slettes

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Doctorkris
Indlæg: 22
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 19:49
Geografisk sted: Egå

slettes

Indlæg af Doctorkris »

Hej Lupo venner

Jeg er stødt ind i et underligt problem og vil gerne have jeres råd med på vejen.

Den lille bil har kørt 176 tkm og har lige fået skiftet en skiftegaffel i gearkassen.

Bilen er blevet grundjusteret og alt er perfekt i en uges tid.
Lørdag morgen vil bilen ikke starte. Bilen vil slet ikke reagere i gearskiftet og jeg har aldrig oplevet dette problem før som om at den står imellem R og Stop måske.
Jeg kigger ned i motorrummet og koblingskablet står og rokker frem og tilbage hydralik pumpen pumper løs og opnår tryk. kablet stopper sin rokken men stadig ikke muligt at starte eller skifte gear til N eller andet.

Jeg vil imorgen forsøge følgende:
Tjekke hydralik olien:
viewtopic.php?f=22&t=30

Gangsteller - justering af gangsteller
viewtopic.php?f=22&t=543

Grundinstilling:
viewtopic.php?f=22&t=11

Kom endelig med nogle kommentare hvis der er noget jeg måske skulle tjekke samtidig for den lille ulv skal ud at køre igen snarest.

I må meget gerne ringe til mig på 28292720 med forslag iaften eller imorgen.

MVH Kristoffer
Senest rettet af Doctorkris fre 6. maj 2011 20:05, rettet i alt 1 gang.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Bilen vil ikke i R/N/D ved brug af gearvælgeren.

Indlæg af VAGtech.dk »

Blinker den i displayet ?? Så kan du evt prøve at afbryde batteriet kort og sætte det til igen og se om det gør en forskel.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bilen vil ikke i R/N/D ved brug af gearvælgeren.

Indlæg af 383CI »

Ellers er det lige som min, når det er skide koldt. Prøv at starte bilen og lade den køre længe, +15 min i godt tomgang. Er det nødvendigt med foden på bremsen fordi den stå i stop, ja så er der ikke andet at køre end blive i bilen.
Min "frigiver" så gearvælgeren og bilen køre som den skal. Nu står den i "N" med nøglen i så jeg kan starte den lang tid inden jeg skal køre. Så står den og kommer til sig selv ude og kan køre.
Det er kun efter længere stop den opføre sig som sådan og nogen løsning har jeg ikke, men nu kan jeg køre i bilen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bilen vil ikke i R/N/D ved brug af gearvælgeren.

Indlæg af sussi »

20100925 +380k km. på tælleren, fortsætter helt uden vanskeligheder.
Det er da ved at være en sandhed med modifikationer ;) ;) ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bilen vil ikke i R/N/D ved brug af gearvælgeren.

Indlæg af 383CI »

sussi skrev:20100925 +380k km. på tælleren, fortsætter helt uden vanskeligheder.
Det er da ved at være en sandhed med modifikationer ;) ;) ;)

Hvad?????
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bilen vil ikke i R/N/D ved brug af gearvælgeren.

Indlæg af sussi »

Hentyder bare til din profil.
Det der med helt uden vanskeligheder, passer da ikke i øjeblikket ;) ;)
Undskyld, men jeg kunne bare ikke dy mig. ;) :D
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bilen vil ikke i R/N/D ved brug af gearvælgeren.

Indlæg af 383CI »

sussi skrev:Hentyder bare til din profil.
Det der med helt uden vanskeligheder, passer da ikke i øjeblikket ;) ;)
Undskyld, men jeg kunne bare ikke dy mig. ;) :D
Det kræver vist en ny tråd, jeg er stadigt uforstående.

viewtopic.php?f=10&t=551
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Doctorkris
Indlæg: 22
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 19:49
Geografisk sted: Egå

Re: Bilen vil ikke i R/N/D ved brug af gearvælgeren.

Indlæg af Doctorkris »

Jeg har konstateret at min koblingscylinder mister forbindelsen og skriver 0,35V hvor der burde stå 1,85 så nu finder jeg en anden og skifter den ud på søndag.

Jeg skal nok lige komme med en update så snart jeg ved om dette er problemet.

Jeg har på fornemmelsen at der er noget is i cylinderen som så giver periodiske problemer og jeg vil forsøge at rense den og tørre den og så må vi se om den ikke virker igen.


Med Venlig Hilsen og Godt Nytår til alle!!!
Besvar