Centrallås

Forummet hvor der snakkes biler
alfv
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 8. apr 2011 10:09
Geografisk sted: Sjælland

Centrallås

Indlæg af alfv »

Hej

Er der nogen der har centrallås monteret på bagklap. hvor det virker sådan at men kan åbne med nøgle og med centrallås.....

Har set billeder hvor det er monteret så det kun virker med centrallås og ikke med nøgle

Selvfølgelig på lupo 3 L



Allan
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås

Indlæg af sussi »

alfv skrev:Er der nogen der har centrallås monteret på bagklap. hvor det virker sådan at men kan åbne med nøgle og med centrallås.....Allan
Mig bekendt er der ikke nogen, men alt kan lade sig gøre, næsten da ;)
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Centrallås

Indlæg af Thore J »

Udfordringen ved det er, modsat på dørene, at man skal have låsecylinderen til at dreje med rundt...

Men man kunne måske arbejde i at sætte en lås på fra en af de senere VW'er, hvor man netop har ændret låsetypen for at kunne lave centrallås på bagklappen!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:Udfordringen ved det er, modsat på dørene, at man skal have låsecylinderen til at dreje med rundt...
Det er da ikke nødvendigt, trækstangen fra cylinder skal bare deles, og der skal monteres en "klods" med 2 huller igennem, hvor den ene er spændt fast og den anden kan glide frit, lidt Storm P, men det skulle kunne lade sig gøre :D
Ville gøre det på min, men er aldrig kommet så langt, døgnet har desværre kun 24 timer.
M.v.h. Sussi
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af VAGtech.dk »

Den korrekte måde er:

Sikre sig man har ny model låsecylinder, der er mekanisme til tvangsstyring fra motor. (den kan drejes fra kl 12 ned til ca kl 5), hvor normal cylinder kun kan drejes til kl 3.

Så skal man have en OE centrallåsmotor med stangen, det lyder dyrt, men det er det langt fra.
Denne motor kører på samme signal, som alle kina centrallås systemerne.

Det dyre er desværre låsecylinderen.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Centrallås

Indlæg af Bandit »

VAGtech.dk skrev:Den korrekte måde er:

Sikre sig man har ny model låsecylinder, der er mekanisme til tvangsstyring fra motor. (den kan drejes fra kl 12 ned til ca kl 5), hvor normal cylinder kun kan drejes til kl 3.

Så skal man have en OE centrallåsmotor med stangen, det lyder dyrt, men det er det langt fra.
Denne motor kører på samme signal, som alle kina centrallås systemerne.

Det dyre er desværre låsecylinderen.
Er det ikke muligt at optimerer sin gamle låsecylinder med en drimmel eller er det et støbt stop der afgøre om det er kl.3 eller kl.5
Ulven kommer, ulven kommer
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af VAGtech.dk »

Bandit skrev:
VAGtech.dk skrev:Den korrekte måde er:

Sikre sig man har ny model låsecylinder, der er mekanisme til tvangsstyring fra motor. (den kan drejes fra kl 12 ned til ca kl 5), hvor normal cylinder kun kan drejes til kl 3.

Så skal man have en OE centrallåsmotor med stangen, det lyder dyrt, men det er det langt fra.
Denne motor kører på samme signal, som alle kina centrallås systemerne.

Det dyre er desværre låsecylinderen.
Er det ikke muligt at optimerer sin gamle låsecylinder med en drimmel eller er det et støbt stop der afgøre om det er kl.3 eller kl.5
Støbt stop, der mangler ligeledes en anordning til centrallåsen, noget nylon/plastic klik værk - de er slet ikke udformet på samme måde, den nemmeste måde at konstatere om den kan arbejde sammen med Clås på, er bare at se om den kan dreje over kl 3.

Det kan, efter min mening, ikke laves ordentligt, så man både kan låse manuelt og med centrallås andet end den måde.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Centrallås

Indlæg af Thore J »

Min pointe er, at man (mener jeg) jo ikke kan dreje låsecylinderen på den originale uden at der er en nøgle i!.. hvorfor man skal have en løsning som den Steffen beskriver med en anden låsecylinder...

