Så fik jeg også en 3l'er :)

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Så fik jeg også en 3l'er :)

Indlæg af bobleren »

Købte en Lupo 1,2 tdi 3l fra 2002 i går, gået 267.000 og skal til service her ved 270.000
Jeg håber at jeg bliver rigtig glad for den :) prøvede at tjekke alle de ting efter jeg nu kunne med min viden for biler og jeres guides herinde.
Der er lidt små ting jeg skal have gået efter, jeg kan ikke se ud fra servicebogen om der er skiftet hjullejer, og har det lidt på fornemmelsen det er dem der synger en meget lille smule når jeg suser derud af :P
Bremserne skal lige kigges efter, den hopper en lille smule når man bremser..
Så vil jeg selvfølgelig have skiftet motorolie, hydraulikolie og gearolie og få den grundjusteret ved ham i horsens eller randers.
Så skal tandremmen også lige skiftes, det er AYZ motoren og den blev sidst skiftet ved 190.000....

Jeg måtte slippe 42 af de lange for den, tror det er meget fint og så kommer den nok til at stå i en 52 når der er lavet service, tandrem, olieudskift og evt forhjulslejer... :)
Smider lidt billeder op i løbet af ugen
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Så fik jeg også en 3l'er :)

Indlæg af 383CI »

Husk nu endeligt at få skiftet olie på gearkassen, ubetinget, og med 3,1L olie.
Det kunne være fristende at køre til Mercari fra Silkeborg, men det kan jeg BESTEMT ikke anbefale. De var skrappe engang, og er det sikkert endnu, men der er alt for mange eksembler på de forsøger at snyde med dit og dat. Personligt har jeg et par direkte eksembler fra min egen og har lavet et par andre til under 10% af hvad de ville lette bilejeren for, så bliv væk derfra og vælg Classic rebuilt i Horsens eller gearteknik.dk hvis du alligevel skal nordpå.
Glædeligt du har kigget rundt herinde, det er en simpel guldgrube af viden om de små biler.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Så fik jeg også en 3l'er :)

Indlæg af sussi »

Velkommen i klubben.
Du har vel læst:
viewtopic.php?f=22&t=14
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Så fik jeg også en 3l'er :)

Indlæg af bobleren »

Ja, jeg har læst den :)
Jeg vidste faktisk ikke en gang der lå en mercuri i silkeborg, havde kun tjekket de godkendte værksteder herinde fra og overvejede det i horsens eller i randers :)

Mange tak for velkomsten :)
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Så fik jeg også en 3l'er :)

Indlæg af 383CI »

Marcari lå engang i Løvskal, men jeg mener de er flyttet til Randers. Faktisk er det en mekaniker derfra, i Løvskal tiden, der har startet lupo3lklub.dk i sin tid.
Dennis hedder han og er helt sikkert en med stor Lupo erfaring og forstand, MEN som beskrevet er stedet blevet ALT for dygtige til at krasse penge ind for dit og dat, så jeg kan absolut ikke anbefale det.
Har utallige eksembler på meget tankevækkende udskiftnings forslag, reperationer der ikke var nødvendige og serviceeftersyn der ikke er udført ordentligt, og regninger der er gået amok, men det lader vi ligge i denne omgang.
Kør til Horsens med bilen, kender dem ikke, men der er ingen uheldigheder her på siden om dem. Tvært imod.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
mallef
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:10
Geografisk sted: vejle

Re: Så fik jeg også en 3l'er :)

Indlæg af mallef »

Hehe min ven andré du købte den af? :)

Troede han fik 45 kg for den?:)

Blevet glad for den ellers?
Sølvgrå Lupo 3L model 2002. km. 241.000 (August 2010) De 3 bagerste ruder er tonet med 15% lys gennemgang
Pioneer headunit med tilsluning til iPhonen :) Intet af udstyr ellers..
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Så fik jeg også en 3l'er :)

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

mallef skrev:Troede han fik 45 kg for den?:)

Nar der er betalt 45 kilogram for bilen, hvad har den så kostet i danske kroner?

Hvilket materiale er de 45 kg lavet af? Sten?, jord? guld?


God jul


/Claus
Besvar