Lupo import fra Tyskland?

Forummet hvor der snakkes biler
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af mwh »

Hej. Jeg har brugt søgefunktionen, men fandt ikke et svar på mit spørgsmål.

Min kæreste og jeg er på udkig efter en Lupo 3L. Vi kigger lidt i Tyskland, for at undgå at få en der har fået salt om vinteren.

Er der nogen der ved hvad importafgiften ca. vil ligge på? Fx for en Lupo 3L fra 2003, som har kørt 150.000.

Råd og tips modtages gerne :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Søren »

Saltes der ikke på de tyske veje?
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Kboesen »

mwh skrev:Hej. Jeg har brugt søgefunktionen, men fandt ikke et svar på mit spørgsmål.

Min kæreste og jeg er på udkig efter en Lupo 3L. Vi kigger lidt i Tyskland, for at undgå at få en der har fået salt om vinteren.

Er der nogen der ved hvad importafgiften ca. vil ligge på? Fx for en Lupo 3L fra 2003, som har kørt 150.000.

Råd og tips modtages gerne :)
En Lupo har også fået salt, når den har kørt i Tyskland og mindst lige så meget som herhjemme. Dernede er luftfugtigheden dog en smule lavere og derfor ikke så grov ved vogntøjet.

Det hele afhænger af udstyr, men da jeg undersøgte det for et lille års tid siden, skulle man regne med et sted mellem 15-20tkr. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af yaknudsen »

Hvis man foretager en google søgning på ordet Streusalz (det tyske ord for vejsalt), så dukker der en masse information op. I nogle byer og en del kommuner er saltning af veje forbudt, dog er det i forbudszonerne i reglen tilladt at salte i forbindelse med isslag.

Der eksisterer i Tyskland ret omfattende forbud mod vintersaltning foretaget af privatpersoner.

Tyskland er iøvrigt så stort og klimatisk varieret at man næppe kan sige noget der er dækkende for hele landet når det gælder klima og vintersaltning.

Jeg købte i 1999 en Mercedes 230C fra 1979 stort set uden rust (og den havde helt tydeligt aldrig set så meget som skyggen af rustbeskyttelse). Bilen havde hele sit liv 'boet' i Stuttgart.

Så man kan faktisk godt være heldig at finde en Tysk vogn som kun har set ganske lidt vejsalt i sit liv. Men det er bestemt ikke noget man skal regne med.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af KMDTHY »

mht rust... så kig i Schweiz
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af mwh »

Tak for svar.

Det fremgik ikke helt tydeligt nok, at jeg selvfølgelig vil bestræbe mig på at finde en bil, som har kørt et sted, hvor der ikke er blevet saltet. Det skulle være muligt i Tyskland. Mine forældre har en del tyske bekendskaber, som holder øje med brugte biler.

Pointen med mit spørgsmål gik mest på hvad man kan regne med at skulle betale i importafgift. Ifølge SKATs tidligere sager med Lupoer (jeg kunne finde tre), så har afgiften ligget på omkring 10-15k.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af sussi »

Vi befinder os i noget der populært kaldes "tågebæltet", hvis man skal importere en brugt bil, skal den helst have kørt enten nord for Stockholm eller et stykke syd for Hamburg, det er den forklaring jeg har fået af en "klog mand" :geek:
Vh. Sussi
Ps. Der er et lille problem med Schweiz, de er ikke medlem af EU, så der løber en del ekstra udgifter på (importafgift og moms)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Riis »

MWH: afgiften vil rigtigt ligge omkring de 10-15k. Udstyr er fritaget fra afgift hvis bilen er 4+ år gammel... Hvilket den jo er :)

Bilens stand(en vurderingssag) : over middel= ingen afslag i afgift, middel= 3% afslag i afgift, under middel= 5% afslag. Det er efter sigende svært at få en bil over 10 år ned i "under middel" da man må forvente naturlig slitage grundet alder.

"Hørt over havelågen" nogle skruer bilens km-stand kraftigt op til told-syn for at få en lavere afgift, for igen at sænke den til det oprindelige antal efter syn.

Schweiz: told er 10% af købspris, moms er de velkendte whooping 25% også af din købspris. (Som Sussi skriver.) jeg har hentet en lupo fra Schweiz, den var i kaross som om den lige var kørt ud af produktionshallen. Men hugget op da den ville blive for dyr på gaden, med told og moms inden den kunne få plader på.

Afnemhedsgrunde vil jeg fraråde Schweiz.
Byt til Brugt.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Riis »

Lille sidebemærkning. Da ca. 60% af alle Lupo 3L blev eksporteret til Danmark, vil der naturligt være en høj koncentration af Lupo 3L i DK, derfor er know-how om bilen høj i Danmark. Samme viden om bilen finder du ikke i Tyskland eller Holland. Derfor er chancen for en bil der ikke er passet som en lupo bør, væsentligt højere i udlandet end hvis du finder en dansker.
Byt til Brugt.
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Lars Larsen »

Riis skrev:Lille sidebemærkning. Da ca. 60% af alle Lupo 3L blev eksporteret til Danmark, .....
VAG fremstillede ialt ca 30.000 Lupo 3L TDI. Af dem blev ca 6500 eksporteret til Danmark som var langt den største aftager af modellen.
Dertil kommer parallelimport af brugte Lupo'er som over tid godt kan beløbe sig til mindst et par tusinde.
Så er der også et ukendt antal der er blevet skrottet efter uheld og nedbrud som skal lægges til det antal der pr dd. kører i DK.
Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?

