

der sidder 4 stk skruer torx til luftfilteret, mener det er T20 eller T25.
mvh jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: udskiftning af luftfilter....hvordan????

Indlæg af sussi »

Drej rattet helt til venstre, skru de 2 skruer ud der sidder nederst i inderskærmen foran højre forhjul.
Nu vipper der en klap ned, og du kan se filterkassen oppe i hullet.
Med div forlængere og den rigtige torx bit, skruer du de 4 skruer, der holder bunden af filterkassen, ud.
Nu kan du tage bunden af filterkassen, samt filteret ned.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar