Grundjustering m. Netech kabel. Er jeg forhekset?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Grundjustering m. Netech kabel. Er jeg forhekset?

Indlæg af Bo Jacobsen »

Eller er det bare mere end jeg magter.
Der begynder at danne sig et mønster her...
Jeg har fået min nye (gamle) serie 1 Lupo gjort fin igen, og det var meningen den skulle ud og køre i morgen.
Da jeg synes udkobling var lidt uldent ville jeg lige sætte computeren på og kontrollere koblingsspændingen, men av, det skulle jeg vist ikke have gjort... :oops:

Lader på bilen, positionslys på, tænding på,, computer på, og udlæse fejlkoder, slette fejlkoderne (der var lidt forskellige periodiske) og så ind og kikke på måleblok til koblingen.
Den sagde 1,9V, fedt tænkte jeg!
Så trådte jeg på bremsen for at se hvad den gik op på, den røg op på 4,2V og ville ikke gå ned igen.
Nu er bilen gået fuldstændigt i baglås og vil ikke starte, på et tidspunkt nægtede den at reagere på bremsepedalen (lampen blev ved med at lyse)
Jeg har prøvet at tage batteripolerne af, og holde dem sammen.
Når jeg åbner døren starter pumpen fint nok, jeg kan sætte tænding på og dreje nøglen, intet sker, jeg kan sætte den i frigear, gå ud og trække i koblingskablet, ingen reaktion.
Hvis jeg sætter bilen i triptronic og prøver at skifte mellem gearene sker der intet, bilen er bare i frigear.
Den kan godt finde på at stå og rykke lidt i gangstelleren når den er i frigear, ser det ud til.

Jeg har været ude for noget lignende på min 04 Lupo, så jeg skal nok pege på mig selv, men hvad F****** gik der galt?
Og ikke mindst, hvordan får jeg den til overfladen igen, jeg tror ikke jeg skal begynde på en grundjustering, bilen bør kunne starte og køre inden jeg flytter på noget, tror jeg.
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Grundjustering m. Netech kabel. Er jeg forhekset?

Indlæg af sussi »

Bo Jacobsen skrev: jeg tror ikke jeg skal begynde på en grundjustering, bilen bør kunne starte og køre inden jeg flytter på noget, tror jeg.
Det er nok lige præcis det du skal gøre :geek:
Flere har "Been there, done that".
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: Grundjustering m. Netech kabel. Er jeg forhekset?

Indlæg af Bo Jacobsen »

JEg tror ikke det vil lykkes.
Lige nu kan jeg end ikke komme igennem en justering af koblingen.
Denne situation oplevede jeg også for et års tid siden, se her:
viewtopic.php?t=3162
jeg mener også jeg har set andre.

Optakten er den samme, jeg har en fungerende bil, sætter netech kabel og computer til, finder måleblokken og træder på koblingen, derefter dur bilen ikke.

JEg har lånt kablet ud til en kollega, så det fungerer, men kan der være en fejl på min laptop?
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Re: Grundjustering m. Netech kabel. Er jeg forhekset?

Indlæg af Michael Munk »

Bo Jacobsen skrev:JEg tror ikke det vil lykkes.
Nææh. det er jo aldrig for sent at give op. :D
Venlig hilsen
Michael Munk
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Grundjustering m. Netech kabel. Er jeg forhekset?

Indlæg af Thore J »

Hmm..
Prøv lige .. med tænding på (og evt. testeren på) at hive en gang i dit koblingskabel (ikke armen - kablet!!)...

Det kunne måske være din koblingscylinder er slidt.. Så kan de også godt opføre sig sådan..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Grundjustering m. Netech kabel. Er jeg forhekset?

Indlæg af doktorfrank »

Prøv nu bare, hvad "sussi" siger - hvad er det værste der kan ske??? (Det kan vel dårligt blive værre :( )
Netop når "den godt kan finde på at stå og rykke lidt i gangstelleren) er der jo en form for liv.
Jeg har været tæt ved samme situation med A2en - der skulle tre-fire forsøg med grundinstilling til før der igen kom "orden i funktionerne"
Frisk mod!
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar