KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af VAGtech.dk »

Det der med "Flytning af dele fra gl. til anden gearkasse" lyder noget suspekt... det er med i de 5 timer til afmontering af gearkasse, eftersom de dele der skal flyttes er demonteret for nemmere afmontering af gearkasse.

og hvorfor pille trækakslerne af ??? Et godt ordsprog der passer " man skal vælge sine kampe med omhu"....


En FABRIKSOMBYTTER.. Der findes ikke en "Ny gearkasse" fra VW mere.. denne koster 17999 kr incl moms
hvis du vil have en hvor du ikke skal aflevere den brugte gearkasse koster denne 26000 kr. men der er stadig tale om en fabriksrenoveret.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Nabu
Indlæg: 37
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 13:56
Geografisk sted: Østjylland

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af Nabu »

Okay. Tak for svar allesammen. Også tak til dig Vacttech. :)

Men hvis han har har brugt 1 l. hydralik olie på når der kun kan være 400 ml. så kan man vel klage? Så lugter det vel langt væk?

Er det i øvrigt skadeligt hvis han har kommet 2,7 liter gearolie fremfor 3,1 som der skal i?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af sussi »

Hvad vil du klage over, de har da bare udluftet den, spildt det på gulvet eller noget andet sjovt :lol: :lol:
Den tager ikke skade, der skal bare 0,4 liter mere på.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af ph. »

Nabu skrev:Okay. Tak for svar allesammen. Også tak til dig Vacttech. :)

Men hvis han har har brugt 1 l. hydralik olie på når der kun kan være 400 ml. så kan man vel klage? Så lugter det vel langt væk?

Er det i øvrigt skadeligt hvis han har kommet 2,7 liter gearolie fremfor 3,1 som der skal i?
han er jo nødt til at købe 1.L ...klage?? Hmm... Måske køre forbi og be om at få resten udleveret ...Hvis ikke det er gået til under udluftning
...Ikke noget jeg ville bruge tid og kræfter på
men det styrer du jo selv
din bil ...dine penge

altså Vw har valgt at der skal 2,7.Liter på
andre har så fundet ud af at det er bedre med 3,1.L
Det fandt de så først ud af da min havde kørt mere end 100.000.km ...Først da fik den 3,1?.Liter på og den har da indtil videre overlevet til 360K
Men Ja JEG ville få efterfyldt så den havde de anbefalede 3,1.L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af Thore J »

sussi skrev:Den tager ikke skade, der skal bare 0,4 liter mere på.
M.v.h. Sussi
Så giver det jo ikke mening at fylde de sidste 0,4 liter på ;-)

Tanken er at med de sidste 0,4 liter at er lejerne i gearkassen burde holde bedre, pga. de sidste 0,4 liter olie øger oliemængden så meget at lejerne i højere grad er dækket med olie og dermed kølet bedre..

Så jo, der er nok dem som vil sige at det kan være skadeligt for gearkassen i længden at ikke køre med 3,1 liter olie..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:
sussi skrev:Den tager ikke skade, der skal bare 0,4 liter mere på.
M.v.h. Sussi
Så giver det jo ikke mening at fylde de sidste 0,4 liter på ;-)
ORDKLØVERI :lol: :lol:
Det giver netop mening, da 2,7ltr. er minimum, og det kan den sagtens køre med, men med 3,1 har den det bedre :D
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af Thore J »

:)

Det er som man ser på det.. I min verden er 3,1 liter minimum på gearkassen, det var også den opfattelse jeg fik fra Per (Aalborg gearteknik), jeg fik forklaringen af ham i sin tid, da han lavede det første service på min Lupo.
Der er jo heller ikke noget forbrug på en gearkasse, som der er på motor (hvor det giver mening at tale om minimum og maksimum oliestand:), så jeg opfatter 3,1 liter som den oliemængde der skal være på gearkassen, hverken mere eller mindre :)

- ellers læs denne tråd :-P
viewtopic.php?f=22&t=36
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af sussi »

Vi er fuldstændig enige, forøvrigt er det mig selv der har skrevet tråden du henviser til :D :D
Men "manden" spørger:
"Er det i øvrigt skadeligt hvis han har kommet 2,7 liter gearolie fremfor 3,1 som der skal i?"
Alt andet lige DET ER ABSOLUT IKKE PÅ NOGEN MÅDE IKKE SKADELIGT :!: :!: :!:
Der skal bare 0,4 liter mere på ASAP end of the discussion
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Vi er fuldstændig enige, forøvrigt er det mig selv der har skrevet tråden du henviser til :D :D
Men "manden" spørger:
"Er det i øvrigt skadeligt hvis han har kommet 2,7 liter gearolie fremfor 3,1 som der skal i?"
Alt andet lige DET ER ABSOLUT IKKE PÅ NOGEN MÅDE IKKE SKADELIGT :!: :!: :!:
Der skal bare 0,4 liter mere på ASAP end of the discussion
M.v.h. Sussi
giver da ikke mening at skrive: Den tager ikke skade, der skal bare 0,4 liter mere på.
og det giver da Slet ikke mening at skrive: DET ER ABSOLUT IKKE PÅ NOGEN MÅDE IKKE SKADELIGT der skal bare 0,4.L mere på ASAP

...Hvorfor fylde mere på Hvis det ikke er skadeligt at holde sig på de 2,7 som vw mener der skal i

Så Ja det er nok ikke skide sundt at nøjes med 2,7.L =så må det jo være skadeligt!

ville du også skrive at det ikke er skadeligt at olielampe lyser kortvarigt ved hård opbremsning eller skarpe sving
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af Thore J »

sussi skrev:Vi er fuldstændig enige...
Nej, for jeg mener jo at det er skadeligt at køre med mindre end 3,1 liter olie!

sussi skrev:...forøvrigt er det mig selv der har skrevet tråden du henviser til :D :D
Jeps.. I know, derfor "';-)"
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af Thore J »

@PH: +1

Jeg er fuldstændig enig :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af sussi »

Hjææææææææælp nu er jeg meget ulykkelig, er der ikke nogen der kan hjælpe mig i min kvide, min gearkasse er ikke mere værd, jeg har ødelagt den totalt, og den har taget ubodelig skade, hvad skal jeg dog gøre, hjælp, hjælp :!:
Jeg har gjort den totalt værdiløs, fordi jeg har kørt de første 150.000km. med kun 2,7 liter olie på gearkassen, og nu har den rundet 280.000, så det er over halvdelen af dens levetid den er blevet pint og plaget. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Så Thore og ph jeg undskylder meget for min tidligere påstand om at det ikke skader en gearkasse at der kun bliver fyldt 2,7 liter på, jeg er virkelig ked at at jeg har ødelagt min egen gearkasse hulk hulk. :cry: :cry:
Og glem at jeg skrev, at der skulle yderligere 0,4 liter på ASAP, for så er det er jo for sent, bilen må jo ikke køre så meget som en meter med 2,7 liter på, så bliver den jo skadet.
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af KMDTHY »

Må sgu give de andre ret. Der skal jo netop 0.4 liter mere på, da det jo har vist sig at det skader gearkassen i længden med kun 2.7 liter på.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af sussi »

For pokker Klavs, det er jo netop det jeg skriver :roll:
Dette drejer sig om et værksted der i sidste uge kun har kommet 2,7 liter på, så det er jo bare at hælde 0,4 liter mere på, og der er ingen der skal komme at fortælle mig at gearkassen har taget ubodelig skade af at køre en uge med kun 2,7 liter på.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af Vyffe »

Min kørte, efter hvad jeg har fået fortalt, 436.000 km på samme 2,7 liter olie.
Den har nok ikke taget skade :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af 383CI »

Vyffe skrev:Min kørte, efter hvad jeg har fået fortalt, 436.000 km på samme 2,7 liter olie.
Den har nok ikke taget skade :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Der er også folk der kan ryge 60 smøger om dagen i 60 år uden de tager skade, men langt flertallet vil sgu være døde inden.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: KP Erhversbiler Mekonomen Hadsten?

Indlæg af Crispie »

He he he.. Det er nu lidt underholdende læsning :-)

Mht de 2,7 vs 3,1 liter olie på gearkasserne:

Rent faktisk er de 2,7 liter nok på gearkassen.. MEN, det er 2,5 liter IKKE "Jamen det er der da heller ikke nogen der snakker om.." Nej, men samtlige af de gearkasser jeg har set der har været smadret (gælder ikke knækket skifte gaffel), har jeg kun kunne tappe maks 2,5 liter af, det passer lige nøjagtigt med at så når olien ikke op til lejet på output akslen, og så bliver dette ikke kølet nok (der er rigelig med olietåge til at smøre med grundet tankhjulene pisker rundt, men lejet bliver varmt da olien ikke når op og køle lejet og så mister olien en stor del af sin bære evne, og så bliver det endnu varmere, så måske kortvarig metalisk kontakt, og så har vi balladen...). De 3,1 liter giver en længere tid inden man når den.. kritiske mængde, man vi i så fald kunne nå at opdage at der er noget galt og at ens gearkasse måske taber lidt olie ved enten skifte aksel eller differentiale tætninger. Der er en væsentlig forskel på om ens bil taber 0,2 liter/60.000 eller 0,8 liter/ 60.000
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
Besvar