Sussi's storm-P løsning (hans egne ord :D ) vil IMHO Ikke virke...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:Sussi's storm-P løsning (hans egne ord :D ) vil IMHO Ikke virke...
Bare for at modbevise din påstand, vil jeg, hvis tiden tillader det, bevise det i løbet af sommeren, :geek: har desværre ikke et øjeblik tilovers de næste par måneder. :evil:
M.v.h. Sussi
Phd. i Storm P løsninger, der som regel virker :D :D
Ellers får jeg Doktor Frank til at hjælpe mig ;)
Ps. "Viljen til at ville, skaber evnen til at kunne" som en her, bruger som signatur :D
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Centrallås

Indlæg af Riis »

Vedhæftede filer
2013-10-31 14.41.17.jpg
2013-10-31 14.41.17.jpg (2.04 MiB) Vist 7824 gange
Byt til Brugt.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af VAGtech.dk »

Riis skrev:Hvordan vw har løst det

https://www.dropbox.com/s/a3i1ugjmxg6n4 ... .41.17.jpg
Ja netop, det er med den type låsecylinder, det plastic man ser på låsecylinderen er på alle nye låsecylindre til bagklappen, jeg ved ikke hvornår det er indført i serieproduktion, men låsen uden plastic er i hvert fald udgået.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
kasp7627
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 10. okt 2013 05:53
Geografisk sted: Aarhus

Re: Centrallås

Indlæg af kasp7627 »

Hej,

Jeg har en ny model låsecylinder med mekanisme til tvangsstyring fra motor + OE centrallåsmotor med stangen til at ligge, da jeg har spartlet håndtaget ud i bagklappen. Det er som vist på billedet ovenfor. Det er til salg hvis det har interesse.

mvh. Kasper
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af VAGtech.dk »

kasp7627 skrev:Hej,

Jeg har en ny model låsecylinder med mekanisme til tvangsstyring fra motor + OE centrallåsmotor med stangen til at ligge, da jeg har spartlet håndtaget ud i bagklappen. Det er som vist på billedet ovenfor. Det er til salg hvis det har interesse.

mvh. Kasper
med en låsecylinder der er kodet til din bil ???
kasp7627
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 10. okt 2013 05:53
Geografisk sted: Aarhus

Re: Centrallås

Indlæg af kasp7627 »

Jeg troede at den kunne udskiftes - evt med den gamle? - men har ikke undersøgt det.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af VAGtech.dk »

kasp7627 skrev:Jeg troede at den kunne udskiftes - evt med den gamle? - men har ikke undersøgt det.
Den kan sagtens udskiftes, men hvis du har købt en låsecylinder, så er den højst sandsynligt kodet til din bils nøgler, ellers følger der et sæt nøgler med ?
Det mest normale er at de er kodet til bilens nøgler.
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Centrallås

Indlæg af Mukker »

Kan man ikke udskifte selve låsestifterne med sine gamle, eller passer de ikke fra gl.->ny ?
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af VAGtech.dk »

Mukker skrev:Kan man ikke udskifte selve låsestifterne med sine gamle, eller passer de ikke fra gl.->ny ?
Det ander jeg ikke, der må være nogle af Storm p'erne her inde der kan svare på det.
jeg gad i hvert fald ikke arbejde i det..
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås

Indlæg af sussi »

Mukker skrev:Kan man ikke udskifte selve låsestifterne med sine gamle, eller passer de ikke fra gl.->ny ?
Normalt er det bare at hive cylinderen ud, og sætte den anden i :lol:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Centrallås

Indlæg af VAGtech.dk »

sussi skrev:
Mukker skrev:Kan man ikke udskifte selve låsestifterne med sine gamle, eller passer de ikke fra gl.->ny ?
Normalt er det bare at hive cylinderen ud, og sætte den anden i :lol:
M.v.h. Sussi
Cylinder og stifter, har vist ikke meget med hinanden at gøre...
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Centrallås

Indlæg af Mukker »

Det var nu cylinderen jeg mente. I låsecylinderen sidder stifterne der passer med nøglen.
Som jeg hører det, så skal man udskifte til en ny type lås til bagklappen, med tilhørende nye nøgler. På et eller andet tidspunkt holder centrallåsen op med at virke på bagklappen, inden man får taget sig sammen til en rep. Farer man rundt med en nøgle til bagklappen og en nøgle til resten af bilen.
Ovenstående er naturligvis rent hypotetisk, og er aldrig forekommet. Derfor mit spm vedr skift af cylinder/stifter, så der stadig kun skal bruges een nøgle til hele bilen.
Besvar