/Lars
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af ph. »

Lars Larsen skrev: Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?

/Lars
mener at man på FTZ kan se hvor mange der er blevet registreret men om de også slettes igen når de afmeldes ved jeg ikke og jeg har ikke adgang til FTZ's WWW.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Søren »

18.000 lyder af meget, men syns her på det sidste har jeg mødte flere 3L modeller en normalt. Men det er nok fordi flere har opdate at den holder sig bedre en så mange andre biler gør. Plus den stadig køre langt på literen og så koster de jo ingen ting mere
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Vyffe »

Der er ca 6500 3L'ere på plader..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Søren »

Kun i DK eller ?
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Riis »

Lars Larsen skrev:
Riis skrev:Lille sidebemærkning. Da ca. 60% af alle Lupo 3L blev eksporteret til Danmark, .....
VAG fremstillede ialt ca 30.000 Lupo 3L TDI. Af dem blev ca 6500 eksporteret til Danmark som var langt den største aftager af modellen.
Dertil kommer parallelimport af brugte Lupo'er som over tid godt kan beløbe sig til mindst et par tusinde.
Så er der også et ukendt antal der er blevet skrottet efter uheld og nedbrud som skal lægges til det antal der pr dd. kører i DK.
Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?

/Lars
Undskyld min sløsede omgang med antallet, her er hvad der står på wiki:
http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lupo
Dansk popularitet[redigér | redigér wikikode]
Lupo 3L blev i Danmark solgt i et hidtil uset antal sammenlignet med det samlede antal produceret. Det første år aftog Danmark 15 procent af den samlede produktion af Lupo 3L, og andelen steg med årene helt op til 60 procent. For sammenligningens skyld tildeler Volkswagen i gennemsnit 0,6 procent af produktionen til danske kunder.[6] Årsagen til den store danske aftagelse af den samlede produktion af Lupo 3L skyldtes, at Lupoen er helt speciel i afgiftsmæssige henseender, da den sammen med Audi A2 3L TDI er de eneste bilmodeller, som kvalificerer sig til laveste ejerafgift for dieseldrevne personbiler[7] og til år 2005 kvalificerede sig til en trediedels nedslag i registreringsafgiften.[8]

Kan godt se at antallet ikke er 60%, men det er højt, Hvis man skal tro wiki.
Byt til Brugt.
don piphans
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons 22. aug 2012 15:16
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af don piphans »

ph. skrev:
Lars Larsen skrev: Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?

/Lars
mener at man på FTZ kan se hvor mange der er blevet registreret men om de også slettes igen når de afmeldes ved jeg ikke og jeg har ikke adgang til FTZ's WWW.
De tal fra ftz og andre grossister passer ikke altid. I mange tilfælde har import biler ikke blevet opgivet i deres kataloger.

Sendt fra min mobilehaløjsating.
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af mwh »

Tak for det jeres svar.

Planen er at kigge efter en bil i nærheden af Frankfurt. Min far arbejder af og til dernede, så han vil have mulighed for at se på den. Så må vi se om det kan svare sig :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af lotus »

Riis du nævner, at ekstraudstyr er fritaget for afgift hvis bilen er mere end 4 år.

Gælder dette også hvis der er tale om en bil der ændres fra "papagøjeplader" til hvide plader. (dette er ikke en Lupo
)

Jesper
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af Riis »

lotus skrev:Riis du nævner, at ekstraudstyr er fritaget for afgift hvis bilen er mere end 4 år.

Gælder dette også hvis der er tale om en bil der ændres fra "papagøjeplader" til hvide plader. (dette er ikke en Lupo
)

Jesper
Der er jeg dig svar skyldig, jeg ved kun at det gælder ved import, ved ikke om det også gælder ændring fra papegøjeplader til hvide.
Byt til Brugt.
MBN
Indlæg: 72
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 08:52
Geografisk sted: 9500 Hobro

Re: Lupo import fra Tyskland?

Indlæg af MBN »

Jeg tror ikke det med at udstyr er fritaget længere.
Jeg har lige hentet "familiebilen" en Audi A4 2,5 TDI, en B5 model fra 2001. Men fordi at der ikke er nogen til salg i Danmark i samme model med samme mængde udstyr, har skat brugt en model B6 til vurderingsgrundlag med det resultat at den er blevet ca. 20.000,- dyrere end en A6 med samme udstyr og samme årgang.
Jeg har forsøgt at sende flere annoncer til skat der viser dels at jeg kan få A6'ere billigere og A4'ere til det halve af hvad skat har vurderet min til, men da den ene A4 med Quattro der er til salg i en B5 model er fra 1998 og dem skat har fundet er fra 2003, mener de at deres vurdering er mere restvissende da der kun er 2 år mellem deres og 3 år mellem min.

Så jeg er færdig med at hente i Tyskland for at få mere udstyr for pengene.

Kig evt. her: http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=34046
VH
Morten Bo

Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Besvar